Overbodige make-up
maandag 29 februari 2016 om 21:39
Ik open dit topic om even te peilen hoe mijn mede mens hier over denkt. Namelijk make-up. Waar is de grens namelijk? Ik was zelf ook een beauty fanaat voorheen. Nog steeds houd ik wel van make-up.
Maar laatste tijd merk ik dat ik steeds meer zoiets heb van... Waarom doe ik dit eigenlijk. BV wenkbrauwen tekenen terwijl ik prima wenkbrauwen van mezelf heb. Dingen zoals nagellak ben ik ook mee gestopt en ik heb van plaats 10 lipstick maar 1 naturel waar ik eigenlijk mijn look mee afmaak.
Tuurlijk vind ik het bij andere super leuk staan en iedereen moet zeker voor zichzelf weten wat die doet. Maar ben gewoon benieuwd hoe jullie over denken. Aangezien ik vaak alleen mascara genoeg vind maar me door zeg maar dat perfecte beeld en verwachtingen onder druk voel gezet soms om toch in mee te gaan. (Onzekerheid etc.)
Hoe gaan jullie hiermee om of wat vinden jullie van make-up?
Ps: sinds ik zeg maar veel overbodig make-up eruit heb gegooid houd ik opeens stuk meer tijd over 's ochtends.
Maar laatste tijd merk ik dat ik steeds meer zoiets heb van... Waarom doe ik dit eigenlijk. BV wenkbrauwen tekenen terwijl ik prima wenkbrauwen van mezelf heb. Dingen zoals nagellak ben ik ook mee gestopt en ik heb van plaats 10 lipstick maar 1 naturel waar ik eigenlijk mijn look mee afmaak.
Tuurlijk vind ik het bij andere super leuk staan en iedereen moet zeker voor zichzelf weten wat die doet. Maar ben gewoon benieuwd hoe jullie over denken. Aangezien ik vaak alleen mascara genoeg vind maar me door zeg maar dat perfecte beeld en verwachtingen onder druk voel gezet soms om toch in mee te gaan. (Onzekerheid etc.)
Hoe gaan jullie hiermee om of wat vinden jullie van make-up?
Ps: sinds ik zeg maar veel overbodig make-up eruit heb gegooid houd ik opeens stuk meer tijd over 's ochtends.
maandag 29 februari 2016 om 22:43
quote:krullenbol1966 schreef op 29 februari 2016 @ 22:39:
[...]
Bij sommige mannen staat het ook echt fantastisch.....
[img]http://www.arteria.nl/fotoos/vrj2006/ma ... owmart.jpg[/img]
Ik ha het morgen aan vriend voorstellen. Gaan we samen.
Dat mensen dan zeggen: Er is iets maar wat?
En wij: Bubububu.
Nooit meer ruzie want er komt geen geluid doorheen denk ik.
Ik zie alleen maar voordelen.
[...]
Bij sommige mannen staat het ook echt fantastisch.....
[img]http://www.arteria.nl/fotoos/vrj2006/ma ... owmart.jpg[/img]
Ik zie alleen maar voordelen.
maandag 29 februari 2016 om 22:44
Ik dacht dat dit topic zou gaan over specifieke make up producten die je kunt vervangen voor een ander product.
Zo gebruik ik mijn blush ook als oogschaduw en de cremeblush zelfs als lipstick.
Maar heb ook regelmatig lipstick op als blush.
Ik smeer weleens expres wat mascara op de huid net boven de buitenste hoeken van m'n ogen dan hoef ik het oogpotlood niet van stal te halen. Wenkbrauw poeder is daar trouwens ook zeer geschikt voor.
Verder hou ik van schilderen en mijn gezicht is mijn palet. Het boeit me niet wat anderen ervan vinden, toevallig kan ik heel goed make uppen en ik ga net zo rustig zonder make up de deur uit behalve als ik mensen wil imponeren dan helpt het namelijk al zo'n 80% en gaat dat dus makkelijker. Een tutje die iets zinnigs uitkraamt maakt meer indruk dan de typische naturelle nerdin.
Tactisch.
Zo gebruik ik mijn blush ook als oogschaduw en de cremeblush zelfs als lipstick.
Maar heb ook regelmatig lipstick op als blush.
Ik smeer weleens expres wat mascara op de huid net boven de buitenste hoeken van m'n ogen dan hoef ik het oogpotlood niet van stal te halen. Wenkbrauw poeder is daar trouwens ook zeer geschikt voor.
Verder hou ik van schilderen en mijn gezicht is mijn palet. Het boeit me niet wat anderen ervan vinden, toevallig kan ik heel goed make uppen en ik ga net zo rustig zonder make up de deur uit behalve als ik mensen wil imponeren dan helpt het namelijk al zo'n 80% en gaat dat dus makkelijker. Een tutje die iets zinnigs uitkraamt maakt meer indruk dan de typische naturelle nerdin.
Tactisch.
maandag 29 februari 2016 om 22:46
quote:Het-groepje schreef op 29 februari 2016 @ 22:43:
[...]
Ik zie alleen maar voordelen.Ja voor een eventuele vriend, niet voor mezelf
[...]
Ik zie alleen maar voordelen.Ja voor een eventuele vriend, niet voor mezelf
Help iedereen een handje
maandag 29 februari 2016 om 22:49
quote:mieksie schreef op 29 februari 2016 @ 22:43:
[...]
Haha sorry maar zie alle meiden al in de rij bij de mac drive......Mag ik een medium portie foundation met saus
Jij ook al?!
Alhoewel, als je het goed aanpakt, kun je best make-uppen bij mecdrek.
Met het zout op de friet kun je je gezicht scrubben, en je lippen.
Die je kunt laten glanzen met het vet.
De saus kun je gebruiken om droge plekjes weg te werken.
En als je wat kleur wil op je wangen, neem je ketchup, of als je een lichtere tint wilt, neem je de big tasty saus.
De augurk kun je gebruiken om je gezicht ietwat te peelen...
Jaaaaah.
Die Mac is zo gek nog niet
[...]
Haha sorry maar zie alle meiden al in de rij bij de mac drive......Mag ik een medium portie foundation met saus
Jij ook al?!
Alhoewel, als je het goed aanpakt, kun je best make-uppen bij mecdrek.
Met het zout op de friet kun je je gezicht scrubben, en je lippen.
Die je kunt laten glanzen met het vet.
De saus kun je gebruiken om droge plekjes weg te werken.
En als je wat kleur wil op je wangen, neem je ketchup, of als je een lichtere tint wilt, neem je de big tasty saus.
De augurk kun je gebruiken om je gezicht ietwat te peelen...
Jaaaaah.
Die Mac is zo gek nog niet
Scherven brengen geluk
maandag 29 februari 2016 om 22:52
quote:MissMartine schreef op 29 februari 2016 @ 22:37:
Ik draag eigenlijk nooit make-up, ben ik te lui en te onhandig voor. En onzeker, vooral wat betreft lipstick, dat gaat er zo gauw half af en bovendien lijken mijn tanden er geler door Ja dat laatste heb ik ook! Ik heb 2 jaar geleden mijn tanden 2 keer laten bleken (1 keer in het half jaar) en ze zijn nu nogsteeds best mooi, ondanks dat ik rook en veel gekleurd voedsel/saus eet. Maar ik draag echt nooit lipgloss, daarbij is het het ergste. Mijn tanden glimmen van zichzelf al heel erg (is dat eigenlijk goed of slecht?), dus daardoor vallen ze al meer op. Maar mijn lippen accentueren lijkt het juist erger te maken, terwijl ze altijd beweren dat je van dieprode lippenstift juist wittere tanden "krijgt".
Ik draag eigenlijk nooit make-up, ben ik te lui en te onhandig voor. En onzeker, vooral wat betreft lipstick, dat gaat er zo gauw half af en bovendien lijken mijn tanden er geler door Ja dat laatste heb ik ook! Ik heb 2 jaar geleden mijn tanden 2 keer laten bleken (1 keer in het half jaar) en ze zijn nu nogsteeds best mooi, ondanks dat ik rook en veel gekleurd voedsel/saus eet. Maar ik draag echt nooit lipgloss, daarbij is het het ergste. Mijn tanden glimmen van zichzelf al heel erg (is dat eigenlijk goed of slecht?), dus daardoor vallen ze al meer op. Maar mijn lippen accentueren lijkt het juist erger te maken, terwijl ze altijd beweren dat je van dieprode lippenstift juist wittere tanden "krijgt".
maandag 29 februari 2016 om 22:57
quote:pommiaan schreef op 29 februari 2016 @ 22:52:
[...]
Ja dat laatste heb ik ook! Ik heb 2 jaar geleden mijn tanden 2 keer laten bleken (1 keer in het half jaar) en ze zijn nu nogsteeds best mooi, ondanks dat ik rook en veel gekleurd voedsel/saus eet. Maar ik draag echt nooit lipgloss, daarbij is het het ergste. Mijn tanden glimmen van zichzelf al heel erg (is dat eigenlijk goed of slecht?), dus daardoor vallen ze al meer op. Maar mijn lippen accentueren lijkt het juist erger te maken, terwijl ze altijd beweren dat je van dieprode lippenstift juist wittere tanden "krijgt".
Is dat niet als er veel oranje in de kleur van de lipstick zit?
Dat je tanden geler lijken?
Glimmende tanden vind ik mooi. Lijken ze schoon door, denk ik
[...]
Ja dat laatste heb ik ook! Ik heb 2 jaar geleden mijn tanden 2 keer laten bleken (1 keer in het half jaar) en ze zijn nu nogsteeds best mooi, ondanks dat ik rook en veel gekleurd voedsel/saus eet. Maar ik draag echt nooit lipgloss, daarbij is het het ergste. Mijn tanden glimmen van zichzelf al heel erg (is dat eigenlijk goed of slecht?), dus daardoor vallen ze al meer op. Maar mijn lippen accentueren lijkt het juist erger te maken, terwijl ze altijd beweren dat je van dieprode lippenstift juist wittere tanden "krijgt".
Glimmende tanden vind ik mooi. Lijken ze schoon door, denk ik
Scherven brengen geluk
maandag 29 februari 2016 om 22:59
quote:Glassnijdersuus schreef op 29 februari 2016 @ 22:57:
[...]
Glimmende tanden vind ik mooi. Lijken ze schoon door, denk ikGeen idee, ik heb het juist erger met gewoon vaseline of met rode lippenstift. Echt? Ik vind juist van niet, maar fijn dat je er anders tegenaan kijkt .
[...]
Glimmende tanden vind ik mooi. Lijken ze schoon door, denk ikGeen idee, ik heb het juist erger met gewoon vaseline of met rode lippenstift. Echt? Ik vind juist van niet, maar fijn dat je er anders tegenaan kijkt .
maandag 29 februari 2016 om 23:02
quote:krullenbol1966 schreef op 29 februari 2016 @ 23:00:
[...]
ohhhhh komt dat ooit weer goed? Wat erg zeg.
Dat trekt wel weer weg ja.
Maar het ziet er niet uit joh...
Genoeg voorbeelden waar de lippen kapotspringen.
Dat zal wel langer duren.
Er is geen groter leed...
[...]
ohhhhh komt dat ooit weer goed? Wat erg zeg.
Dat trekt wel weer weg ja.
Maar het ziet er niet uit joh...
Genoeg voorbeelden waar de lippen kapotspringen.
Dat zal wel langer duren.
Er is geen groter leed...
anoniem_271099 wijzigde dit bericht op 29-02-2016 23:04
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Scherven brengen geluk
maandag 29 februari 2016 om 23:33
In het weekend doe ik wel extra moeite, maar door de weeks momenteel alleen wenkbrauwen bijtekenen en een beetje mascara en blush. Zonder blush lijk ik een bruin ziek spook.
Een tijdje terug droeg ik ook wimperextensions, maar dat is veel te veel onderhoud.
Verder hou ik van de lippenstiften van de mac en dan een mooi lippotlood eronder krijg je prachtige lippen!
Een tijdje terug droeg ik ook wimperextensions, maar dat is veel te veel onderhoud.
Verder hou ik van de lippenstiften van de mac en dan een mooi lippotlood eronder krijg je prachtige lippen!
maandag 29 februari 2016 om 23:35
maandag 29 februari 2016 om 23:39
Ik doe elke dag de 'works'
Conceiler, foundation, poeder, oogschaduw, eyeliner, potloodje voor onder mijn ogen, mascara, wenkbrauwpoeder en lippenstift.
Ik doe er maximaal 5 minuutjes over en zie er toch nog behoorlijk naturel uit.
Zonder make-up heb ik echt een blote billengezicht. Ik heb het nodig!
Conceiler, foundation, poeder, oogschaduw, eyeliner, potloodje voor onder mijn ogen, mascara, wenkbrauwpoeder en lippenstift.
Zonder make-up heb ik echt een blote billengezicht. Ik heb het nodig!
maandag 29 februari 2016 om 23:43
quote:hiltje schreef op 29 februari 2016 @ 23:39:
Zonder make-up heb ik echt een blote billengezicht. Ik heb het nodig!Je doet maar 5 minuten over een mooie eyeliner?! En dan de rest nog! Make-up legende
Zonder make-up heb ik echt een blote billengezicht. Ik heb het nodig!Je doet maar 5 minuten over een mooie eyeliner?! En dan de rest nog! Make-up legende