Mode & Beauty alle pijlers

poeder/foundation/bb cream?

24-10-2013 12:38 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort maar weer eens aan het experimenteren geslagen met make up. Ik heb eindelijk de goede mascara gevonden de bb cream van maybelinne wordt in geruild door een andere denk ik. Deze zie je niet, dat is heel natuurlijk. Maar ik wil wel iets van dekking..

Ik wil dus wel bij een bb cream blijven, foundation vind ik té dekkend (dat denk ik tenminste) en ik wil een natuurlijk resultaat houden. Nu lees ik op verschillende blogs dat ze na de bb cream nog even afpoederen.

Maar welke poeder, is dat dan blush? Of bronzing poeder (wat is dat eigenlijk??) Ik snap er niks meer van..

Ik vind het al heel wat dat ik mascara erop krijg en een lijntje onder mijn oog, boven lukt niet.

Nu kan ik natuurlijk naar een Bijenkorf, maar die zit hier niet in de buurt. En me laten opmaken door Douglas zie ik ook niet zitten. Ik wil best investeren in make up, maar graag budget vriendelijk.

Wie legt het me even uit?

ik doe nu: dagcreme, daarna bb cream en dan mascara ed. Maar ik ben eigenlijk niet tevreden over het resultaat. Wat kan ik anders doen?
quote:sourpuss schreef op 24 oktober 2013 @ 20:45:

Fijn spul he! Ik zag dat ze de mineral veil nu ook met kleur hebben, bronze effect etc. Hebben XDWaar kan ik die proberen? Ik vind een proefpakket van ¤60 best veel geld als ik alleen de foundation ga gebruiken.
Het merk werd verkocht bij sephora, maar die winkels zouden verdwijnen. Weet niet of er ergens nog een is?

En volgens mij kan je ook proefjes bestellen. Wat voor product zou je willen gebruiken?
Mineral veil, en dan die illumatating. Las dat de gewone niet zoveel doet
Hema heeft ook een hele goede compact foundation, ¤11,-
quote:sammie00, 1 uur geleden

Hier lees ik goede berichten over, doe je lang met zo'n verpakking? En hoe breng jij het aan, met bijgeleverd slonsje of een kwast?

Deze zou ik nog wel eens willen proberen, ik heb een vrij lichte huid met couperose wangen. Mijn huid heeft sowieso een rode ondertoon. Welke kleur zou ik moeten hebben dan?

Misschien toch eens binnenlopen bij een parfumerie.

Ik heb ook een lichte huid en veel verkleuringen door acne. Ik breng het gewoon aan met het sponsje, gewoon droog aanbrengen. Dekt meteen, zit er binnen no time netjes op. Kan zelfs de grootste nitwit op make-up gebied. Sponsjes zijn sowieso zuiniger in gebruik dan een kwast, vind ik.

Ik gebruik eigenlijk het hele jaar door kleur SP40 en in de zomer SP60. Met een verpakking doe ik anderhalf/twee maanden ongeveer, weet ik niet precies. Ik bestel het gewoon bij ICI paris op de website, omdat ik mijn kleur al weet. Maar je ziet echt niks van mijn acne/acnelittekens met dit spul en belangrijker nog, het maakt het niet erger. Mijn huid is nu best rustig. Het blijft ook netjes zitten, tot 's avonds laat toe. Alleen in de zomer werk ik mijn neus weleens bij. Het kruipt ook niet in de rimpeltjes bij mijn ogen.

Had ik al gezegd dat het superspul is?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Volgens mij is het fijn spul toch?

Hmm zou best wel eens een proefmonster willen gebruiken en van die van bare minerale ook. Voordeel vd Shisheido is dat ie gewoon in NL verkrijgbaar is,
Misschien moet je gewoon bij ICI paris binnen lopen en vragen of ze het bij je uit willen proberen. Van de compact foundation is er geen proefje, wel van de liquid foundation. Die is ook fijn, maar persoonlijk vind ik die wel een beetje maskerachtig. Ik gebruik hem wel als ik een flinke acneuitbraak heb of een avondje wild stappen heb gepland. Die liquid foundation zweet je er niet af, al heb je het nog zo graag. Perfect voor Roze maandag en Carnaval.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik heb jaren geleden bij de Sephora in Parijs een starter kit gekocht met 4 potjes en 3 kwasten. Je doet er heel lang mee en je gebruikt echt alles.

Nu koop ik op ebay.
Ik heb de gewone mineral veil en vind het super spul
Als je niet veel dekking wilt of maar lokaal dekking nodig hebt kan je ook kiezen voor een poeder (zoals die eerder gepostte van catrice) in combinatie met een concealer. doet het ook vaak goed. Concealer op de plekjes waar je extra dekking nodig hebt, en poeder overal overheen.

Ik doe meestal alleen een beetje foundation op mn kin, en een beetje concealer onder mn ogen. en dan afpoederen met de poeder van catrice. De poeder is goed voor mijn hele gezicht, alleen mijn kin is rood en ik heb vaak donkere kringen. Helaas geeft de foundation niet genoeg dekking onder mijn ogen, terwijl de concealer teveel dekking geeft op mijn kin.
quote:Emma95 schreef op 24 oktober 2013 @ 22:14:

Ik heb jaren geleden bij de Sephora in Parijs een starter kit gekocht met 4 potjes en 3 kwasten. Je doet er heel lang mee en je gebruikt echt alles.

Nu koop ik op ebay.

Ik ben nu wat aan het kijken op ebay voor mineral veil, ik denk dat ik ga voor de illuminating.

Maar ik kom nog al diverse prijzen tegen, van de normale prijs ¤22, tot aanbieders uit de UK die ¤9 vragen.

Iets zegt me dat dat niet kan, maar als het nu wel klopt scheelt het best wat geld.
quote:sammie00 schreef op 25 oktober 2013 @ 09:02:

[...]

Ik ben nu wat aan het kijken op ebay voor mineral veil, ik denk dat ik ga voor de illuminating.

Maar ik kom nog al diverse prijzen tegen, van de normale prijs ¤22, tot aanbieders uit de UK die ¤9 vragen.

Iets zegt me dat dat niet kan, maar als het nu wel klopt scheelt het best wat geld.

je moet op ebay wel echt opletten waar je het koopt, er worden qua makeup veel neppers verkocht. dus zon lage prijs dan weet je al dat het niet helemaal klopt. in de UK zijn de prijzen vaak nog iets hoger dan hier van id bareminerals dus dat klopt niet. Wat je kan doen is bij de seller zijn comments kijken wat kopers voor commentaar achterlaten. Daar kan je heel veel uithalen.

laat ons aub weten hoe de illuminating is, mijn 'gewone' is namelijk bijna op is illuminating met glans?
Te laat heb net een bestelling gedaan bij een aanbieder uit de UK. Een goedkope, dus ik ben benieuwd! Er stonden wel heel veel commentaren bij en ook niet enkel positief.

Ach, ik zal het wel zien. Moet alleen nog wel even een kwast kopen, anders kan ik weinig met de poeder..

En natuurlijk laat ik je weten hoe het resultaat is, gebruik je de mineral veil ook zonder foundation of bb cream? Want dat kan wel las ik.
Nou, ik ben wel nieuwsgierig naar jou ervaring!

Ik heb nooit foundation op, welk merk of soort je ziet het altijd zitten bij mij.

Ben al eens opgemaakt in zo'n Douglas winkel, maar zelfs dan zit het niet mooi.

En door MrsStanleyWalker ben ik ook wel benieuwd!
Je kan ook eens kijken op www.beautygloss.nl of www.veracamilla.nl
Sammie ja ik gebruik het zonder of over mn bronzepoeder. Maakt je huid net wat mooier. Ben benieuwd wat je krijgt haha!
Foundation van Rimmel is totaal niet vet! Geweldig spul!
You only live twice
Sammie, er zijn verschillende maten potjes. Denk dat jij een kleintje hebt gekocht. Je moet een klein beetje in een klein schaaltje of de deksel doen en dan alles in de kwast draaien en dan pas op je gezicht doen.

Ik zou er ook nog Warmth bij bestellen. Is echt een hele mooie bronzer en met een mini beetje zie je er meteen heel gezond uit, net of je even in de zon hebt gezeten.
Maakt het ook nog uit wat voor kwast ik ervoor gebruik? Ik vind zo'n officiële kwast zo duur!
Een beetje grote bolle kwast, een kabuki, is het handigst.
Maakt dat uit of het echt haar is of synthetisch?
Ik heb er eentje van echt haar, maar weet niet of het echt veel uitmaakt. Staan ook op ebay.

Maar zo'n starter set is handiger en goedkoper. Daar zitten de kwasten bij.
De beste kwast voor het gezicht die ik ooit heb gehad is de bronze kwast van the bodyshop. Heb ze in alle prijscatagorien gehad en deze is echt het beste, 17 euro. Goede kwast is heel belangrijk om goed gelijkmatig aan te brengen. Vaak geven synthetische kwasten niet goed af op je huid.
Ik heb bericht gehad dat m'n poeder is verzonden, ik ben best benieuwd eigenlijk.
Mineral veil heeft eigenlijk geen kleurtje. Het is een finishing poeder met een heel zacht glansje, zodat je huid mooier lijkt.

Als je toch een beetje meer kleur wilt, kun je ook een potje met kleur erbij kopen. Ik heb Medium en Medium Beige. De ene heeft een gele ondertoon en de andere een rose. Die kun je ook mengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven