Mode & Beauty alle pijlers

Replica design tassen

12-05-2009 21:44 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zitten marktplaatsen en googlen naar een nieuwe of vintage tas.

Nu kom je natuurlijk de talloze nepperts tegen en daar heb ik eerst wanstaltig van weg geklikt. Zeker die bruine nep Louis Vuitton tassen vind ik afgrijselijk en als er een 'echte chanel' wordt aangeboden voor euro 75,- weet je het ook wel.

Nadat ik een aantal wat onopvallender echte design tassen (Gucci en Hermes en Mulberry) had gezien, ging ik toch wel watertanden. Dat zijn tenminste echt mooie modellen met echt mooie details. Maar te duur, of course.... ver boven de euro 1000,-

Nu ben ik er via google achter gekomen dat er kwalitatief hoogstaande replica's worden verkocht. Dus van echt kalfs of lams)leer en alle details gekopieerd.

Die tassen worden zelfs geleverd met dustbags en (nep) serienummers en (nep) authenticiteitskaartjes. De leveranciers van die tassen claimen zelfs dat de afnemers (vaak mensen die ongeveer 5 of 10 stuks afnemen en ze dan op marktplaats zetten) geen problemen zullen krijgen met de douane omdat de tassen zo gedetailleerd zijn nagemaakt.

Ze zijn ook nog steeds niet echt goedkoop. Een enkele tas is bij de leverancier al zo rond de 250,- dollar, terwijl afnemers die er meerdere nemen ongeveer 130,- dollar per tas betalen.

Op marktplaats is de vraagprijs dan weer vaak rond de euro 200,-

En nu sla ik opeens om, van afgrijzen voor de nepperts naar hebberigheid voor een mooie -niet 13 in dozijn- echte leren en als het goed is niet van echt te onderscheiden it-bag.

Nou mijn vraag:

-Wie heeft er ervaring met dit soort tassen en de kwaliteit?

-Hoe verwerpelijk is het eigenlijk om zo'n tas te kopen (het is illegaal, maar wie neemt er niet eens voor de grap een Rolex uit China mee)?

-Hoe ordinair is het eigenlijk om zo'n neppert te scoren?

Dus: wie zet me weer met beiden benen op de grond of haalt me juist over?
Kun je die 250 euro niet beter uitgeven aan een tas van een beginnend ontwerper? Dergelijke tassen kunnen met evenveel liefde voor vorm en details zijn gemaakt en bovendien heb je dan een origineel exemplaar.

Om antwoord te geven op je vragen:

- geen persoonlijke ervaring

- verwerpelijk want diefstal

- ordinair want namaak
Persoonlijk vind ik het nogal sneu om (veel) geld te betalen voor nep; als je het echte niet kan betalen, doe het dan niet en koop iets wat je je wel kunt veroorloven. Maar dat vind ik.

En die leverancier praat wel makkelijk, dat 'men' het niet merkt. Kenners pikken die replica's er zo uit. Klein voorbeeld, maar toch wat anders: iemand bood echte Birkenstocks aan op MP, bleken nep te zijn. Mailtje naar MP, onderzoek gedaan en mevrouws account is verwijderd. Ook een reden voor mij om het niet te doen: ik walg een beetje van de mensen op MP die nep aanbieden. Het verpest MP.
Idd, eens met wuiles, koop een echte it-bag, een unieke van een Nederlandse ontwerper. bijvoorbeeld bij marck & mo in Klarendal, Arnhem.
Paar jaar geleden heb ik 2 Balenciaga tassen via China gekocht. Mooie replica's, goede kwaliteit. Daarna nog een fendi spy willen bestellen, maar die kwam helaas niet door de douane.. puur pech. Douane is een gok..

Verder heb ik persoonlijk geen problemen met mooie replica's, maar daar denkt iedereen weer anders over. Doen wat je zelf wilt!!

Mocht je het adres van mij willen hebben dan moet je hier maar je mail-adres achter laten of mij een berichtje sturen via viva. Hij staat nog onder mijn favourieten.
Eens met Wuiles en Borderwalk. Het geeft me een beetje het gevoel dat het je echt om het merkje te doen is. Snap ik trouwens best wel, besef alleen wel dat een kenner het dus direct zal zien, en dat staat dan wel weer lullig
Ben net terug uit China, waar ik 1000 x meer neppers (van alles dat maar wordt gemaakt) heb gezien dan echte.

Ik heb 1 tas gekocht (rugtas) omdat ik 'm op dat moment gewoon nodig had. De mijne was ¤11 (in CN), een soortgelijke van mijn man was ¤70 (in NL). Ik had binnen no time door waarom die ene van hem toch wel ¤60 duurder was. In China is dezelfde rugtas als mijn man heeft trouwens ongeveer ¤50 (volgens mij alleen een BTW-verschil).

Anderen hadden soortgelijke ervaringen met Samsonite en horloges.

Het probleem met neppers is niet het leer, maar wel de voering die met enkele stiksels vast zit, de ritsen die zeer slecht zijn, de wieltjes/noppen/gespen die niet zo solide zijn/vast zitten, de verf, etc.

En het ergste nog: je weet toch zelf dat het nep is....
Vooral dat laatste, Vlinder....
Je gaat toch geen 200 euro uitgeven aan een nepperd???? 200 euro is weliswaar geen 1000 euro maar blijft toch veel geld. Zeker voor een tas die nogal trendgevoelig zijn. (Bij mij in ieder geval wel.)

Ik zou gewoon een mooie tas kopen van een goedkoper merk. Esprit ofzo. Ik hecht zelf totaal geen waarde aan merk. Een tas moet gewoon mooi en functioneel zijn en als ik hem tegenkom voor 5 euro op de markt dan is dat helemaal een toppertje.

Trouwens je ziet vaak aan de persoon of de tas nep of echt is. De tas matched vaak niet bij de rest. En op verjaardagen (ik noem maar wat) sta je ook voor lul met je 'merktas' terwijl iedereen weet dat je het niet kunt betalen i.v.m. de baan die je beoefent.
Ik vind trouwens die opmerking van Wuiles wel heel goed. Zoek een tas van een beginnend ontwerper, dat is pas echt bijzonder. Het zal je nog verrassen hoeveel moois er is, het is alleen wel lastig te vinden.
Of nog sneuer: dat mensen op die verjaardag denken dat je ALLES opzij hebt gezet en gelaten, alleen maar om die merktas te kunnen kopen
quote:borderwalk schreef op 12 mei 2009 @ 22:08:

Idd, eens met wuiles, koop een echte it-bag, een unieke van een Nederlandse ontwerper. bijvoorbeeld bij marck & mo in Klarendal, Arnhem.

Wat een mooie site! Begrijp ik dat ze geen standaard collectie hebben maar een tas speciaal voor je ontwerpen.

Dat zal dan wel weer wat meer dan euro 250,- zijn voor een flinke tas.
quote:fleurtje schreef op 12 mei 2009 @ 22:10:

Eens met Wuiles en Borderwalk. Het geeft me een beetje het gevoel dat het je echt om het merkje te doen is. Snap ik trouwens best wel, besef alleen wel dat een kenner het dus direct zal zien, en dat staat dan wel weer lullig

Ja...tja.....In hoeverre is het me om het merk te doen.....uhhhhmmmm.... eerlijk?

Ik weet het eigenlijk niet.

Ik verdien goed en ik heb de laatste jaren wel eens geld uitgegeven voor duur spul.

Zo ken ik een schoenenwinkel waar de (echte) design schoenen aan het einde van de opruiming voor 70% eruit gaan. Dus van schoenen heb ik al Dior, Gucci en YSL en TOD's. (maar dan voor gemiddeld 130,- per paar)

En daar ben ik heel blij mee. Het is fijne kwaliteit, het loopt lekker en het heeft een luxe uitstraling.. En bij die schoenen schalt het merk je niet tegemoet en bovendien ben ik er dan nog zo een die aan iedereen verteld hoeveel korting ik had. En ik combineer het met H&M en zelfs (niet schrikken) Miss Etam (heb'k 2 vessies van).

Dus ik doe het niet om te pronken met het geld, maar eigenlijk doet het me toch wel weer wat....
quote:Reverie schreef op 12 mei 2009 @ 22:17:

Je gaat toch geen 200 euro uitgeven aan een nepperd???? 200 euro is weliswaar geen 1000 euro maar blijft toch veel geld. Zeker voor een tas die nogal trendgevoelig zijn. (Bij mij in ieder geval wel.)

Ik zou gewoon een mooie tas kopen van een goedkoper merk. Esprit ofzo. Ik hecht zelf totaal geen waarde aan merk. Een tas moet gewoon mooi en functioneel zijn en als ik hem tegenkom voor 5 euro op de markt dan is dat helemaal een toppertje.

Trouwens je ziet vaak aan de persoon of de tas nep of echt is. De tas matched vaak niet bij de rest. En op verjaardagen (ik noem maar wat) sta je ook voor lul met je 'merktas' terwijl iedereen weet dat je het niet kunt betalen i.v.m. de baan die je beoefent.

Dat vind ik inderdaad wel het geval bij veel van die Louis Vuitton tassen (die bruine met dat logo erop geprint, of nog erger die witte met die gekleurde LV'tjes).

Bij die tassen zie je ook direct dat ze euro 45,- kosten.

Maar ik vroeg het me dus opeens af bij een echte hele mooie replica van mooi zacht leer, waarbij je het dus schijnbaar alleen kunt zien als je echt een kenner bent en van dichtbij de details gaat bestuderen.

En waar je dus alsnog geld voor moet neertellen, omdat, naar ik aanneem je een kwalitatief mooie tas krijgt.
quote:

Wat een mooie site! Begrijp ik dat ze geen standaard collectie hebben maar een tas speciaal voor je ontwerpen.

Dat zal dan wel weer wat meer dan euro 250,- zijn voor een flinke tas.Ik heb helaas zelf geen ervaring met Marck & Mo, maar volgens mij hebben ze ook een collectie (ik kijk altijd in de etalage als ik er langs loop)
quote:wuiles schreef op 12 mei 2009 @ 21:49:

Kun je die 250 euro niet beter uitgeven aan een tas van een beginnend ontwerper? Dergelijke tassen kunnen met evenveel liefde voor vorm en details zijn gemaakt en bovendien heb je dan een origineel exemplaar.

Om antwoord te geven op je vragen:

- geen persoonlijke ervaring

- verwerpelijk want diefstal

- ordinair want namaakHelemaal mee eens. Met beginnende vakmensen wel ervaring: een aanrader!
1- ik heb wel eens gehoord dat het leer van LV tassen uit Turkije komt waar exact hetzelfde leer door maffia of andere rare partijen wordt gekocht om replica's te maken

2- bezit zelf een echte LV portemonnee :-)

3- heb van een negert in Venetie eens een nep LV tas gekocht. Reuze mee in mn sas tot ik 10 mins na aankoop zag dat er weliswaar schouderbandjes aan zaten maar helaas geen haakjes om ze aan vast te maken

4- wil zoooo graag een Hermes portemonnee, via ebay voor 80 euro een replica besteld...wat denk je: dat ding is echt ultra lelijk, soort huishoudportemonnee...tegen verzendkosten te koop :-)
Ik heb er nog eentje liggen

Chloe Silverado, een fake, maar wel van echt phyton,

zo'n tas die Hiltje bedoelt, een 'mooie' fake,

Hij is mij voor een behoorlijk bedrag, als bijna nieuwe tweedehands als echt verkocht, het heeft wel even geduurd voordat ik erachter was dat het een nepper was, want je kunt het op het eerste (en tweede) gezicht niet zien,

Ik draag hem nooit, want ik ben toch verslaafd aan mijn COAM slings, die passen veel beter bij me,

Nu heb ik ook eentje van Pretty Hot and Tempting, geweldige tassen zijn dat, en ze lijken in de verste verte niet op de designer tassen die zo "in' zijn!
Ik snap echt niet waarom je een tas van meer dan 1000 euro zou willen hebben. Dan betaal je toch alleen maar voor het merk?

Kun je ook 10 goedkopere, leuke tassen kopen, waar je uiteindelijk dus veel langer wat aan hebt. En van een tas van 100 euro is de kwaliteit echt niet slecht!

Ik zie het ook echt niet hoor, hoe duur een tas geweest is. Ik vind het alleen maar een beetje zielig dat mensen zich geld uit de zak laten kloppen door slimme marketingtrucs! want dat is zo'n merk natuurlijk.

(maar goed, ik zal er wel niks van begrijpen dan)
Ik snap echt niet waarom je een tas van meer dan 1000 euro zou willen hebben. Dan betaal je toch alleen maar voor het merk?

Kun je ook 10 goedkopere, leuke tassen kopen, waar je uiteindelijk dus veel langer wat aan hebt. En van een tas van 100 euro is de kwaliteit echt niet slecht!

Ik zie het ook echt niet hoor, hoe duur een tas geweest is. Ik vind het alleen maar een beetje zielig dat mensen zich geld uit de zak laten kloppen door slimme marketingtrucs! want dat is zo'n merk natuurlijk.

(maar goed, ik zal er wel niks van begrijpen dan)
Ik snap dat wel. Wat jij hebt met tassen heb ik met zonnebrillen. Ik koop altijd merk zonnebrillen. Ik ben dol op de Gucci's al jaren. Kost veel geld, maar echt no way dat ik met een Gucci (gukki!) loop die ik voor 40 euro op een strand heb gekocht. Als ik dan geen merk wil, dan koop ik gewoon een goedkope, zonder merk.

En toch... dat doe ik eigenlijk weer niet.

Het idee dat ik zelf zou rondlopen met een nep merk zonnebril zou ik echt té erg vinden... (niet dat ik er dood aan zal gaan, ik bedoel waar maakt een mens zich druk om, maar toch)
DTEEZ!
Ik begrijp de hele hang naar "merk" niet, vind het zo algemeen, gucci dior .

Of het nou 1000 euro kost of niet, het is niet apart, je bent niet leuk als je een gucci of dior hebt.

Je bent wel leuk als je echt iets origineels hebt van bv een jonge ontwerper die er maar eentje van heeft gemaakt, ja dat is echte liefde en persoonlijkheid.

gucci en dior en etc, kuddegedrag en dat voor zoveel geld,

Al moet ik bekennen dat ik 1 nephorloge heb, die is echt heel mooi en ik viel erop omdat ie bij een juwelier lag in het buitenland en ik in eerste instantie nieteens doorhad dat het een replica was van een megaduur ding.

het is zo een horloge dat start te tikken als ie je hartslag voelt, weet niet hoe dat heet zo een mechanisme, het blijft ook mooi,heb het maar op de koop toe genomen dat het een replica is.Maar ik zou hem nooit origineel kopen dat vind ik dan weer absurd.
Een vriendin van me heeft een nep Chloe-tas en Tod's-tas. Gekocht in het buitenland (weet even niet meer waar) en duidelijk niet vanwege het (nep)merk, want ze kent de merken niet eens. Ze vond het simpelweg mooie tassen en heeft ze gekocht. Ik moet zeggen dat deze twee erg mooi zijn, van echt leer en prachtig afgewerkt, ook van binnen. Ik vind ook dat er duidelijk verschil te zien is met bijvoorbeeld namaak D&G, LV en Gucci. Dit zijn toch net even andere tassen waarbij de merknaam uberhaupt amper te zien is en simpele maar tijdloze modellen. Ik zou dus nooit een nep D&G, LV of Gucci kopen, maar eentje van Chloe of Tod's zou ik na het zien van deze twee wel overwegen.
Ok, Fausto, dus die tassen zijn wel echt van mooie kwaliteit?

Ik merk dat nu ik er beter over nadenk het toch eigenlijk godgeklaagd is die namaak industrie. Ik bedoel: een aantal van die tassen zijn gewoon beeldschoon (en dan val ik zelf ook het meeste op de tassen waar weinig logo's op zitten en niet superbekend zijn).

Maar, zelfs als ik het geld had, zou mij de lust vergaan om een echte te kopen.

Want er zijn dus replica's die gewoon net echt lijken.... dan gaat toch de lol eraf.

En dat ik dan toch zelf over zo'n replica twijfel..... ja daar ben ik niet over uit.

Denk niet dat ik het doe, maar ik word dus blijkbaar wel overvallen door de hebberigheid om voor een kleinere prijs er duur uit te zien....

Uhmmmmm, da's eigenlijk niet zo fraai.....
www.wholesalercn.com/main/class.asp?aid=27&nid=502

Hier zit ik regelmatig kwijlend te kijken.

En dan niet naar de Chanel of Louis Vuitton tassen, maar naar Chloe en Mulberry en Hermes. Zijn gewoon mooie modellen en prachtige kleuren.

Maar ik durf ze niet te bestellen. En ik weet ook wel dat het niet mag.

En wat is tegenwoordig nog echt en nep? De merktassen tassen worden ook vaak in China gemaakt.

Als je ze in de winkel koopt weet je ook niet of ze wel echt zijn, zo goed worden ze nagemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven