Regenkleding puber
dinsdag 1 september 2026 om 20:24
Puberdochter moet vanaf deze week 45 minuten fietsen naar school. Ze droeg nooit regenkleding (zat eerst op kwartier fietsen naar school, dan vond ze t niet nodig). Drie kwartier lijkt me lang zonder regenkleding in de winter
maar ik zie zoveel 'slechte' regenkleding (doorlekkende naden enz) dat ik graag gebruik maak van jullie favorieten 
Ze draagt qua kleding maat S/M, neem ik dan van regenkleding het best een L ivm winterjas er onder? En welk merk raden jullie aan?
Op de basisschool had ze gewoon een zeeman regenjas, toen maakte het nog niet uit hoe die eruit zag en het was max 10 minuten fietsen dus de kwaliteit was ook niet zo interessant
Ze draagt qua kleding maat S/M, neem ik dan van regenkleding het best een L ivm winterjas er onder? En welk merk raden jullie aan?
Op de basisschool had ze gewoon een zeeman regenjas, toen maakte het nog niet uit hoe die eruit zag en het was max 10 minuten fietsen dus de kwaliteit was ook niet zo interessant
woensdag 2 september 2026 om 15:58
America Today heeft plastic jassen, geen waxjassen.MissNuada schreef: ↑02-09-2026 14:08Dit, mijn jongste moet ook een eind fietsen en de jassen die ze draagt bij regen als warm is, zoals nu een flinterdunne regenjas (mannenmodel, want oversized) van de H&M van 20 euro en ze heeft een waxjas van America Today die ze draagt als wat kouder is en het regent, haar klasgenoten dragen die ook het meest.
Of een northface regenjas, vaak gedragen door de jongens.
En een regenbroek is een nogo, ze draagt nog liever een legging op de fiets die ze dan switch voor andere broek op school.
woensdag 2 september 2026 om 22:54
donderdag 3 september 2026 om 07:48
Ik heb geen puber, ik ben zelf nog maar een twintiger, maar als puber had ik dus wel zo'n jas, maar dan wel de leukste variant van alle opties. Overtuigend argument was voor mij dat ik regenkleding écht heel erg lelijk en onhandig vond, dus een jas die dan meteen waterdicht was en best wel oké, was voor mij dan een betere optie. Ik moest 40 minuten naar school fietsen en vond droog op school zitten toch zwaarder wegen.ldp schreef: ↑02-09-2026 07:55Ik vind heel veel regenjassen geschikt voor een puber, maar ik heb nog nooit een regenjas gevonden die een puber ook geschikt wordt bevonden voor zichzelf.
Als jij met ons wilt delen hoe jij jouw puber in een van deze jassen hebt gekregen dan heb je een geïnteresseerd publiek aan ons.
Er is vanuit moeders kennelijk een grote vraag naar puberregenjassen en de manier waarop we die pubers daar in krijgen. Ik hoor(de?) ook bij die groep.
Dus help ons uit de brand!
Maar ik gaf als puber ook niet om de hipste nieuwste merkkleding. Ik stak wel veel tijd in mijn kleding en in hoe ik eruitzag, maar de nieuwste trends vond ik maar saai. Als je een puber hebt die wel meegaat met nieuwste modenorm, dan is het vast een ander verhaal
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in