Mode & Beauty alle pijlers

ski-jas

08-02-2017 11:53 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
twijfeltwijfel...

ik heb een hele mooie ski-jas gezien, maar ik twijfel over de maat. Ik heb weinig ski(jas)ervaring. Misschien zijn er hier modieuze skiers die advies voor me hebben?

De kleinere staat het mooist: getailleerd model dat goed aansluit. Ik kan er volgens mij voldoende in bewegen, genoeg ruimte bij de schouders en op de rug, mouwen lang genoeg, lengte ook okee, al houdt dat niet enorm over (ik ben vrij lang).

Mijn twijfel is dat ie me wat strak lijkt voor een ski-jas: met veel dikke lagen eronder zou t proppen worden, en niet meer fijn zitten. Met name op de borst zou t dan strak worden. Wel is het een echt warme jas, volgens de winkelmevrouw moeten er geen dikke truien onder.

De grotere variant geeft meer ruimte voor dikke kleding, en de lengte is ook net wat beter vind ik. Maar de mouwen zijn iets te lang (misschien alleen maar lekker?) en de jas valt natuurlijk wijder. Dat geeft veel ruimte en bewegingsvrijheid, maar het mooie van het model verdwijnt er eigenlijk wel een beetje door.... (al blijft t een mooie jas).

Als ie alleen voor thuis was, wist ik het wel: het kleinere model is het mooist. En ik zal m thuis ook zeker graag dragen als t erg koud is, maar het is natuurlijk wel primair een ski-jas.... Doe ik een miskoop als ik niet ga voor een wat ruim zittender exemplaar?
Ik zat een paar jaar geleden met precies hetzelfde dilemma. Ik heb uiteindelijk het strakkere model gekozen, het nadeel wat ik nu tegen kom dat als ik iets in mijn jaszakken doe, dat dat of niet goed past omdat de zakken daardoor ook strak tegen je aan zitten of er zit echt een lelijke rare bobbel. Dat geldt zowel voor mijn buitenzakken als mijn binnenzak. Dus misschien handig om te checken. Mijn jas is vergelijkbaar met die roxy.
Het zou ook niet een alleen-wintersport-jas worden, het lijkt me ook een hele fijne jas voor thuis in de winter. Inderdaad vind ik m te duur voor alleen dat ene weekje in de sneeuw!

Dat van die zakken vind ik een hele goeie! Ik heb daar niet aan gedacht, maar ik denk inderdaad dat de jas misschien wat smal is om veel spullen in de zakken te stoppen... En ik heb wel altijd honderdduizend spullen bij me... Ga ik checken!
de grote is nog steeds mooi van model vind ik, maar wel minder. Deze jas staat gewoon t mooist als ie echt goed aansluit.
Ik heb juist een ruime genomen, maar dat komt ook doordat ik er wel eens heel veel onder heb moeten doen voor andere koude vakanties (een hemd, termoshirt, fleecetrui, softshell jasje en daar dan nog eens mijn jas overheen). Toch stond het altijd wel prima, met of zonder extra vulling. En al stond het niet zou het me niet boeien, zitcomfort lijkt me het belangrijkste. Dus ik zou toch echt nemen welke het lekkerste zit. Of anders kiezen voor een ander model jas.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
draagcomfort staat hoog op het lijstje, maar voor dit geld wil ik geen concessies doen, en moet ik m ook gewoon heel mooi vinden...
Let er bij deze jas wel op dat deze nooit helemaal waterdicht zal zijn, ondanks zijn 15K waterkolom, omdat de naden niet getaped zal zijn. Weet niet of dat belangrijk voor je is?
quote:Lilla schreef op 08 februari 2017 @ 16:25:

Het zou ook niet een alleen-wintersport-jas worden, het lijkt me ook een hele fijne jas voor thuis in de winter. Inderdaad vind ik m te duur voor alleen dat ene weekje in de sneeuw!

Dat van die zakken vind ik een hele goeie! Ik heb daar niet aan gedacht, maar ik denk inderdaad dat de jas misschien wat smal is om veel spullen in de zakken te stoppen... En ik heb wel altijd honderdduizend spullen bij me... Ga ik checken!Oh, dat is dan misschien wel een punt. Mijn skihandschoenen wil ik wel kwijt kunnen in de zakken van mijn jas als ik ze even uit doe. En dan moet er op dagen dat het misschien gaat sneeuwen nog een skibril mee, en zo nog wat meer zooi...
Een skibril stop je niet in je zakken,maar zet je op je helm. Een skibril is echt te groot voor in welke jas dan ook.

Ik heb op de piste een klein portemonneetje mee met daar in betaalpas en cash. Dus niet mijn normale portemonnee. En dan mijn skipas, zonnebrand tube en lipzalf en een notenreep en dat is het. Als je telefoon niet lekker zit, is de jas te strak.
Oh ja en skihandschoenen hang ik aan mijn broek als ik ze uit doe. Die gaan ook niet in mijn jas.
Het ligt er ook misschien ook aan waar je heen gaat om te skien en wanneer? Zolang je in Europa blijft doe je niet veel dikke truien in, maar buiten Europa zijn skigebieden waar je echt niet zonder kunt.

Ik heb mijn skibril altijd op mijn helm en ik kan ook mijn handschoenen aan mijn broek of jas clippen. Verder heb ik een betaalpas in het hoesje van mijn telefoon en dan nog wat tissues voor de loopneus. Mijn sleutels in de zak en dat is het!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven