Mode & Beauty alle pijlers

Sauna??

19-09-2012 13:58 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga morgenavond met mijn vriendinnen naar de Sauna (voor de 1e keer) en op de een of andere manier ben ik er toch een beetje vies van. Niet dat iedereen mij in me naakie ziet maar meer het feit dat mensen met hun blote kont ergens op zitten en gewoon de deurklinken daar dan etc, krijg er beetje nare gedachtes van!! Nu las ik de revieuws van de sauna waar we naartoe gaan en daar stonden heel wat verhalen over slechte hygiene etc... bah! Heb dus geen flauw idee wat ik me daar bij moet voorstellen maar ben toch wel beetje van de hygiene!

Voor degene die wel al vaker naar sauna's zijn geweest, hebben jullie dan soort van 'rituelen' voor de hygiene of dingen die jullie bijvoorbeeld in een sauna niet zullen doen? haha ben benieuwd naar morgenavond
Euhm...je doucht ongeveer 100 keer op zo'n dag. Daarnaast zit je ok je handdoek of badjas. Dus ik snap je probleem niet zo.
quote:blondebridget schreef op 19 september 2012 @ 14:00:

Euhm...je doucht ongeveer 100 keer op zo'n dag. Daarnaast zit je ok je handdoek of badjas. Dus ik snap je probleem niet zo.Ja geen idee, op de een of andere manier vind ik al die blote konten etc beetje viezig haha
Dat is inderdaad heel normaal in een sauna, dat mensen overal met hun blote kont op zitten, in hun reet peuteren en dan de deurklinken vast pakken.

Sterkte voor morgen!
668, the neighbour of the Beast
Nou, iedereen zit met die blote kont op zijn eigen handdoek, dus maak je daar maar geen zorgen om.
Het eerste wat je in een sauna doet is douchen.

Deurklinken zijn toch overal vies? Het is niet zo dat mensen in een sauna aan hun kont gaan zitten krabben en daarna een deur opendoen.

Ik probeer, waar het kan, op slippers te lopen. Vind ik gewoon prettig.
Ben je bang daar de vloeren af te moeten likken oid TO?
Nee idd, zo te horen en nu ik het beetje inbeeld gaat het vast wel goedkomen :D
In 'natte' ruimtes, zoals gedeeltes waar het stoomt, gebruik je geen handdoek. Daar kun je echter wel de banken afspoelen/schoontrekken met een wisser. Verder zit je inderdaad op je eigen handdoek of badjas, en moet je verplicht douchen voordat je bepaalde gedeeltes betreedt. Ik voel me juist altijd superschoon als ik uit de sauna kom!
Hmm voor blote konten hoef je niet bang te zijn hoor, die zitte inderdaad op hun eigen handdoek! Dus no worries en gewoon lekker ontspannen!
Mensen in zwemkleding moet je banger voor zijn! De blote mensen douchen zich regelmatig en spoelen zich na iedere beurt af en zitten in een saunaruimte op een handdoek.
Same here, schoner dan in de sauna voel ik me nooit. Van te voren zorg ik al dat ik vers gedoucht en geschoren binnen kom en ik denk dat dit voor een heleboel mensen geldt.

Dan is stap 1 in de sauna: uitgebreid douchen. En dan nog zeker een keer of 20 over de dag verderld, heerlijk! Veel plezier trouwens.
...of je gaat gewoon niet...
hmmm.. klinkt lekker zo'n saunabezoek.. binnenkort maar weer eens plannen.

Ik voel me ook altijd erg schoon in de sauna. A hoewel ik wel een voorkeur heb voor "droge" ruimtes. Die natte banken vind ik zelf niet zo lekker zitten, maar dat is niet omdat ik het vies vind ofzo.

Probeer zo'n lekkere dag uit niet te laten verpesten door te veel in je hoofd met dit soort dingen bezig te zijn. Dat is zo zonde. Geniet er gewoon lekker van en maak je hoofd juist lekker leeg.
quote:liv_1 schreef op 19 september 2012 @ 14:02:

Nou, iedereen zit met die blote kont op zijn eigen handdoek, dus maak je daar maar geen zorgen om.

Maar wat als je de volgende keer dat je gaat zitten de handdoek verkeerd om neerlegt. Dan zit je billen-kant op de ander kant. Ja dan....

Ik denk dat To meer heeft aan de tip van Tia.Dalma:

quote:Tia.Dalma schreef op 19 september 2012 @ 14:25:

...of je gaat gewoon niet... Daar is een woord voor TO: Smetvrees. Denk dat je beter kan afzeggen.
Ben je bang dat ze met hun blote anus de deurklinken vacuum zuigen en zo deuren openmaken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En inmiddels al naar de sauna geweest? Ben benieuwd hoe je het in werkelijkheid vond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven