Mode & Beauty alle pijlers

permanent

15-12-2012 16:00 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
heey ik heb natuurlijk blond haflang haar . ik ben 16 en mijn haar is zeer fijn en rap vettig zou het een goed idee zijn voor een permanent ?
Als je in Maaskantje woont lijkt me het een prima plan.
Waarom zou je dan een permanent laten zetten? Ik snap de logica niet zo goed.

Verder wordt je haar een stuk korter daar moet je rekening mee houden, en het schijnt erg slecht te zijn voor je haar.

Zou er maar eens goed over nadenken
Zelfde type haar als jij. In een grijs verleden, toen het nog hip was, heb ik het ook vaak genoeg laten permanenten. Alleen had ik altijd van die ieniemienie krulletjes, soort poedelhaar, juist omdat het zo fijn is. Zit je 's ochtends een uur te tutten om het een beetje toonbaar te krijgen.

Misschien is een ondersteunend permanent iets voor je? Geen krullen maar wel wat meer volume.
Ik heb mijn lange haar binnen een week afgeknipt na een permanent. Grootste fout ooit geweest dat permanent. Wat een werk om je haar dan nder controle te houden zeg.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Rap vettig
Ik zou investeren in een 'flip in'.
Zou je niet beter eerst met krulspelden (en een stijltang als het je helemaal niet bevalt) aan de slag gaan om te kijken of het je bevalt?
Of ergens een carmensetje lenen. Dan kan je eerst zien wat voor krul/slag je leuk vindt.
Ik heb misschien makkelijk praten want ik heb een bos krullen, maar ik vind het er 9 van de 10 keer niet uit zien als iemand een permanent heeft laten zetten.

Vaak zien mensen er uit als een pluizig schaapje en weten ze helemaal niet hoe met krullen om te gaan.

Ik vind een goed geknipt en gestyled kapsel eventueel met een mooie kleur een veel betere optie.

Mijn advies is om het niet te doen.

Misschien moet je eens een andere kapper nemen als je een frisse kijk op jouw haar wilt.

Met een goede kleur, of met meerdere kleuren kan je je haar ook al een heel ander aanzien geven.
Je kunt een permanent doen als je dit wil, aan jou de keus. Maar als het er niet uit ziet en het snel vet is, dat gaat een permanent niet op lossen hoor. Je kunt dan beter een goed kapsel laten knippen, de juiste shampoo aanschaffen (evt.. wat duurdere) leuk kleurtje erin, en goed bijhouden maar. Dat het snel vet is? hoe komt dat? Was je het iedere dag? Daar word het juist vet van. 3 Keer in de week is voldoende. maar laat je eens goed adviseren in een kapsalon in je buurt... Een permanent is leuk, maar lost jou problemen niet op.

Succes
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
beste mensjes ik vind me zeker staan met krullen (doe ik vaak met krultang) maar na een tijd word het erg vervelend om elke keer de krultang te gebruiken en denk ik om beter een permanent te laten zetten . of een ondersteunende permanent want hoe mijn haar stijl is en futloos vind ik dat ik na 16 jaar iets anders moet doen iets waar mijn haar volume van krijgt ?! Als ik naar de kapper ga om mijn haar te laten knippen duurt het lang voor mijn haar terug in de lengte groeit . bv in augustus een froefroe ben hem zo beuuu !!!maar ik weet niet zoveel over permanenten ?Hoeveel soorten heb je hier in? Hebben die speciale namen? Ik zou graag wat losse krulletjes hebben, kan dat? En hoe lang blijven ze erin? Ik was mijn haar normaal elke dag of om de dag, blijft het er dan wel in? En de mensen die een permanent hebben, een voorbeeldfoto zou altijd leuk zijn En oja, hoeveel korter wordt je er haar er ongeveer van? En heeft het wel een natuurlijk resultaat! SORRY VOOR AL MIJN VRAGEN !
Een goeie kapper kan ook groffe krullen zetten heb ik vroeguh een keer gehad.
Mensjes? M<aar in ieder geval, juist een permanent moet je dagelijks stylen om het er een beetje goed uit te laten zien.
quote:waterplant schreef op 15 december 2012 @ 16:53:

Een goeie kapper kan ook groffe krullen zetten heb ik vroeguh een keer gehad.

dankje voor een reactie maar hoe lang blijven die grove krullen er in ?

Een parmanent is nu echt niet meer wat het vroeger was. Je hebt meer keuzes dan alleen een poedelkoppie. Zo kan het ook: http://www.firanet.nl/wp- ... canstockphoto40774784.jpg Dat vind ik best mooi. Een permanent kan 2 tot 6 maanden blijven zitten, heb ik gelezen. Ik zou voor een goed advies gewoon even naar de kapper gaan..
Hangt van het haar af ik heb veel haar wat heel stijl is(aziatisch) dus bij mij bleef het 4 maanden goed na 2 behandelingen. Europees haar pakt veel beter.
Ik heb jaren permanent gehad. Voordeel voor jou is dat permanent je haar behoorlijk uitdroogt, dus je haar zal iets minder vet worden. Ook zal het bij jou minder snel op je hoofd 'plakken'.

Pemanent heb je in vele verschillende vormen, van de poedelpermanet tot de krullen van de vrouw van het plaatje rechts in beeld.

Ik zou gewoon eens een kapper binnen stappen en dan niet zo'n moderne trendy kapper, maar meer zo'n dorpskappertje.

Ik deed zeker een jaar met permanent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven