'Slaap oorbellen'
maandag 5 oktober 2020 om 19:31
Hoi,
7 weken geleden heb ik mijn tweede oorbel gaatjes laten schieten. Genezing is prima verlopen en ben ik blij dat er andere oorbelletjes in mogen. (Ze hebben per ongeluk 2 verschillende knopjes gebruikt
)
Maar nu, na die 7 weken kan ik maar niet wennen aan die achterkantjes die in mijn hoofd prikken tijdens het liggen. Ik heb al het één en ander opgezocht maar vaak adviseren ze om toch weer een knopje in te doen, dus dan zou een ringetje al afvallen? Toen las ik iets over een neus/helix piercing die je ook als oorbel kan gebruiken..
Wat voor oorbellen hebben jullie na de 1e wissel ingedaan, of hebben jullie tips om toch weer lekker te liggen? Alvast bedankt!
7 weken geleden heb ik mijn tweede oorbel gaatjes laten schieten. Genezing is prima verlopen en ben ik blij dat er andere oorbelletjes in mogen. (Ze hebben per ongeluk 2 verschillende knopjes gebruikt
Maar nu, na die 7 weken kan ik maar niet wennen aan die achterkantjes die in mijn hoofd prikken tijdens het liggen. Ik heb al het één en ander opgezocht maar vaak adviseren ze om toch weer een knopje in te doen, dus dan zou een ringetje al afvallen? Toen las ik iets over een neus/helix piercing die je ook als oorbel kan gebruiken..
Wat voor oorbellen hebben jullie na de 1e wissel ingedaan, of hebben jullie tips om toch weer lekker te liggen? Alvast bedankt!
Joe.
maandag 5 oktober 2020 om 19:33
Ik had als kind en tiener altijd een knopje in, had daar geen last van 's nachts. Tegenwoordig wel, dus 's nachts doe ik mijn oorbellen sowieso uit. Draag ook eigenlijk geen knopjes meer.
Moet je ze 's nachts nog in houden? Dan zou ik een hangertje nemen met zo'n clipje.
Moet je ze 's nachts nog in houden? Dan zou ik een hangertje nemen met zo'n clipje.
cleopatravii wijzigde dit bericht op 05-10-2020 19:34
0.18% gewijzigd
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
maandag 5 oktober 2020 om 19:42
maandag 5 oktober 2020 om 19:46
Dit moet je dan hebben:
https://piercingmania.nl/piercing-retai ... j0QAvD_BwE
https://piercingmania.nl/piercing-retai ... j0QAvD_BwE
foechoer wijzigde dit bericht op 05-10-2020 19:49
Reden: Link vervangen voor iets relevanters.
Reden: Link vervangen voor iets relevanters.
50.83% gewijzigd
maandag 5 oktober 2020 om 19:48
Je hebt voor knopjes verschillende achterkantjes. Het ene zal meer irriteren dan het andere, ik zou als ik jou was uitproberen wat fijn werkt. Je hebt van die rubberen stoppertjes om het geprik te verminderen, kun je bij Bol voor een klein prijsje kopen geloof ik. Dat helpt altijd wel vind ik!
Ik draag bijna alleen maar ringetjes, die voel ik helemaal niet als ik erop lig.
Ik draag bijna alleen maar ringetjes, die voel ik helemaal niet als ik erop lig.
maandag 5 oktober 2020 om 19:56
Ik heb aan beide kanten mijn hele oorschelp vol en slaap eke nacht gewoon met oorbellen in.
Nu heb ik wel allemaal ringetjes in en heb er doorgaans geen last van.
Soms haal ik alles er uit en doe de ringetjes een nacht in de cola en maak ze schoon zodat ze weer mooi zilver worden en eerlijk gezegd slaapt dat wel net iets fijner.
Als ik wel eens een knopje in heb, dan is het sowieso zilver ivm allergie en buig dan het stokje aan de achterkant van mijn oor om zodat het zonder stoppertje blijft zitten en er niks prikt.
Nu heb ik wel allemaal ringetjes in en heb er doorgaans geen last van.
Soms haal ik alles er uit en doe de ringetjes een nacht in de cola en maak ze schoon zodat ze weer mooi zilver worden en eerlijk gezegd slaapt dat wel net iets fijner.
Als ik wel eens een knopje in heb, dan is het sowieso zilver ivm allergie en buig dan het stokje aan de achterkant van mijn oor om zodat het zonder stoppertje blijft zitten en er niks prikt.
maandag 5 oktober 2020 om 19:59
Goeie, ik kan sinds kort eindelijk weer oorbellen dragen
(Heb een metaalvergiftiging gehad). Maar nu merk ik het ook met slapen, had daar vroeger ook geen last van.
Gelukkig waren mijn gaatjes na 8 jaar zonder iets te dragen nog gewoon open.
Heb meteen maar het eea aan oorbellen gehaald
.
Ik doe ze dus uit de nachts.
Met die mondkapjes ook niet altijd handig heb ik gemerkt
.
(Heb een metaalvergiftiging gehad). Maar nu merk ik het ook met slapen, had daar vroeger ook geen last van.
Gelukkig waren mijn gaatjes na 8 jaar zonder iets te dragen nog gewoon open.
Heb meteen maar het eea aan oorbellen gehaald
Ik doe ze dus uit de nachts.
Met die mondkapjes ook niet altijd handig heb ik gemerkt
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 5 oktober 2020 om 20:11
Omdat anders je gaatjes dichtgroeien.
Na 6 weken mag je de schietoorbellen verwisselen voor andere. Maar dan moet je nog wel constant oorbellen dragen.
En waarom niet eigenlijk?
Ik zou niet weten waarom ik ze elke avond uit zou moeten doen.
stempelinkt wijzigde dit bericht op 05-10-2020 20:27
14.24% gewijzigd
maandag 5 oktober 2020 om 20:19
Ik zou gewoon ringetjes indoen.
Sinds kort heb ik ook 2e gaatjes. Schietoorbellen hadden zo’n dopje als vleugeltje. Die prikten een beetje.
Nu heb ik gewone oorbellen in. Die lijken wel wat korter, want die voel ik eigenlijk niet.
Ik heb ook ringetjes klaarliggen. Maar ik krijg ze niet dicht.
Schijnbaar toch anders gepriegel dan in het 1e gaatje. Daar lukt het wel.
Sinds kort heb ik ook 2e gaatjes. Schietoorbellen hadden zo’n dopje als vleugeltje. Die prikten een beetje.
Nu heb ik gewone oorbellen in. Die lijken wel wat korter, want die voel ik eigenlijk niet.
Ik heb ook ringetjes klaarliggen. Maar ik krijg ze niet dicht.
maandag 5 oktober 2020 om 20:30
stempelinkt schreef: ↑05-10-2020 20:11Omdat anders je gaatjes dichtgroeien.
Na 6 weken mag je de schietoorbellen verwisselen voor andere. Maar dan moet je nog wel constant oorbellen dragen.
En waarom niet eigenlijk?
Ik zou niet weten waarom ik ze elke avond uit zou moeten doen.
Gewoon niet te kleinzerig en doorduwen de volgende ochtend. Zó snel groeit de boel nou ook weer niet dicht hoor.
maandag 5 oktober 2020 om 21:01
In mijn helix heb ik een steker met aan beide kanten een bolletje. Daarmee nergens last van.
https://www.lucardi.nl/nl-nl/product/10 ... ercing-bol
(Wel een gepriegel om dat bolletje er op te schroeven maar goed, als hij zit is het top)
https://www.lucardi.nl/nl-nl/product/10 ... ercing-bol
(Wel een gepriegel om dat bolletje er op te schroeven maar goed, als hij zit is het top)