Mode & Beauty alle pijlers

Sauna & kinderen......

18-07-2010 22:56 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft me gevraagd om met haar en haar kinderen naar de sauna te gaan (kinderen zijn jonger dan tien).

Met die vriendin ben ik al eens naar een sauna geweest, beviel goed, maar ik heb geweigerd om te gaan wanneer haar kinderen ook meegaan (mag blijkbaar in een bepaalde sauna, soort familiedag of zo).

Voor mij voelt zoiets niet goed, voel me daar ongemakkelijk bij, instinctief wil ik dat niet waar haar kinderen bij zijn. Vind ik ongepast.

Dit heb ik uitgelegd aan haar, maar het is me blijkbaar niet gelukt om 't haar duidelijk te maken waarom ik dat niet wil. (Als zij bloot is met haar kinderen, prima, ze is heel open en ontspannen en snapt niet waarom zoiets voor mij niet prettig aanvoelt).

(Ik kom regelmatig in sauna of op een naaktstrand, bloot is dus geen punt voor mij, maar wél als er kleine kinderen bij zijn).

(Nog afgezien van het feit of sauna/wellness geschikt is voor kinderen).

Vraag: is mijn houding zo raar, en hoe doen anderen mensen dat?
Ik moet er niet aan denken om kinderen tegen te komen in een sauna. Ik kom daar voor m'n rust en ontspanning en zou onmiddellijk vertrekken als daar jong grut zou rondlopen of -rennen.

Geen idee overigens of kinderen-en-sauna een gezonde combinatie is.
Oei.. moeilijk..

ik denk dat ik het ook niet zou doen eigenlijk :S..
quote:wuiles schreef op 18 juli 2010 @ 22:59:

Ik moet er niet aan denken om kinderen tegen te komen in een sauna. Ik kom daar voor m'n rust en ontspanning en zou onmiddellijk vertrekken als daar jong grut zou rondlopen of -rennen.

Geen idee overigens of kinderen-en-sauna een gezonde combinatie is.Het schijnt een familiedag te zijn.. Die zullen wel bestaan zodat anderen er op voorbereid zijn dat er kids rond lopen..
Ik kom al vanaf heel jonge leeftijd in sauna's en ik zie echt het probleem niet. Ik kom ook al van kinds af aan op naturistenstranden. Naakt is toch niet meteen seks?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Denk dat mijn kinderen liever naar een pretpark of een speeltuin gaan.....
Traincha, daar gaat t toch niet om? Overigens vinden sommige kinderen het wel fijn, ik ging mee vanaf denk ik een jaar of 6/7. En naaktstrand was bij ons gewoon normaal.

Ik krijg het idee dat Quattro meer met zit met het 'naakt zijn in de buurt van kinderen' en dat snap ik niet zo goed. Nog maar eens: naakt is toch niet meteen iets seksueels?
Wat is er raar aan bloot als er kinderen bij zijn? Kinderen hebben hun papa vast ook al een keertje bloot gezien, en aangezien piemels piemels zijn...

Op een familiedag zou ik mijn kroost wel meenemen. Als ze hun zwemdiploma zouden hebben, eerder niet. Ik ben vroeger ook heel vaak meegeweest naar de suana, ik denk vanaf een jaartje of 7, 8 ofzo. Voor kinderen is sauna net zo gezond als voor grote mensen. Ze moeten wel groot genoeg zijn - tot kleuter is hun hypofyse nog niet echt volgroeid en kan ie de temperatuur niet zo goed regelen).

Kinderen zat die zich gewoon kunnen gedragen. Ook in een sauna.
Kinderdag in de sauna, mijn god...

Ik begrijp TO helemaal. Naast dat het mij vreselijk storend lijkt op een ontspanningslocatie (maargoed tis schijnbaar familiedag), zou ik me ook ongemakkelijk voelen.

Nog eens rustig met die vriendin zitten, en zeggen dat een sauna-kinderdag simpelweg niet bij je past, maar dat je evt graag een andere activiteit met ze doet.

Ik neem aan dat je vriendin dit dan respecteert.

Geen idee overigens of kinderen-en-sauna een gezonde combinatie is.

Voor hun gezondheid zal het niet slecht zijn denk ik (ik heb geen idee of het goed of slecht zou zijn voor jonge leeftijden). Voor zover ik wist geldt in alle sauna's een minimum leeftijd van 16 of 18 jaar, maar schijnbaar zijn er dus ook zulke familie dagen e.d.

(En dan maar hopen dat gewone bezoekers ook weten dat het zo'n "familiedag" is......naast de zwemkledingdag, vrouwendag etc etc).
quote:traincha2 schreef op 18 juli 2010 @ 23:04:

Denk dat mijn kinderen liever naar een pretpark of een speeltuin gaan.....

Ze zijn er nog nooit geweest, en ik heb geen idee of zoiets leuk voor ze is........maar dat kan hun moeder beter inschatten dan ik.
Kan iemand me uitleggen wat er erg is aan kinderen in een sauna?

Misschien geldt die minimumleeftijd in die grote saunacomplexen die je tegenwoordig veel hebt, maar in een gewone kleine sauna is dat volgens mij echt niet standaard hoor.
Kinderen zijn puur en eerlijk.

Kijken direct, raken aan, maken opmerkingen als iets ze opvalt.

Het is moeilijk om een houding aan te nemen bij een kind, je wordt zoals je bent.

En dat kan héél naakt zijn.

Als je dat niet gewend bent, of niet fijn vindt, dan kan ik me voorstellen dat je dat niet wilt.

Ligt er ook aan wat de relatie met de moeder is.

Met de vader van mijn zoon ging ik zonder problemen naar sauna, naaktstrand met onze zoon.

Dat was veilig, normaal, basis.

Met zomaar een vriend, (waarmee wellicht een subtiele seksuele spanning in de lucht hangt) of net verse relatie zou ik mijn kind denk ik niet meenemen.

Een vaste relatie wel na een tijdje.
Ik denk dat het er ook aan kan liggen welke sauna bezocht wordt.

Ga je bijv. op een zondag naar Wellnesscentre De Thermen te Rosmalen, dan heb je waarschijnlijk geen kind aan die kinderen. Er zijn dan meer kinderen, die zelfs om15.00u. hun eigen opgieting hebben. Andere gasten hoeven niet zoveel (over)last te hebben van de kinderen. En wat nu als je niet met die vriendin afspreekt om naar de sauna te gaan, maar dat je zelf zonder afspraak bij puur toeval op dezelfde dag als zij en haar kinderen die sauna bezoekt?

In feite zou dat geen of weinig verschil moeten uitmaken. Maar ik weet dus niet hoe goed je die vrouw en kinderen kent en hoe oud die kinderen zijn. Ik kan me ergens wel dat beetje ongemakkelijke gevoel voorstellen. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van gewoon een keer proberen.

Ik heb er één die in het zwembad plonst en één die nog heftiger Zen is dan ik. Die eerste laat ik dus thuis, met die tweede ga ik gráág naar de sauna.

Aangezien ik jongens heb zou ik er niet zo'n moeite mee hebben om met een mannelijke vriend samen te gaan. Als ik dochters had gehad zou ik daar niet eens over nadenken. Andersom trouwens hetzelfde, wel met een vriendin, niet met een vriend in dat geval.

Voor kinderen vind ik 'naakt op afstand' anders dan 'naakt in hetzelfde gezelschap'. Als we samen naar het naaktstrand gaan, of samen naar de sauna wordt er niet van ze verlangd dat ze zich een houding geven. Zodra we 'met' iemand gaan ontkomen ze daar niet aan.
Voor zover ik weet hanteren alle sauna's een verschillend beleid mbt kinderen...bij sommige mogen ze er wel komen en bij andere helemaal niet...of alleen vanaf een bepaalde leeftijd.

Ik ga ook voor mijn ontspanning naar een sauna en vind een paar kinderen (die zich rustig gedragen) geen probleem. Maar ik kijk altijd wel even of er niet zo'n familliedag is ofzo, want dat vind ik teveel van het goede...

Heb 1 keer in een sauna gezeten waar iemand echt een klein kind bij zich had (in een luier..) dat vond ik echt niet kunnen...

Maar met het blootzijn in het bijzijn van kinderen heb ik geen probleem...
.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Kinderen gillen toch niet standaard altijd? Wat een raar beeld van kinderen hier.
quote:Spijker schreef op 18 juli 2010 @ 23:21:

Kinderen gillen toch niet standaard altijd? Wat een raar beeld van kinderen hier.Nee kinderen gillen niet altijd maar in een zwembad....
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
ben veel in scandinavie geweest, en daar is het gebruikelijk om met de hele familie inclusief kinderen naar de sauna te gaan. Sauna is ook voor kids heel heilzaam.

Geen idee overigens of kinderen-en-sauna een gezonde combinatie is.Kinderen en sauna is een bijzonder ongezonde combinatie. Net zoiets als pratende mensen en sauna, ook héél ongezond voor mijn bloeddruk.
quote:Greenleaf schreef op 18 juli 2010 @ 23:17:

Kinderen zijn puur en eerlijk.

waar vind je die kinderen?

(Mag ik je Lord of the flies aanraden? Leuk boek)
quote:Spijker schreef op 18 juli 2010 @ 23:06:

Traincha, daar gaat t toch niet om? Overigens vinden sommige kinderen het wel fijn, ik ging mee vanaf denk ik een jaar of 6/7. En naaktstrand was bij ons gewoon normaal.

Ik krijg het idee dat Quattro meer met zit met het 'naakt zijn in de buurt van kinderen' en dat snap ik niet zo goed. Nog maar eens: naakt is toch niet meteen iets seksueels?

Als kind ging ik ook mee naar 't naaktstrand, in NL en op vakantie.

Naakt in sauna of met naturisme is niet seksueel bedoeld, maar ik heb haar kinderen pas drie keer ontmoet. Ze zijn heel aardig en lief, dus prima.

(Ik ken die vriendin een paar maanden).

Het verraste haar blijkbaar dat ik meteen negatief reageerde op haar voorstel.

Naakte volwassenen en kinderen ligt erg gevoelig vind ik. Als ik bij haar thuis ben doe ik ook een boxershort aan als ik van haar slaapkamer naar de badkamer loop bijvoorbeeld. (Mocht ik één van haar kinderen op de gang tegenkomen, wil ik liever niet dat ze mij naakt zien). Het is hun huis, waar zij als gezin wonen, en ik kom daar op bezoek zeg maar.
Oh het is niet een vriendin maar je vriendin, oftewel jij bent voor haar kinderen de nieuwe vriend van mama?

ja, dan snap ik je ongemakkelijkheid wel beter.
Is het 'een' vriendin, of 'je' vriendin?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven