Mode & Beauty alle pijlers

Scheermesjes

24-02-2021 09:23 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop al jaren te steggelen met scheermesjes. Wil geen 20 euro betalen voor mesjes die je na 2x gebruiken weggooit.

Voor mijn benen en oksels kan ik gewoon goedkope mesjes gebruiken van bijv action of lidl, dat is geen probleem. Alleen het stugge haar van de schaamstreek is wel een uitdaging. Het wordt nooit babybilletjes zacht. Helemaal glad lukt gewoon niet.

Welke mesjes gebruiken jullie voor een beetje acceptabele prijs? In de zomer scheer ik bijna dagelijks, dus ik zie het niet zitten om bijv 3 mesjes voor 10 euro te kopen. Dan ben ik een godsvermogen kwijt per maand. Ivm hygiëne, roest etc gebruik ik mesjes liever niet vaker dan 2x. Heb een hele gevoelige huid.

Hebben jullie tips/aanraders? Andere ontharingsopties zoals waxen etc ga ik niet doen met mijn tere huidje. Dus graag alleen tips over mesjes.
Helemaal babybilletjesglad is niet te doen zonder irritatie de dag erna. Bij mij in ieder geval. Ik gebruik gewoon huismerk drogist of action en dan met de haarrichting meescheren.
Ik scheer al jaren niet meer (wax nu), maar destijds gaf ik toch dat extra geld uit aan duurdere mesjes. Die wegwerpers en goedkopere mesjes zijn gewoon minder goed. Ik gebruikte ze wel iets vaker dan 2x.

Een ander topic gaat over de safety razor, en daar zijn mensen wel erg tevreden over. Heb ook wat vriendinnen die daar enthousiast over zijn.
Dit is het safety razor topic: mode-beauty/ervaringen-safety-razor/lis ... #p32460901
Wel duurder dan huismerk, maar 7 euro per 4: https://www.deonlinedrogist.nl/wilkinso ... 20746.html

Vind deze altijd erg fijn. Sowieso loont het voor de merk mesjes online rond te shoppen, stukken goedkoper dan standaard bij de drogist.
Babybilletjesglad en scheren gaan niet samen.

Mijn Gillette mach 3 houder is 15 jaar oud. En roest niet. Ik leg het mesje op het bakje waar de scheerzeep in zit. Die zet ik na elke scheerbeurt zo dat ze drogen.
De mach3 mesjes gaan ongeveer 3 weken mee als ik dagelijks benen en oksels scheer.
Iets anders gebruik ik niet meer. Veel minder glad, ik snij me, eerder bot, meer irritatie.
Ik heb nog nooit mesjes van20 euro gekocht of mesjes na 2x scheren weggegooid.
Haar afscheren is niet onhygiënisch, dus onzin om het vanwege hygiëne snel weg te gooien. En als je je scheermesjes gewoon even afdroogt na het douchen, dan roest het ook niet. Ik doe op deze manier al jaren met een verpakking wegwerpscheermesjes Gillette Venus.
Here am I in my little bubble
Ik scheer al heel lang met Gillette Mach 3, een mannenschermes. Eerste aanschaf was wel iets duurder, maar ik kan echt een paar maanden met 1 scheermesje en alles wordt goed weggeschoren. Dit is zeker wel een van mijn beste aankopen geweest aangezien ik nu af ben van alle slechte goedkope scheermesjes en huidirritatie. Dus zeker een aanrader!
RainyDays schreef:
24-02-2021 09:53
Haar afscheren is niet onhygiënisch, dus onzin om het vanwege hygiëne snel weg te gooien. En als je je scheermesjes gewoon even afdroogt na het douchen, dan roest het ook niet. Ik doe op deze manier al jaren met een verpakking wegwerpscheermesjes Gillette Venus.
Nee meer omdat het water erin blijft deels en dus gaat roesten. Met het blote oog zie je dat niet, pas tot het heel erg roest. Maar ik ga daar liever niet mee over mijn huid. Je komt er nooit helemaal echt goed bij met afdrogen. En alle haartjes krijg je er ook niet uit.
Jaren doen met een verpakking wegwerpers? Worden je mesjes niet bot dan?

Dank voor de tips! Ik ga eens kijken naar safety razor. En mannenscheermesjes ook vaker gehoord dat dat beter werkt.

Meer tips altijd welkom!
Naar aanleiding van m’n topic in december (‘welke scheermesjes worden niet bot?’) heb ik de Gillette Skinguard Sensitive gekocht (1+1 gratis bij Etos). Tot op heden gebruik ik het eerste mesje nog, deze ligt permanent in de douche en roest nog helemaal niet.
Ik merk wel dat het mesje nu iets botter begint te worden. En de ‘hoek’ is iets anders dan ik gewend was, maar dat went heel snel. Deze mesjes zijn duurder maar gaan dus veeeel langer mee dan de Wilkinson wegwerpmesjes die ik voorheen had!
Ik heb echt nog nooit een roestig scheermes gehad.
Niet? Welke gebruik je en hoe ga je er mee om?
Airecolette1 schreef:
24-02-2021 21:27
Niet? Welke gebruik je en hoe ga je er mee om?
Nou, ik wax voornamelijk, maar ik heb er wel altijd eentje aan zo’n zuignap in de douche hangen. Heel af en toe scheer ik m’n oksels bij en nu met Corona haal ik ‘m wat vaker van stal, nu mijn wax salon dicht is.
—Gewoon Wilkinson Quattro. En die gebruik ik echt wel meer dan 1x.

Maar ik ga nu weer gauw een waxafspraak maken, dan ben je echt als een baby zo glad. En juist goed met een gevoelige huid, in plaats van dat wekelijkse geschraap met en scheermes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven