Mode & Beauty alle pijlers

Replica design tassen

12-05-2009 21:44 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zitten marktplaatsen en googlen naar een nieuwe of vintage tas.

Nu kom je natuurlijk de talloze nepperts tegen en daar heb ik eerst wanstaltig van weg geklikt. Zeker die bruine nep Louis Vuitton tassen vind ik afgrijselijk en als er een 'echte chanel' wordt aangeboden voor euro 75,- weet je het ook wel.

Nadat ik een aantal wat onopvallender echte design tassen (Gucci en Hermes en Mulberry) had gezien, ging ik toch wel watertanden. Dat zijn tenminste echt mooie modellen met echt mooie details. Maar te duur, of course.... ver boven de euro 1000,-

Nu ben ik er via google achter gekomen dat er kwalitatief hoogstaande replica's worden verkocht. Dus van echt kalfs of lams)leer en alle details gekopieerd.

Die tassen worden zelfs geleverd met dustbags en (nep) serienummers en (nep) authenticiteitskaartjes. De leveranciers van die tassen claimen zelfs dat de afnemers (vaak mensen die ongeveer 5 of 10 stuks afnemen en ze dan op marktplaats zetten) geen problemen zullen krijgen met de douane omdat de tassen zo gedetailleerd zijn nagemaakt.

Ze zijn ook nog steeds niet echt goedkoop. Een enkele tas is bij de leverancier al zo rond de 250,- dollar, terwijl afnemers die er meerdere nemen ongeveer 130,- dollar per tas betalen.

Op marktplaats is de vraagprijs dan weer vaak rond de euro 200,-

En nu sla ik opeens om, van afgrijzen voor de nepperts naar hebberigheid voor een mooie -niet 13 in dozijn- echte leren en als het goed is niet van echt te onderscheiden it-bag.

Nou mijn vraag:

-Wie heeft er ervaring met dit soort tassen en de kwaliteit?

-Hoe verwerpelijk is het eigenlijk om zo'n tas te kopen (het is illegaal, maar wie neemt er niet eens voor de grap een Rolex uit China mee)?

-Hoe ordinair is het eigenlijk om zo'n neppert te scoren?

Dus: wie zet me weer met beiden benen op de grond of haalt me juist over?
quote:Mlle_j schreef op 13 mei 2009 @ 16:18:

MysticAngel, alle grote handelswebsites hebben procedures die het mogelijk maken om mensen die fake luxury goods, of parallelimport (wel echt, maar zonder toestemming van merkhouder in de EU op de markt gebracht) te weren. Dit is omdat zij anders het risico lopen te worden aangeklaagd wegens (eenvoudig gezegd) het faciliteren en profiteren van de tassen, schoenen en andere goodies die inbreuk maken op de (merk)rechten van de producenten. Wanneer je iets verkoopt op een dergelijke site, verklaar je ook dat je geen illegale producten aan zult bieden. Doe je dat wel, dan verbreek je je overeenkomst met de handelswebsite en wordt je account dus verwijderd.

Maar het stikt op marktplaats echt van de nep en dat kun je in een oogopslag zien.

Er zijn bij de tassen op elke pagina zeker 10 aanbieders van nepproducten.

Eigenlijk durf ik te wedden dat alle merken die daar nieuw worden aangeboden (ook die met authenciteitskaartjes en serienummers etc) nep zijn en als ze als gebruikt worden aangeboden is ook nog 98% nep.

Alleen als je ziet dat een mevrouw uit Wassenaar haar kledingkast opruimt en tussen alle Pauwjasjes een gebruikte Tods tas aanbiedt, kun je hopen dat de tas echt is.

Maar van merken als Chanel en Hermes geloof ik niet meer dat ze uberhaupt origineel op internet te vinden zijn.
Als je goed Googled dan vind je wel sites waar 70% word afgeprijsd zoals b.v. the Outnet. De Bijenkorf in Amsterdan die verkoopt nu ook Chloe en andere dure merken. Zag laatst een tas van Viktor en Rolf voor 1000 euro (veels te duur natuurlijk) maar vorige week was i.v.m. een kortingsactie die al 30% afgeprijst (nog steeds te duur helaas). Weet zeker dat als je in de Bijenkorf gaat shoppen in b.v. februari of augustus je afprijzingen van 70% gaat zien ook voor designertassen. Wat ook een tip is om een weekeind (goedkoop) Londen te boeken in februari of augustus en daar dan lekker te gaan shoppen in Harvy Nicols of Harrods, de afprijzingen daar van topmerken zijn helemaal MEGA!!
spammert
quote:borderwalk schreef op 12 mei 2009 @ 22:08:

Idd, eens met wuiles, koop een echte it-bag, een unieke van een Nederlandse ontwerper. bijvoorbeeld bij marck & mo in Klarendal, Arnhem.Leuke tassen, zeg! Moet zaterdag toch in Arnhem zijn. Enige idee van prijzen?
Oei, het is al twee jaar geleden dat ik regelmatig in klarendal kwam. In mijn beleving was niet zo duur als een echte merktas, maar wel ruim meer dan 100 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven