Mode & Beauty alle pijlers

Paarse gloed

16-08-2011 12:40 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Een paar maanden geleden had ik mijn haar "middenbruin" geverfd, maar het had in eerste instantie heel donker uitgepakt met een beetje paarse gloed eroverheen. Ik vond dit heel erg mooi eigenlijk! Maar helaas werd het lichter na een paar weken.

Nu zoek ik een kleur waarbij ik deze haarkleur kan vasthouden.

Ik wil eigenlijk zo'n soort resultaat bereiken:

Iets meer paarse gloed mag wel.

Maar als ik mijn haar met bijv. Garnier Nutrisse Diep Violet Bruin verf:

Of Schwarzkopf Vital Colors Aubergine:

Wordt het dan echt zo paars of krijg je meer een paarse gloed?

Of kan ik dan beter een soort chocoladebruin verf pakken?

Kon helaas niet zoveel vinden op internet.. Meeste mensen met een paarse gloed willen er juist vanaf :p

Iemand enig idee?
wat voor merk heb je er eerst opgedaan dan? gebruik je die toch weer als die goed was
Chocoladebruin heb ik al jaren, maar das gewoon chocoladebruin. Dus geen paarse gloed
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:mali30 schreef op 16 augustus 2011 @ 12:45:

Chocoladebruin heb ik al jaren, maar das gewoon chocoladebruin. Dus geen paarse gloed Maar lijkt die kleur dan een beetje op de eerste foto of niet?
quote:fritske schreef op 16 augustus 2011 @ 12:44:

wat voor merk heb je er eerst opgedaan dan? gebruik je die toch weer als die goed wasDan was die mousse van john frieda, maar die kleur vervaagde heel snel naar een lichtere/rode bruine kleur.
Misschien kun je bij een zaak voor kappersbenodigheden eens kijken of ze een permanente kleuring hebben in die kleur.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Paars is een hele moeilijke kleur en vervaagd heel snel tot rood.

Enige oplossing is, je haren minder vaak wassen (zeker niet met H&S) of vaak kleuren, maar of je haar daar gelukkig van wordt?
Nope
Misschien moet je bij de kapper eerst plukjes laten bleken.

Daarna wordt de paarse/ auberginekleurige verf aangebracht. Deze methode wordt gebruikt om de paarse kleur beter te laten hechten.

Het wordt een subtiele gloed, want het is niet één paars geheel.

In het zonlicht zie je wel alle paarse plukjes.

Ik heb zelf mijn haar jaren geleden zo bij de kapper laten verven.
stond er geen nummer op die mousse die je had van john frieda? anders zou je datzelfde nummer kunnen proberen in haarverf, maar paars is lastig en gaat er snel uit
quote:Artpiraat schreef op 16 augustus 2011 @ 12:58:

Misschien moet je bij de kapper eerst plukjes laten bleken.

Daarna wordt de paarse/ auberginekleurige verf aangebracht. Deze methode wordt gebruikt om de paarse kleur beter te laten hechten.

Het wordt een subtiele gloed, want het is niet één paars geheel.

In het zonlicht zie je wel alle paarse plukjes.

Ik heb zelf mijn haar jaren geleden zo bij de kapper laten verven.Dat is inderdaad misschien wel een goede oplossing, alleen mijn haar is heel broos en verkeerd in nogal slechte conditie :p Dus als het ff kan bleek ik het liever niet..
Wat is je eigen kleur?

Ik heb mijn haar meerdere keren geverfd met Feria of Garnier, en dan de kleur aubergine/violet/oid. Wat eerder al werd gezegd, paars vervaagt snel en wordt dan rood. Jammer, en volgens mij is er geen enkele (doe-het-zelf) verf die wel mooi blijft.

Maar mijn haar is heel donkerbruin dus dan zie je het sowieso minder. Ik denk dat als je zelf lichtbruin of zelfs blond haar hebt, je dan knalpaars wordt.
quote:bibaatje schreef op 16 augustus 2011 @ 13:11:

Wat is je eigen kleur?

Ik heb mijn haar meerdere keren geverfd met Feria of Garnier, en dan de kleur aubergine/violet/oid. Wat eerder al werd gezegd, paars vervaagt snel en wordt dan rood. Jammer, en volgens mij is er geen enkele (doe-het-zelf) verf die wel mooi blijft.

Maar mijn haar is heel donkerbruin dus dan zie je het sowieso minder.

Mijn natuurlijke haarkleur is donkerbruin, maar nu is het een soort van oranje geelachtig lichtbruin xD Weer van een andere verfbeurt overigens..

En als jij die kleuren gebruikte, had je dan in eerste instantie alleen een paarse gloed of was het wel echt paars?

Ik gebruik overigens wel een hele milde shampoo (zonder sulfaten), dus misschien houdt dat het vervagen een beetje tegen?
Bij mij werd het donkerbruin tot zwart met een paarse gloed. die dus weer heel snel verdween. Maar misschien was ik het te vaak, zou kunnen.
Ik heb m'n haar heel vaak aubergine laten verven door de kapper. Helaas blijft dit heel slecht zitten, in no-time vervaagt de kleur naar rood.
En daarna was het gewoon donkerbruin? Of werd het dan roodbruin?
quote:pimpelmeesje67 schreef op 16 augustus 2011 @ 13:18:

Ik heb m'n haar heel vaak aubergine laten verven door de kapper. Helaas blijft dit heel slecht zitten, in no-time vervaagt de kleur naar rood.
Nee TO chocoladebruin is ech chocobruin, lijkt niet op dat plaatje. Er zit niks paars in.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
bij mij werd paarsig roodbruin en vervolgens de rode gloed weer erg snel vaal, ik doe het nooit meer!
WAT dat kan niet. Ik heb 6 jaar geleden voor schut gelopen 2 maanden lang met een paarse kop. Terwijl het bruin met een paarse gloed zou zijn.

Ik vond het echt afschuwelijk.. Maar ik zou echt niet meer weten wat voor pak haarverf het was.

Waarom vervaagde het bij mij niet
quote:zwitsal_nijntje schreef op 16 augustus 2011 @ 14:08:

WAT dat kan niet. Ik heb 6 jaar geleden voor schut gelopen 2 maanden lang met een paarse kop. Terwijl het bruin met een paarse gloed zou zijn.

Ik vond het echt afschuwelijk.. Maar ik zou echt niet meer weten wat voor pak haarverf het was.

Waarom vervaagde het bij mij niet

:O

Welke verf is dat? :o Waaarom weet je dat niet meer xD
Sorry bloemetje dat ik het niet meer weet. ik ben 19 nu en ik weet echt niet meer welke verf ik gebruikte toen ik 13/14 was .

Sorry! Ik dacht iets van action merk maar dat weet ik echt niet meer.
Too bad too bad..

Action haarverf hmm.. Die heb ik nog nooit geprobeerd!
quote:bloemetje20 schreef op 16 augustus 2011 @ 13:07:

[...]

Dat is inderdaad misschien wel een goede oplossing, alleen mijn haar is heel broos en verkeerd in nogal slechte conditie :p Dus als het ff kan bleek ik het liever niet..Dan zou ik het een tijdje helemaal niet verven, om met een echt tijdelijke kleuring zonder waterstofperoxide.
quote:Melpomene schreef op 17 augustus 2011 @ 10:49:

[...]

Dan zou ik het een tijdje helemaal niet verven, om met een echt tijdelijke kleuring zonder waterstofperoxide.

Ja, dat zou wel het beste zijn voor mijn haar, maar de kleur die ik nu heb is echt afschuwelijk! En met een tijdelijke kleuring komt dat na een tijdje weer terug, dus ik wil het gewoon permanent verven en dan laat ik me haar gewoon uitgroeien.

Ik ga straks naar Kruidvat, ik denk dat ik weer ga voor de john frieda mousse, maar dan in dark chocolate brown.. Dan wordt het na een tijdje maar rood, ook geen drama :p

Of iemand nog tips voor een mooie donkere kleur bruin?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven