Mode & Beauty alle pijlers

Regen kleding

06-09-2015 14:49 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn werk moet ik 25 km enkele reis maken op mn scooter. Ik doe er bijna anderhalf uur over vanwege stoplichten.. Nu is het weer alleen vaak vreselijk en ben ik op zoek baar echt een goed regenpak waardoor ik droog aan kom.

Vind het niet prettig om in gewone kleding te moeten en daarna om te moeten kleden want kan mijn kleding ook nergens echt goed drogen en houd t dan liever simpel bij alleen regenkleding wat doorweekt word.

Regenlaarzen heb ik bij action gevonden.

Mijn ervaring is dat die van de hema niet goed waterdicht zijn. Maar welke zijn dan wel goed en je niet na 5 minuten doorweekt word..

Iemand goede ervaringen met bepaalde merken?
Agu.
Geen enkele jas werkt perfect op zo'n stuk omdat bij echt harde regen vocht door de rits komt of via de bovenkant naar binnen. Maar ga er gerust vanuit dat je veel meer geld kwijt bent dan voor eentje van de HEMA als het werken moet.

Een anorak is niet erg elegant, maar kan het probleem met de rits wel oplossen: http://www.bever.nl/patag ... cbgc52025?id_colour=4247. Let anders op zo'n groot mogelijke flappen voor of achter (liefst beide) de rits.
http://www.anwb.nl/vrije-tijd/testen/te ... r-regenpak
Naja die van hema is gelijk al bij je nek polsen rug wat gelijk nat word dus ja moet toch iets beter werken want is niet prettig zolang door zeiknatte regen rijden..

En auto is duur
Mijn kinderen geven aan dat een pak van de Zeeman goed voldoet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ga kijken dankjewel
Ik zag al dat de Agu op 1 stond bij de testen. Die gaan jarenlang mee.
Ik zou bij een motorzaak gaan kijken naar een regenpak geschikt voor de motor.

Wat droog overlaat komen op een motor werkt ook voor een scooter
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Ik heb er een van de Hema en daarin blijf ik qua regen wel goed droog maar ik ga er zo in zweten waardoor ik mij zo vies voel bij aankomst en ik het gevoel heb dat ik stink. Ben dus ook op zoek naar een betere optie maar kom er niet echt uit. Sommigen zweren bij een Poncho en anderen zeggen weer dat je het beste in een goede jas kan investeren en dan in combinatie met een goedkope broek.

Ik houd dit topic dus maar even in de gaten want misschien komt er nog een goede betaalbare variant voorbij want sommigen zijn echt veel te duur vind ik.
Geen ervaring mee, maar ik zag er leuke noordwesters: Regenpakhuis.
Ik zweer bij jassen van Jack Wolfskin, waterdicht, winddicht en je zweet je er niet het apezuur in. Koop ze alleen wel bij Zalando lounge in de sale.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wij hebben geen auto en doen dus alles op de fiets en die van mij is inderdaad ook van Agu. Prijzig, maar je komt wel droog aan. Je moet een regenpak na gebruik wel goed laten drogen op een hanger, en eens per jaar spuit ik hem in met Harmisol.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven