'Slaap oorbellen'
maandag 5 oktober 2020 om 19:31
Hoi,
7 weken geleden heb ik mijn tweede oorbel gaatjes laten schieten. Genezing is prima verlopen en ben ik blij dat er andere oorbelletjes in mogen. (Ze hebben per ongeluk 2 verschillende knopjes gebruikt
)
Maar nu, na die 7 weken kan ik maar niet wennen aan die achterkantjes die in mijn hoofd prikken tijdens het liggen. Ik heb al het één en ander opgezocht maar vaak adviseren ze om toch weer een knopje in te doen, dus dan zou een ringetje al afvallen? Toen las ik iets over een neus/helix piercing die je ook als oorbel kan gebruiken..
Wat voor oorbellen hebben jullie na de 1e wissel ingedaan, of hebben jullie tips om toch weer lekker te liggen? Alvast bedankt!
7 weken geleden heb ik mijn tweede oorbel gaatjes laten schieten. Genezing is prima verlopen en ben ik blij dat er andere oorbelletjes in mogen. (Ze hebben per ongeluk 2 verschillende knopjes gebruikt
Maar nu, na die 7 weken kan ik maar niet wennen aan die achterkantjes die in mijn hoofd prikken tijdens het liggen. Ik heb al het één en ander opgezocht maar vaak adviseren ze om toch weer een knopje in te doen, dus dan zou een ringetje al afvallen? Toen las ik iets over een neus/helix piercing die je ook als oorbel kan gebruiken..
Wat voor oorbellen hebben jullie na de 1e wissel ingedaan, of hebben jullie tips om toch weer lekker te liggen? Alvast bedankt!
Joe.
maandag 5 oktober 2020 om 21:09
Houd je dan ook al je kettingen en armbanden aan in bed, want lekker makkelijk? Of gewoon aangekleed naar bed, want dan hoef je niet alles uit en weer aan te trekken? Wat een onzin. Je hebt in bed echt geen oorbellen nodig.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 5 oktober 2020 om 21:13
Labret piercings hebben een plat schijfje aan de achterkant, dan heb je nergens last van. Moet je alleen even kijken naar de dikte, want de meeste labret piercings worden gemaakt in 1,2 of 1,6 terwijl oorstekers vaak 0,8 of hooguit 1,0 mm zijn.
https://piercingmania.nl/alle-labret-piercings
https://piercingmania.nl/alle-labret-piercings
maandag 5 oktober 2020 om 21:21
Ik heb mijn oorbellen al een jaar of 20, maar heb, uitgezonderd de eerste paar weken, nog nooit met oorbellen in geslapen.
Draag soms ook wekenlang geen oorbellen, maar nooit gemerkt dat mn gaatjes dicht gingen groeien.
Waarom zou je met oorbellen in slapen als je ze voelt prikken?! Het kost echt 2 seconden om ze uit te doen
Draag soms ook wekenlang geen oorbellen, maar nooit gemerkt dat mn gaatjes dicht gingen groeien.
Waarom zou je met oorbellen in slapen als je ze voelt prikken?! Het kost echt 2 seconden om ze uit te doen
maandag 5 oktober 2020 om 21:34
Of gewoon een set oorbellen kopen bij de primark bijv, daar zitten die rubber dingetjes standaard bij.SixthGun schreef: ↑05-10-2020 19:48Je hebt voor knopjes verschillende achterkantjes. Het ene zal meer irriteren dan het andere, ik zou als ik jou was uitproberen wat fijn werkt. Je hebt van die rubberen stoppertjes om het geprik te verminderen, kun je bij Bol voor een klein prijsje kopen geloof ik. Dat helpt altijd wel vind ik!
Ik draag bijna alleen maar ringetjes, die voel ik helemaal niet als ik erop lig.
Ik doe mijn oorbellen gewoon uit trouwens.
maandag 5 oktober 2020 om 21:35
Ik heb er 6. Is me echt teveel werkLoiseauVélo schreef: ↑05-10-2020 21:21Ik heb mijn oorbellen al een jaar of 20, maar heb, uitgezonderd de eerste paar weken, nog nooit met oorbellen in geslapen.
Bovendien is mijn fijne motoriek niet geweldig dus geheid raak ik die achtwkantjes kwijt als ik ze steeds in en uit moet doen. Daarbij ben ik gewoon lui en gemakzuchtig.
Ringetjes ben ik mee gestopt omdat ik ze om de haverklap kwijt was en die krengen zo moeilijk dicht te krijgen zijn.
Wassen gaat prima met knopjes in, zo vies worden mijn lelletjes niet.
maandag 5 oktober 2020 om 21:39
Ik hou mijn ketting en mijn ringen inderdaad ook aan. En sommige armbandjes. Mijn horloge doe ik af.
En nee, mijn kleren hou ik niet aan. Het maakt toch niet uit of ik die oorbellen wel of niet nodig heb?
maandag 5 oktober 2020 om 21:45
Jawel, maar als je echt zilver of goud draagt, dan kunnen je oorbellen daar tegen. Die blijven dan wel mooi. Met doublé moet je dan nogal eens mee uitkijken.Cinderella00 schreef: ↑05-10-2020 21:24Wassen jullie dan je oren ook niet? Voor, achter, je hele oren?
maandag 5 oktober 2020 om 21:46
Ik heb ook een rijtje in 1 oor. De bovenste 2 zijn kleine ringetjes, de piercer waar ik ze heb laten zetten, heeft die er voor mij in gedaan met 2 tangetjes. Dat had ik zelf nooit voor elkaar gekregen. Als je graag wisselt is dat niet handig natuurlijk.
Maar goed, die voel je niet met het slapen. Een week of 6 na het piercen heb ik ze gewisseld.
Maar goed, die voel je niet met het slapen. Een week of 6 na het piercen heb ik ze gewisseld.
maandag 5 oktober 2020 om 22:01
Hè? Hoezo zou je je oren niet kunnen wassen met oorbellen in? Ik doe mijn oorbellen meestal uit, maar ik douche wel vaak met m’n oorbellen in. En ja, dan neem ik m’n oren ook mee. Waarom zou dat niet kunnen?Cinderella00 schreef: ↑05-10-2020 21:24Wassen jullie dan je oren ook niet? Voor, achter, je hele oren?
maandag 5 oktober 2020 om 22:02
Van sommige dingen heb jij echt geen verstand, hè......
Mijn oorbellen zitten al minstens 15 jaar in mijn oor. Alleen de kapper jast ze er af en toe per ongeluk uit (ze zitten bovenin oor). Maar dan moet hij ze ook weer terug in stoppen. Die doe ik echt niet uit 's nachts.
maandag 5 oktober 2020 om 22:09
Ringetjes hou ik altijd in, ook snachts. Geen problemen mee. Knopjes wel, die prikken ontzettend dus die doe ik uit.
Wat betreft die ringetjes die moeilijk dicht te krijgen zijn: ik doe ze altijd van achter naar voor in, ipv voor naar achter. De sluiting komt dan achter je oor en je moet ze aan de voorkant dicht doen. Veel makkelijker. (of deed iedereen dat altijd al? dan
)
Wat betreft die ringetjes die moeilijk dicht te krijgen zijn: ik doe ze altijd van achter naar voor in, ipv voor naar achter. De sluiting komt dan achter je oor en je moet ze aan de voorkant dicht doen. Veel makkelijker. (of deed iedereen dat altijd al? dan
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
maandag 5 oktober 2020 om 22:18
Ik heb al jaren creooltjes in (soort ringetjes, maar een stuk makkelijker dichtdoen dan die dunne) en die doe ik eigenlijk nooit uit, alleen als ik een keer weer andere in wil (heb er meerdere). Kun je prima mee slapen. Stekertjes vind ik ook vaak kriebelen, die heb wel maar in de praktijk om die reden dus nooit in.
Waarom geen ringetje in trouwens? Het gaat er toch vooral om dat er “iets” door het gaatje zit zodat het niet dicht groeit?
Waarom geen ringetje in trouwens? Het gaat er toch vooral om dat er “iets” door het gaatje zit zodat het niet dicht groeit?
maandag 5 oktober 2020 om 22:53
Andere vraag, als dat mag
.
Mijn dochters van bijna 9 en 10 willen graag gaatjes. Mijn dochter van nu 12 heeft toen ze 6/7 was gaatjes gehad maar die scheurden uit en bleef ondanks goed ontsmetten ook heel lang bloeden en rommel uitkomen. Nadat 1 door een botsing met een klasgenootje bijna helemaal uitscheurde hebben we het laten dichtgroeien. Teveel gedoe.
Bij haar waren de gaatjes geschoten. Iemand zei dat piercen beter is.
Hebben jullie je gewone oorlel gaatjes laten schieten of piercen. En zou je dat bij een kind laten doen? Hoeveel pijnlijker is piercen?
Mijn dochters van bijna 9 en 10 willen graag gaatjes. Mijn dochter van nu 12 heeft toen ze 6/7 was gaatjes gehad maar die scheurden uit en bleef ondanks goed ontsmetten ook heel lang bloeden en rommel uitkomen. Nadat 1 door een botsing met een klasgenootje bijna helemaal uitscheurde hebben we het laten dichtgroeien. Teveel gedoe.
Hebben jullie je gewone oorlel gaatjes laten schieten of piercen. En zou je dat bij een kind laten doen? Hoeveel pijnlijker is piercen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 5 oktober 2020 om 23:48
Piercen is veel beter. Er wordt een stukje oorlel uitgehold in plaats van opengespleten en aan de kant geduwd. Het duurt wel wat langer en een piercingshop kan er wat intimiderender uitzien dan een juwelier.suzyqfive schreef: ↑05-10-2020 22:53Andere vraag, als dat mag.
Er werken alleen wel veel vakkundigere mensen. Geen grietjes met een zaterdagbaantje zeg maar.
dinsdag 6 oktober 2020 om 12:26