Mode & Beauty alle pijlers

Regenkleding puber

01-09-2026 20:24 32 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Puberdochter moet vanaf deze week 45 minuten fietsen naar school. Ze droeg nooit regenkleding (zat eerst op kwartier fietsen naar school, dan vond ze t niet nodig). Drie kwartier lijkt me lang zonder regenkleding in de winter ;-) maar ik zie zoveel 'slechte' regenkleding (doorlekkende naden enz) dat ik graag gebruik maak van jullie favorieten :)

Ze draagt qua kleding maat S/M, neem ik dan van regenkleding het best een L ivm winterjas er onder? En welk merk raden jullie aan?
Op de basisschool had ze gewoon een zeeman regenjas, toen maakte het nog niet uit hoe die eruit zag en het was max 10 minuten fietsen dus de kwaliteit was ook niet zo interessant :)
La_Galette schreef:
01-09-2026 21:49
Sorry maar dat is toch geen leuke jas voor een puber? Dit is meer het soort jas wat mijn moeder koopt.
In mijn linkje zitten honderden verschillende jassen, jij vindt ze allemaal ongeschikt voor een puber?
Ik heb zo'n wegwerp poncho bij dochter in de tas gestopt.
Als ze vanaf haar vader naar school moet fietsen heeft ze iig iets.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Pilea schreef:
02-09-2026 07:39
In mijn linkje zitten honderden verschillende jassen, jij vindt ze allemaal ongeschikt voor een puber?
Ik vind heel veel regenjassen geschikt voor een puber, maar ik heb nog nooit een regenjas gevonden die een puber ook geschikt wordt bevonden voor zichzelf.

Als jij met ons wilt delen hoe jij jouw puber in een van deze jassen hebt gekregen dan heb je een geïnteresseerd publiek aan ons.

Er is vanuit moeders kennelijk een grote vraag naar puberregenjassen en de manier waarop we die pubers daar in krijgen. Ik hoor(de?) ook bij die groep.

Dus help ons uit de brand!
Wat vindt ze mooi?

Je hoeft niet perse een regenpak te doen.. Kan ook een jas zijn die ook waterdicht is. Evt een regenbroek er los bij? Zelf heb ik een waterdichte jas van The North Face. Tis een praktische jas, maar je ziet het er niet aan af. Voor 45 min fietsen is wind en waterdicht heel fijn.
Zorg voor een gewone, waterdichte jas.
Hier draagt jongste soms wel een regenbroek, maar ze moet dan ook meer dan een uur fietsen.

Wat belangrijker is dan een regenpak: is en een regenpak voor de rugtas! Als boeken en laptop natworden, is dat veel erger, vinden ze hier! Dat ding wordt vaak gebruikt, door beiden. Regenpak (gewoon van de hema) dus niet.
Pilea schreef:
02-09-2026 07:39
Allemaal een beetje dezelfde stijl toch; sportief, praktisch.
Ik heb zelf een sportieve tussenjas (van North Face) die ook waterdicht is. Die draag ik de hele herfst door, ook als het niet regent. En mijn winterjas is ook waterdicht. Daar heb ik hem op uitgekozen. Dit soort jassen zijn duur (ik koop in de sale), maar gezien haar maat kan ze zo’n jas wrs lang blijven dragen of kan je hem op een gegeven moment zelf overnemen.

Voor zoon ben ik nu naar iets vergelijkbaars aan het kijken, bij Nike want dat draagt hij graag. Nu is hij een “anders dan anders” puber, maar ik ben er niet bang voor dat hij hem niet aan doet. Mits de looks hem aan staan, en de jas ademend en comfortabel is. Een standaard (zweet) regenjas zou daarentegen aan de kapstok blijven hangen. En mocht hij eruit groeien, dan heeft mijn man er een prima jas bij.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven