Polyester jas, Y/N?
zaterdag 28 november 2015 om 12:24
Ik heb onderstaande jas op het oog:
http://www.veromoda.nl/ve ... ttern=10139435_BlackIris]
De jas is 100% polyester, wat mij niet heel erg warm lijkt. Hij ziet er ook nogal dun uit. Maar er zit wel teddy voering in de hele jas. Heeft iemand ervaring hier met winterjassen van polyester? Zal ik de gok wagen of toch verder zoeken naar een beter gevoerde/gewatteerde jas?
http://www.veromoda.nl/ve ... ttern=10139435_BlackIris]
De jas is 100% polyester, wat mij niet heel erg warm lijkt. Hij ziet er ook nogal dun uit. Maar er zit wel teddy voering in de hele jas. Heeft iemand ervaring hier met winterjassen van polyester? Zal ik de gok wagen of toch verder zoeken naar een beter gevoerde/gewatteerde jas?
zaterdag 28 november 2015 om 12:59
zaterdag 28 november 2015 om 13:21
quote:jo12345 schreef op 28 november 2015 @ 12:29:
Loop ff naar de winkel, dan kun je het zelf voelen. Volgens mij hebben ze in iedere normale plaats wel een Vero Moda.Klopt, maar de online collectie en het assortiment in de winkels komt niet altijd overeen. Deze jas is bijvoorbeeld niet in de winkel verkrijgbaar. Ik heb hem in ieder geval nog niet gezien in de filialen bij mij in de buurt.
Loop ff naar de winkel, dan kun je het zelf voelen. Volgens mij hebben ze in iedere normale plaats wel een Vero Moda.Klopt, maar de online collectie en het assortiment in de winkels komt niet altijd overeen. Deze jas is bijvoorbeeld niet in de winkel verkrijgbaar. Ik heb hem in ieder geval nog niet gezien in de filialen bij mij in de buurt.
zaterdag 28 november 2015 om 14:11
quote:Aldro schreef op 28 november 2015 @ 13:21:
[...]
Klopt, maar de online collectie en het assortiment in de winkels komt niet altijd overeen. Deze jas is bijvoorbeeld niet in de winkel verkrijgbaar. Ik heb hem in ieder geval nog niet gezien in de filialen bij mij in de buurt.Bestellen en retourneren als het niks is?
[...]
Klopt, maar de online collectie en het assortiment in de winkels komt niet altijd overeen. Deze jas is bijvoorbeeld niet in de winkel verkrijgbaar. Ik heb hem in ieder geval nog niet gezien in de filialen bij mij in de buurt.Bestellen en retourneren als het niks is?
zaterdag 28 november 2015 om 18:13
Lijkt me een lekker warme jas. Polyester is volgens mij redelijk winddicht, en ik denk dat dat de functie moet zijn van de buitenlaag (en het bepaalt uiteraard hoe het er uit ziet). De warmte/isolatie komt van de voering. Dus lijkt me prima.
Moest wel lachen om de naam, 'lange mouwen jas'. Toch fijn voor een winterjas
Moest wel lachen om de naam, 'lange mouwen jas'. Toch fijn voor een winterjas
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
zaterdag 28 november 2015 om 18:46
https://m.zalando.nl/drei ... k-rose-zzlase061-j11.html
Ik heb deze, ook polyester, maar heerlijk warm.
Ik heb deze, ook polyester, maar heerlijk warm.
zaterdag 28 november 2015 om 20:00
Ik heb een wollen jas. Lekker warm en ziet er 100x mooier uit dan kunststof/polyester. Bovendien ook duurzamer, gaat langer mee en mocht ie eenmaal op de afvalhoop belanden, dan is het ook veel makkelijker afbreekbaar dan polyester (niet afbreekbaar, moet gesmolten of verbrand worden, niet duurzaam).
zaterdag 28 november 2015 om 20:06
Leuke jas. Ik vind parka's meestal niks maar deze vind ik leuk. Door de bredere kraag, denk ik. Je kunt hem ook in de taille aansnoeren met een touwtje, is ook wel handig. Ik denk dat het van die geruwde stof is, een klein beetje gekreukd. Dus geen glanzende stof, dat vind ik het lelijkst aan ployester maar het is wel een prima materiaal verder. Ik zeg dus: doen! Ik heb zelf ook net een nieuwe jas, die was 160, en ook van een syntethische stof met een leatherlook van Morgan. Ik ben er helemaal verliefd op.