Mode & Beauty alle pijlers

Polyester jas, Y/N?

28-11-2015 12:24 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onderstaande jas op het oog:

http://www.veromoda.nl/ve ... ttern=10139435_BlackIris]

De jas is 100% polyester, wat mij niet heel erg warm lijkt. Hij ziet er ook nogal dun uit. Maar er zit wel teddy voering in de hele jas. Heeft iemand ervaring hier met winterjassen van polyester? Zal ik de gok wagen of toch verder zoeken naar een beter gevoerde/gewatteerde jas?
Ik zie geen jas, maar een polyester jas vind ik erg armoedig en niet zo functioneel.
Loop ff naar de winkel, dan kun je het zelf voelen. Volgens mij hebben ze in iedere normale plaats wel een Vero Moda.
De link in je post gaat naar een startpagina, niet naar een jas.

Polyester is heel zweterig. Ik zou het niet zo snel doen.
Polyesther is an sich niet zweterig of koud. Buitensportjassen zijn meestal van polyesther (met gore-tex, dat is een extra laag op het polyesther). Koud hoeft het ook niet te zijn, fleece-truien en thermo-ondergoed zijn van polyesther.

Polyesther is een heel fijn materiaal, licht en snel droog.
quote:jo12345 schreef op 28 november 2015 @ 12:29:

Loop ff naar de winkel, dan kun je het zelf voelen. Volgens mij hebben ze in iedere normale plaats wel een Vero Moda.Klopt, maar de online collectie en het assortiment in de winkels komt niet altijd overeen. Deze jas is bijvoorbeeld niet in de winkel verkrijgbaar. Ik heb hem in ieder geval nog niet gezien in de filialen bij mij in de buurt.
mijn winterjassen zijn ook van polyester.

Als het warm is buiten doe ik gewoon mijn trui uit en jas aan

Heb ooit een katoenen winterjas gehad, die was na 2 seizoenen compleet verkleurd
quote:Aldro schreef op 28 november 2015 @ 13:21:

[...]

Klopt, maar de online collectie en het assortiment in de winkels komt niet altijd overeen. Deze jas is bijvoorbeeld niet in de winkel verkrijgbaar. Ik heb hem in ieder geval nog niet gezien in de filialen bij mij in de buurt.Bestellen en retourneren als het niks is?
Lijkt me een lekker warme jas. Polyester is volgens mij redelijk winddicht, en ik denk dat dat de functie moet zijn van de buitenlaag (en het bepaalt uiteraard hoe het er uit ziet). De warmte/isolatie komt van de voering. Dus lijkt me prima.

Moest wel lachen om de naam, 'lange mouwen jas'. Toch fijn voor een winterjas
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Mooie jas, leuk!

Denk trouwens prima jas qua materiaal.
https://m.zalando.nl/drei ... k-rose-zzlase061-j11.html

Ik heb deze, ook polyester, maar heerlijk warm.
Ik heb een wollen jas. Lekker warm en ziet er 100x mooier uit dan kunststof/polyester. Bovendien ook duurzamer, gaat langer mee en mocht ie eenmaal op de afvalhoop belanden, dan is het ook veel makkelijker afbreekbaar dan polyester (niet afbreekbaar, moet gesmolten of verbrand worden, niet duurzaam).
Leuke jas. Ik vind parka's meestal niks maar deze vind ik leuk. Door de bredere kraag, denk ik. Je kunt hem ook in de taille aansnoeren met een touwtje, is ook wel handig. Ik denk dat het van die geruwde stof is, een klein beetje gekreukd. Dus geen glanzende stof, dat vind ik het lelijkst aan ployester maar het is wel een prima materiaal verder. Ik zeg dus: doen! Ik heb zelf ook net een nieuwe jas, die was 160, en ook van een syntethische stof met een leatherlook van Morgan. Ik ben er helemaal verliefd op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven