Shapewear avondjurk
dinsdag 20 juli 2021 om 22:32
Goddank dat t forum blijft bestaan, waar kon ik anders dit soort prangende vragen stellen
.
Binnenkort heb ik een bruiloft waar ik een jurk voor ga uitzoeken. Om de vorm een beetje te helpen zoek ik iets corrigerends, wat t liefst wel een beetje comfortabel zit. ‘Probleemgebieden’ zijn de heupen/dijen en een zwangerschapsbuikje. Taille gelukkig wel aanwezig. Type jurk weet ik nog niet zeker maar ws een a-lijn of iets in die trant.
Ik kom zo vreselijk veel tegen, en ik heb geen idee wat fijn zit of zijn werk goed doet. Heb ooit wel eens wat gehad maar die vond ik onprettig(wel goedkope troep dus dat zal wel meegespeeld hebben).
Mijn dank is groot
.
Binnenkort heb ik een bruiloft waar ik een jurk voor ga uitzoeken. Om de vorm een beetje te helpen zoek ik iets corrigerends, wat t liefst wel een beetje comfortabel zit. ‘Probleemgebieden’ zijn de heupen/dijen en een zwangerschapsbuikje. Taille gelukkig wel aanwezig. Type jurk weet ik nog niet zeker maar ws een a-lijn of iets in die trant.
Ik kom zo vreselijk veel tegen, en ik heb geen idee wat fijn zit of zijn werk goed doet. Heb ooit wel eens wat gehad maar die vond ik onprettig(wel goedkope troep dus dat zal wel meegespeeld hebben).
Mijn dank is groot
dinsdag 20 juli 2021 om 22:59
Shapewear is niet alleen ter correctie van niet goed zittende jurken. Sterker nog, een goede onderjurk doet nagenoeg élke jurk beter vallen. Natuurlijk is het afhankelijk van vooral de stof van de jurk; dikke, stevige stof tekent minder, blijft minder hangen op je huid en heeft daardoor minder nodig van de onderkleding. Maar aangezien we in de zomer zitten, zal de jurk geen dikke stof hebben. Dan is shapewear bijna altijd mooier dan geen shapewear.
Alleen jurken met bijvoorbeeld een ingebouwd korset bieden een dusdanige stevigheid dat shapewear eronder niet veel meer toevoegt. Maar dat zie je vooral bij bruidsjurken.
De kans dat de gekozen jurk, ondanks goede pasvorm, nog beter zit met shapewear, is best groot.
woensdag 21 juli 2021 om 00:37
Eens dat jurken bijna altijd mooier zitten met een onderjurkje eronder, maar dat hoeft zeker geen shapewear te zijn. Ik zou gaan voor een jurk die van zichzelf al mooi zit en je sterke punten benadrukt. Dan kun je ervoor kiezen om bij bijvoorbeeld 30 graden de shapewear weg te laten of te vervangen door een simpel onderjurkje van ademende stof. Ik draag een enkele keer shapewear onder bodycon jurkjes omdat die het beste randjes van lingerie verhullen. Ongeacht het merk is mijn ervaring dat het alleen lekker zit wanneer je een veel te grote maat koopt. Ik draag normaal gesproken S en van shapewear L of XL. Dan rolt het niet op en kun je er ook comfortabel in bewegen.
woensdag 21 juli 2021 om 09:30
Brrrrrr, shape wear. Zit altijd ongelooflijk oncomfortabel. En je buik is wel platter maar dan heb je opeens een rol bij je maag.
Ik ben idd fan van de gewone onderjurk of onderrok (met een normaal hemdje erboven), zoals mijn oma ze altijd al droeg.

Hier te koop:
https://www.onderjurk-online.nl
Draag ik onder elke jurk die niet al zelf voering heeft.
Draagt zo fijn dat ik in de zomer in huis alleen in de onderjurk rondloop.
Ik ben idd fan van de gewone onderjurk of onderrok (met een normaal hemdje erboven), zoals mijn oma ze altijd al droeg.

Hier te koop:
woensdag 21 juli 2021 om 09:55
ik ben hier ook fan van, veel jurken vallen daarmee echt een stuk mooier.Konijnmetbril schreef: ↑21-07-2021 09:30Brrrrrr, shape wear. Zit altijd ongelooflijk oncomfortabel. En je buik is wel platter maar dan heb je opeens een rol bij je maag.
Hier te koop:
Maar terug naar de vraag: eerst mooie jurk zoeken daarna zo nodig shapewear erbij zoeken.