Mode & Beauty alle pijlers

rode kleurspoeling, tips nodig!

15-12-2011 00:00 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee opgevat om voor de eerste keer mijn haar te kleuren! Ik ben nu lichtblond en wil het graag rood/oranje, een beetje natuurlijk nog wel zeg maar. Omdat dit nogal drastisch is wil ik gewoon een kleurspoeling, hiervoor verschillende winkels afgelopen en mooie kleuren gezien. Maar helaas zijn het allemaal permanente kleuringen! Ik heb geen enkele gewone kleurspoeling kunnen vinden,d ie met 25 wasbeurten verdwenen is. Wie weet waar ik gewone kleurspoelingen kan kopen? Bij de Etos, Kruidvat en DA niet gevonden. En zijn er nog merken die van goede kwaliteit zijn? Hoe kleur je uberhaupt je haar voor de eerste keer zonder dat je hele stukken mist of de spetters in het rond vliegen? Zo handig ben ik nou ook weer niet.. Bij voorbaat dank voor de tips!
Oh jee *houdt haar handen voor haar ogen*.
A) Laat iemand anders je haar verven.

B) Vraag advies in de winkel.

C) In principe (is mijn ervaring!) maakt het merk weinig uit.

Voorbeeld: L'Oreal Casting Crème Gloss zit tussen permanent en spoeling in.

En weet ook: een spoeling moet OOK uitgroeien. De kleur vervaagt na wassen, maar verdwijnt niet.

Wat voor kleur heb je in gedachten? Iets als (L'Oreal Sublime Mousse 62) of nog radicaler?
Die topictitel i.c.m. je nick...
Home is where your wifi connects automatically.
Bij een drastische kleurverandering zou ik naar de kapper gaan. Het kan ontzettend verkeerd uitpakken als je het zelf doet. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat. De kapper kan ook precies beoordelen welke kleurnuance je mooi zal staan.

Wil je het toch zelf doen, dan is Loreal casting creme gloss een merk wat ik zou aanraden (ik heb geen aandelen, trouwens). De kleur vervaagt wel, maar ik heb er twee maanden geleden mijn haar mee geverfd en nog steeds een mooie rode gloed. Overigens heb ik een vrij donkere kleur gebruikt op donker haar. Ik heb wel uitgroei, maar die valt niet zo op. Hoe de uitgroei er op blond haar uit zou zien zou ik niet weten.
Niet zelf prutsen!

Ik ben van lichtblond naar felrood gegaan, en dat moest bij de kapper, en toen was het alsnog niet helemaal goed.

Daarna bij kapperswinkeltje haarverf gehaald (dus niet die kruidvatpakjes) is veel betere kwaliteit, en je bent maar 11 euro kwijt.

Toen was ik wel mooi rood.

Spoelingen voor rood haar zijn er niet veel omdat het resultaat of weken later het er niet meer uitziet.

Rood blijft een gevaarlijke kleur die snel vervaagd.

Ik denk dat je beter kan overwegen. Ga ik het verven, of ga ik het niet doen. ipv de spoeling, ik kan je bijna verzekeren dat dat niet goed gaat

Succes ermee
quote:Welpie schreef op 15 december 2011 @ 08:46:

Die topictitel i.c.m. je nick...
Nog een aanvulling. Spoelingen zijn bedoeld om een andere nuance van je eigen kleur te creeren. Ik heb bijvoorbeeld middenbruin haar en nu iets donkerder bruin met een rode gloed. Voor een radicaal andere kleur heb je eigenlijk een permanente kleur nodig, ook als je licht haar hebt. Misschien eerst eens zo'n goedkoop kleurtje proberen wat je er in twee of drie keer weer uit wast? Kan je kijken hoe het staat en vervolgens besluiten of je wilt verven.
Casting gloss zijn inderdaad mooie kleuren maar pakken wel een stuk donkerder uit dan de verpakking aangeeft. Mijn donkerblonde haar werd donderbruin van de chocolade kleur. Pas na een paar maanden vond ik het mooi.
Mocht je het thuis doen, creme dan vooraf de paar cm. huid (incl.oren) meteen naast je haar in. Mocht er dan verf naast je haar terecht komen, dan kleurt je huid niet mee. Een lekkere vette creme nemen, N*vea bijvoorbeeld, en alles wat eropkomt met een tissue afvegen nadat je klaar bent met het aanbrengen van de verf
Haha nou zó erg gaat t niet worden hoor! De kleur die ik in gedachten heeft heet koperblond, dus niet elmo-rood

Ik ga het misschien toch maar bij de kapper laten doen, ik heb het net radicaal kort laten knippen dus had ik dat in een moeite door kunnen doen, maar toch.. :P
Ik ben ook van lichtblond naar koperrood gegaan, heb ik wel bij de kapper laten doen. Daar hebben ze het eerst voorgepigmenteerd of zoiets, en daarna permanente kleuring erover heen. Nu hou ik het zelf bij met de foam kleuring van John Frieda, en dan nog loopt de kleur snel terug.
Ben er net achter dat het bij de kapper 19 euro kost, zo'n pakje bij de etos is ook al gauw 15 euro dus ik ben eruit! Ik ben echt benieuwd naar het resultaat!
Net terug van de kapper, ik vind t fantastisch! De eerste kapper waar ik heen ging had alleen paars en bruin.. en mijn haar was net te donker voor de koper achtige kleur die ik wilde hebben. Dus vandaag naar een kapper gegaan die dat niet vond en het resultaat is super! Eerst een kleur uitgekozen die op het plaatje leuk leek maar eenmaal bij mijn hoofd als een stoplicht eruit sprong.. Toen dacht ik gelukkig dat ik niet bij de Etos zo'n pakje mee heb genomen! Maar nu is het rood/oranje/bruinig, ben er super blij mee!
Btw ik heb bij de drogist nu een kleur gezien die Amber heet, van Loreal. Iemand daar ervaring mee? De hele merknaam ben ik ff vergeten.. wil het in het vervolg toch zelf gaan doen, maar aangezien er toch een zweem van de kleur achterblijft denk ik niet dat het nu verpest zal worden. Was namelijk aanzienlijk meer kwijt dan ik dacht..
Ik heb mijn haar ook vaak koperrood, (eerste keer ook bij de kapper laten doen), en kleur het nu altijd bij met die schuimverf van John Frieda.

Om de rode gloed langer mooi te houden (ik heb ook een blonde ondergrond, en dan vervaagt rood heel snel) heb ik kleurschuim en een speciale cremespoeling voor rood haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven