Mode & Beauty alle pijlers

Q10

26-04-2016 16:29 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Co-enzyme is, bij inwendig gebruik, goed voor de huid. Nu zijn er ook cremes met Q10. Ik vraag me af of je ook de inhoud van een capsule Q10 op je huid kan smeren. Zijn er hier mensen met ervaring?
Waar zijn die capsules voor bedoeld dan?
Daarom: Het co-enzym Q10 is een voedingsstof die helpt huidcellen te voorzien van energie, zodat die collageen en elastine kunnen aanmaken. Het is ook een krachtige antioxidant die je huid beschermt tegen schade door vrije radicalen. Na je 35ste tot 40ste jaar ontwikkel je echter een tekort, doordat je lichaam steeds minder Q10 kan aanmaken uit voeding. Extra Q10 via voedingssupplementen zou dan ook de productie van collageen en elastine in de huid kunnen helpen verhogen en beschadigde huidcellen helpen herstellen. ‘Door wat extra Q10 te slikken kun je veroudering van de huid vertragen,’ concludeert dermatoloog Stan Pavel.

Dosering: 30 tot 150 mg per dag.

Dat is voor inwendig gebruik maar ik vraag me dus af of je het ook op je huid kan smeren omdat bv. Nivea nu een creme heeft met Q10 er in.
Klinkt wat spammerig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als je informatie zoekt over Q10, is het allemaal hetzelfde. Bovenstaande informatie is niet van een fabrikant. Q10 helpt bv. ook goed bij terugtrekkend en bloedend tandvlees. Dat weet ik doordat ik het zelf gebruik. Kan alleen niets vinden over uitwendig gebruik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven