Mode & Beauty alle pijlers

Sieraden

11-09-2022 10:00 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij een juwelier laatst in de etalage een leuke ketting gezien. Ketting met afwisselend steentjes in blauwtinten, kristal en zilverkleurig. Nu heb ik een bedrag gekregen wat ik aan iets blijvend wil besteden en dacht weer aan de ketting. Maar door de blauwtinten zal het niet bij alle kleding mooi staan. Ik draag altijd een gouden kettinkje, past dus overal bij. Passen jullie je sieraden altijd aan op je kleding? En ook dan bijpassende armband en/of oorbellen?
Ja. Ik ga niks dragen wat niet bij elkaar staat.

Ik draag geen ketting, maar pas mijn oorbellen en horloge altijd aan op mijn outfit.
Ik draag ook nooit goud, dat staat niet bij mijn huid.
Ik draag gewoon 'simpele' gouden en zilveren sierraden zonder steentjes of iets dergelijks. Dus ja het past er altijd wel bij. De stenen in mijn touwring zijn een robijn, een saffier en een smaragd. Tussen die kleuren rood, blauw en groen zit er wel atijd minstens één die bij mijn kleren past.
klusjesvrouw wijzigde dit bericht op 11-09-2022 10:18
0.68% gewijzigd
Ik draag vrijwel altijd dezelfde sieraden soms een goedkopere uit mijn kleurrijke sieraden doos. Het meeste daarvan is niet duurder dan €10 denk ik
Verder draag ik allemaal zilver ( oorbellen, kettingen en armbanden) alleen mijn trouwring is van goud
Alles gaat voorbij
Ja....ik heb prachtige sieraden geërfd van mijn moeder. Gouden ringen en hangers met paarse en zwarte stenen.

Zelf ook mooie set gekocht en die draag ik bij bepaalde kleding.

Maar heb ook mijn reguliere dagelijkse zilveren set.
Maar je hoeft die ketting toch niet elke dag te dragen? Als het ergens niet bij staat kun je je gouden ketting omdoen.

(Al denk ik dat blauw overal wel bij staat?).

Ik heb veel blauwkleurige sieraden dus dat past overal wel bij. Ik kies wel elke dag welke ik omdoe/indoe. Ik heb ook inderdaad vaak oorbellen + ketting uit dezelfde set. Maar ik draag de ketting dan niet altijd, want vaak heb ik een coltrui ofzo aan en dan doe ik geen ketting om, maar wel de oorbellen in.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Ik ben wel heel benieuwd naar de ketting trouwens!
Poke-girl schreef:
11-09-2022 10:46
Ik ben wel heel benieuwd naar de ketting trouwens!
Het is een ketting van Coeur de Lion. Kende het merk niet maar de ketting sprong in de etalage heel erg in het oog. Meer dan de duurdere gouden sieraden die er ook lagen.
Ik pas m'n sieraden ook wel aan, maar de meeste dingen die ik heb, passen echt wel bij veel outfits. En blauw kan inderdaad bij erg veel.
Leuk TO, ik zou de ketting zeker kopen. Als je er een tijdje later nog aan denkt vind je 'm echt mooi, en het is heel leuk om iets blijvends te hebben. En blauw kun je bij veel dragen. Als je toevallig blauwe ogen hebt al helemaal, maar anders ook.

Ik pas m'n sieraden zeker elke dag aan op wat ik aan kleding draag. En ik zorg ook dat ringen en oorbellen (en ketting als ik die draag) bij elkaar passen, maar ik koop eigenlijk nooit setjes. Ik vind het leuker om zelf dingen bij elkaar te zoeken.
Ik ben erg van de 'eeuwig om' sieraden, heb altijd dag en nacht dezelfde kettingen om, dezelfde ringen om. Armbanden grabbel ik s ochtends uit een la als ik een fancy bui heb, oorbellen leg ik elke week een selectie klaar en die draag ik dan die week.
Ik zou die ketting gewoon kopen, misschien kun je hem op een vaste plek neerleggen en dan omdoen als je iets draagt wat jij erbij vindt passen.
Ik heb zilveren en gouden sieraden. En ik draag dus of alles zilver, of alles goud.

Mijn horloge en trouwring heb ik altijd om. Die zijn beide goud en zilver 😀. Maar meestal heb ik de zelfde oorbellen lang in. En draag ik maar af en toe een ketting.

Ik zou die ketting gewoon kopen en kijken bij welke kleding het leuk staat. Of van te voren kijken of je genoeg shirts of truien hebt waar hij leuk bij staat.
Is het iets wat je over 10 of 20 jaar nog steeds mooi denkt te vinden? Dan maakt het toch niet uit als je het niet iedere dag draagt?

Ik heb iedere dag dezelfde gouden oorbellen in, ze zijn klein en passen overal bij. Mijn gouden ketting en armband passen bij elkaar maar beide draag ik niet op een gewone (werk)dag. In de winter draag ik ze wel wat vaker, dan passen ze onder mijn jas. Beide vallen best wel op en ik vind het niet altijd fijn om er zo mee over straat te lopen. Een ring draag ik wel vaker en is wit met geel goud, die past ook overal bij. Ik heb ook maar een horloge dus als ik er een draag, is het die.
Ik vind bijpassende sieraden juist lelijk (truttig), dus ik stem dat niet af.

Maar mijn moeder, die dol is op sieraden en die alle soorten stenen van robijn en saffier en van amethist tot aquamarijn of citrine heeft, zorgt dat alles altijd bij elkaar past. Ik moet wel zeggen dat ze ook vrij grote sieraden draagt, met opvallende stenen.
ririanneke schreef:
11-09-2022 10:59
Het is een ketting van Coeur de Lion. Kende het merk niet maar de ketting sprong in de etalage heel erg in het oog. Meer dan de duurdere gouden sieraden die er ook lagen.
Kijk eens op hun officiële website, veel meerkleurige versies (geocube) -> blijft eeuwig mooi en draagt heel fijn!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven