Mode & Beauty alle pijlers

Saunakilt

15-09-2016 10:49 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben laatst met mijn vrouw voor de eerste naar de sauna gegaan. Dit was op een badkleding mag dag. Wij zijn gegaan in bad textiel omdat wij niet naakt willen om verschillende redenen.

De dag was fifty fifty kwa geklede en ongeklede mensen. Wij merkte echter dat we boze blikken kregen van ongeklede gasten en er waren zelfs mensen die begonnen te lachen. Wij hadden eigenlijk verwacht dat deze dag veel meer mensen gekleed zouden gaan omdat het de enigste dag in de maand is dat badkleding is toegestaan en deze dag daarom zouden mijden. Er hebben zelfs geklaagd bij de receptie dat er mensen in badkleding rondliepen. We hadden achteraf het gevoel dat we de regels van de Sauna onderneming hadden overtreden terwijl dit niet het geval is. Wij hebben ons aan de stilte regels gehouden en altijd in de sauna netjes een handdoek gelegd dus wij hebben ons niet misdragen.

Desondanks bovenstaande is ons de dag goed bevallen en hebben we toch kunnen genieten en relaxen. Wij gaan binnenkort eens voor de eerste keer naar een verplicht badkleding dag en we gaan kijken of ons dit beter bevalt. Een nadeel is echter dat de locatie die aan onze wensen voldoet kwa faciliteiten ons 400 KM reizen kost op een dag.

Omdat we in de toekomst wellicht nog een keer dichter in de buurt naar deze badkleding mag dag willen gaan waren oplossingen aan het bedenken om de volgende keer boze blikken en ongemakkelijke situaties te vermijden.

Wij vonden op internet wellicht de oplossing: de saunakilt. Dit is een soort badhanddoek met elastiek. Onze bedoeling is dan zonder badtextiel de sauna in te gaan en deze saunakilt te dragen.

Je ziet eigenlijk op elke promotiefoto van een sauna mensen met een badhanddoek om.

Wij vragen ons echter af hoe ongeklede saunagangers hier tegen aan kijken. Zal dit beter geaccepteerd worden dan met badtextiel de sauna in?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,

Mark
quote:S-Meds schreef op 15 september 2016 @ 11:42:

natuurlijk is badkleding onhygienisch. een sauna is zo'n 85 graden wat denk je dat er in je zwembroek groeit aan schimmels en bacterieen? Door het vocht in de badkleding wordt de luchtvochtigheid te hoog. Sauna moet droog zijn, je wil niet een stoombad

Beste S-Meds,

Wij zagen ook ongeklede saunagangers die zonder te douchen het dompelbad in gaan. Maar goed kun je een keertje vergeten. Wij hebben elke goed gedoucht na de sauna.

Een gevoelig onderwerp maar mag ik je er ook op wijzen wat het menselijk lichaam afscheid zonder dat je daar erg in hebt? Dit komt ook allemaal in het water. Badkleding houd dit grotendeels tegen.
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 11:44:

[...]

Hallo Strandmeisje,

De bedoeling is om daarna de badjas aan te trekken en de saunakilt uit te trekken en dan weer de zwemkleding aan te doen. Eerst even douchen nog en dan het zwembad of whirpool in.wat onhandig allemaal.
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 11:51:

[...]

Badkleding houd dit grotendeels tegen.Onzin of heb je een waterdicht duikpak aan?
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 11:44:

[...]

Hallo Strandmeisje,

De bedoeling is om daarna de badjas aan te trekken en de saunakilt uit te trekken en dan weer de zwemkleding aan te doen. Eerst even douchen nog en dan het zwembad of whirpool in.

Dus dan ben je wel een deel bloot, en dan trek je de saunakilt aan omdat een handdoek omknopen te moeilijk is..

Poeh.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik weet niet waar jullie wonen, maar meestal is bij sauna's in Duitsland prettiger. Daar lijkt het toch wat normaler te zijn en gedragen mensen zich 'normaal'. Ik ben echt nog nooit een viespeuk tegengekomen in de sauna. Misschien heb ik er ook niet het lichaam voor, dat zou natuurlijk ook kunnen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik denk dat je meer bekijks in je rokje hebt dan in je blootje.
quote:himalaya schreef op 15 september 2016 @ 11:49:

Ik ben ook benieuwd welke sauna zo speciaal is dat je die alleen op 400 km afstand treft?

Hallo Himalaya,

Hier boven al vernoemd met reden betreft Veluwse bron
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 11:56:

[...]

Hallo Himalaya,

Hier boven al vernoemd met reden betreft Veluwse bronEr zijn heel veel sauna's in dat genre, mét badkledingdagen. Dan zou ik daar heen gaan in plaats van gestress met kilts, badkleding en mensen die je aankijken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:dolfje schreef op 15 september 2016 @ 11:54:

Ik denk dat je meer bekijks in je rokje hebt dan in je blootje.Een saunakilt is gewoon een handdoek met elastiek en klittenband. Je hebt er evenveel bekijks mee als met een gewone handdoek.
quote:Blondie456 schreef op 15 september 2016 @ 11:37:

Ik ga ook alleen nog maar naar de sauna als je badkleding mag dragen. En dan nog kun je gedoe krijgen met vieze vervelende mannen.

Hoi Blondie,

Heb je hier veel last van gehad bij de geklede of valt het wel mee?

Ik zou het meteen bij de receptie melden zo dat ze uit de sauna gezet kunnen worden.

[...]

Beste S-Meds,

Wij zagen ook ongeklede saunagangers die zonder te douchen het dompelbad in gaan. Maar goed kun je een keertje vergeten. Wij hebben elke goed gedoucht na de sauna.

Een gevoelig onderwerp maar mag ik je er ook op wijzen wat het menselijk lichaam afscheid zonder dat je daar erg in hebt? Dit komt ook allemaal in het water. Badkleding houd dit grotendeels tegen.afscheiding is normaal in de sauna, daar doe je het ook voor. Even afspoelen klaar. Echter met een zwembroek blijft het de hele middag/avond plakken en dan krijg je dus problemen. Dat is veel smeriger dan niet douchen voor je in het zwembad springt.
Ik kan je ook aanraden om een hammandoek te dragen. Die zijn wat groter dan een gewone handdoek en kun je om je heen slaan. Ik heb er zelf nooit zo een moeite mee maar ik sauna tegenwoordig ook in de sportschool soms is er wel erg veel testosteron, dan draag ik meestal een hammandoek (Oosters) of een kikoy (Afrikaans).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:dolfje schreef op 15 september 2016 @ 11:52:

[...]

Onzin of heb je een waterdicht duikpak aan?

Hallo Dolfje dat net weer niet

Kan me toch enigszins voorstellen dat iets beter is dan niets als het gaat om tegenhouden.
quote:Belle73 schreef op 15 september 2016 @ 11:53:

Ik weet niet waar jullie wonen, maar meestal is bij sauna's in Duitsland prettiger. Daar lijkt het toch wat normaler te zijn en gedragen mensen zich 'normaal'. Ik ben echt nog nooit een viespeuk tegengekomen in de sauna. Misschien heb ik er ook niet het lichaam voor, dat zou natuurlijk ook kunnen.Ik heb het in Nederland ook nog nooit meegemaakt. Maar ik ga wel naar een sauna die geen reclame maakt, niet meedoet met (Groupon) acties, geen tv-programma's sponsort en (uiteraard) geen badkledingdagen heeft. Ik denk dat sauna's zoals de Veluwse Bron meer mensen aantrekken die niet weten hoe ze zich in een sauna moeten gedragen.
als je moeite hebt met gluurders kan je beter naar een womens' only avond gaan. Veel effectiever dan een badkledingdag. Want zoals iemand al zei; gluurders kijken ook naar vrouwen in bikini. De vraag is wat jij daar voor last van hebt want volgens mij ben je een man?
quote:viva-amber schreef op 15 september 2016 @ 12:03:

Ik kan je ook aanraden om een hammandoek te dragen. Die zijn wat groter dan een gewone handdoek en kun je om je heen slaan. Ik heb er zelf nooit zo een moeite mee maar ik sauna tegenwoordig ook in de sportschool soms is er wel erg veel testosteron, dan draag ik meestal een hammandoek (Oosters) of een kikoy (Afrikaans).

Hallo Amber bedankt voor de tip!

Geven deze geen kleur af? Heb een keer zo n geval over mijn witte broek voor tempel aangehad die was daarna ook oranje
Ben aldus niet zo bekend met sauna' s.

De sauna waar ik jaren geleden een paar keer ben geweest was in mijn ogen groot, luxe, je had er mooie zwembaden, sauna's, Turks stoombad, buitensauna, relax stoelen, bubbelbad, eet en drinkt gelegenheid, ook huur van slippers en badjassen en ben vast eea vergeten.

Wat ik me afvraag, is er niet zoiets waarbij je met badkleding ( verplicht) kan vertoeven, of is dat dan een kuuroord?

Bedoel wat is dan t verschil behalve kleding?

Prijzen, faciliteiten bv?
quote:S-Meds schreef op 15 september 2016 @ 12:05:

als je moeite hebt met gluurders kan je beter naar een womens' only avond gaan. Veel effectiever dan een badkledingdag. Want zoals iemand al zei; gluurders kijken ook naar vrouwen in bikini. De vraag is wat jij daar voor last van hebt want volgens mij ben je een man?

Hallo S-Meds,

Wij wilde graag samen een relaxt dagje van maken. Ik ben haar man alle ongemakken die ze daarmee zou ervaren deel ik ook met haar.

Women's only zou voor haar leuk zijn als ze daar voor open staat echter staat ze niet te wachten op mannelijk personeel.
Als iedereen naakt is in de sauna wordt er naar iedereen gekeken, oftewel naar niemand in het bijzonder. Wat maakt dat je denkt dat jullie speciaal begluurd zullen worden, dat er iemand zich zal verlustigen aan jullie ipv aan 1 van de 300 andere bezoekers? En waarom is dat vervelend?

Ik ben bij een badkledingdag in de Veluwse Bron geweest, en ik vond het verschrikkelijk. Normaal ga ik niet op die dagen, maar nu kwam het qua datum zo uit en probeerden we het maar eens. De sfeer was echt veel minder fijn dan op naakt-dagen. Er werd veel meer gekletst, veel meer gekeken, iedereen was luidruchtiger. Alles was nat, de vloer was spekglad, je badjas werd zeiknat en voelde heel vervelend, stoelen werden door die natte badjassen ook nat en dus veel viezer. Maar vooral vond ik het publiek (95% vrouwen) veel meer aanwezig dan op naakt-dagen. Echt een nare sfeer.

Ik zou je aanraden om toch eens een gewone naakt-dag te proberen. Het is dan veel rustiger, en er wordt juist minder gegluurd dan op badpakdagen. De momenten dat je echt naakt bent en dat een ander dat uitgebreid kan zien zijn beperkt tot het douchen. In de sauna kun je zo gaan zitten/liggen dat mensen je edele delen niet zien (bijv in een hoek, met je handen ervoor, met opgetrokken benen, etc.), in het zwembad ziet men niets en zodra je sauna of zwembad uitloopt sla je een handdoek om je heen en pak je je badjas.
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 11:22:

[...]

Hallo Celista bedankt voor je reactie,

Wij hebben ook vaak gelezen dat een sauna bedoeld is om naakt te gaan moet echter zeggen dat we er geen last van hebben gehad en goed gezweet hebben allebei. Ik zelf droeg een korte zwembroek dus veel hinder van de textiel had ik niet mijn vrouw wellicht wat meer omdat ze een badpak droeg.

Wij gaan naar de Veluwse bron omdat er hier heel veel sauna en welness faciliteiten gaan en het er netjes en mooi uit ziet.

Wij zagen op hun website ook onderstaande stukje waarin ze de nadelen van badkleding ontkrachten:

Nadelen van een dagje sauna in badkleding

Een vaak gehoord nadeel van een dagje sauna met badkleding is dat de badjas nat wordt. De Veluwse Bron heeft daarom ´badjasservice´ in het leven geroepen, waar u uw natte (gehuurde) badjas voor slechts € 2,50 omruilt voor een droge.

Een ander vaak gehoord argument om niet in badkleding van een dagje sauna te genieten, is dat het niet hygiënisch zou zijn. Dit is echter nergens op gebaseerd; het is nooit bewezen dat badkleding in de sauna onhygiënischer is dan een dagje sauna zonder badkleding. Wat wel een nadeel zou kunnen zijn, is dat badkleding eerder slijt door de hoge temperaturen van een sauna.

Een van de voornaamste redenen om niet bloot te gaan is de angst voor foute figuren die zich verheerlijken aan de intiemste delen van je lichaam. Ik weet dat mensen hier niet voor de sauna voor gaan maar ze zullen er zeker tussen zitten. Ik weet dat je deze gedachte los moet laten en er vanuit moet gaan dat deze niet in de sauna zitten echter is het lastig deze knop om te zetten.

Dat is een stukje geschreven door de zwaluwhoeven, niet echt een goed voorbeeld van een sauna als je het mij vraagt.

Net zoiets als een dagje "racen" op zandvoort niet in vergelijking staat tot le mans.

Dit is wat eigenlijk alle zichzelf respecterende sauna's zich aan houden

'Door het zweten in de sauna nestelen de bacteriën zich in je badkleding, waardoor ze zich vervolgens via de bankjes in de sauna verspreiden."Niet alleen ongezond voor jezelf, maar ook voor andere gasten."
Waarom heb je zo'n probleem met naakt TO? Of mag je vrouw niet naakt van jou.
quote:nina1966 schreef op 15 september 2016 @ 12:21:

[...]

Dat is een stukje geschreven door de zwaluwhoeven, niet echt een goed voorbeeld van een sauna als je het mij vraagt.

Net zoiets als een dagje "racen" op zandvoort niet in vergelijking staat tot le mans.

Dit is wat eigenlijk alle zichzelf respecterende sauna's zich aan houden

'Door het zweten in de sauna nestelen de bacteriën zich in je badkleding, waardoor ze zich vervolgens via de bankjes in de sauna verspreiden."Niet alleen ongezond voor jezelf, maar ook voor andere gasten."

De Veluwse Bron en de Zwaluwhoeve hebben dezelfde eigenaar tegenwoordig.

Ik vond het vooral onhygiënisch omdat alles nat werd. Je badkleding maakt je badjas nat en al die natte badjassen maken dus alle stoelen etc nat. En de vloer was echt spekglad door al dat vocht, levensgevaarlijk.

[...]

Beste S-Meds,

Een gevoelig onderwerp maar mag ik je er ook op wijzen wat het menselijk lichaam afscheid zonder dat je daar erg in hebt? Dit komt ook allemaal in het water. Badkleding houd dit grotendeels tegen. Ten eerste verdiep je eens in het hoe of wat van een dompelbad. Ten tweede word het water in die baden continu verschoont en door een pomp gehaald. De afscheiding waar je over begint word dus weg gefilterd, dit in tegenstelling tot je badkleding waar die bacterieen in blijven hangen en de bankjes waar je op zit ed gaan echt niet ieder half uur in het sop.

Reden te meer om badkleding dagen te mijden dit soort mensen.
quote:Blondie456 schreef op 15 september 2016 @ 11:37:

Ik ga ook alleen nog maar naar de sauna als je badkleding mag dragen. En dan nog kun je gedoe krijgen met vieze vervelende mannen. Ehm JUIST op die dagen zien de "vieze mannetjes" die niks gewend zijn hun kans schoon. Die willen zelf ook niet zonder zwembroek.

Verder heb ik eigenlijk in mijn hele leven één keer een engerd gezien die na 15 minuten observatie na een klacht er ook uitgezet werd.
quote:MarkLI schreef op 15 september 2016 @ 12:08:

[...]

Hallo Amber bedankt voor de tip!

Geven deze geen kleur af? Heb een keer zo n geval over mijn witte broek voor tempel aangehad die was daarna ook oranje Ben je joods dat je naar tempel gaat? Ben je bang dat ze naar je piemel kijken? Nou er zijn véél mannen besneden hoor daar val jij echt niet door op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven