Mode & Beauty alle pijlers

Slijten van hakken

26-02-2010 15:14 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben meer vrouwen er last van dat na en tijdje de hakken van je laarsen scheef (aan de buitenzijde afslijten) Zo ja; na hoeveel weken/ maanden gebeurt dit bij je laarsen (of andere schoenen)?
bij mij echt ontzettend snel...als ik ze goed wil houden, moet ik zo elke 2 maand na de schoenmaker....maar ja...vaak belanden ze eenmaal scheef in een hoekje en trek ik weer mijn platte schoenen aan...
Volgens mij is dat heel normaal. Het komt door een normaal looppatroon. Hoe snel het gebeurt hangt natuurlijk af van de soort zool en ook van hoe vaak je ze draagt en hoeveel je ermee loopt.
dat is normaal..dan moet je even naar de schoenmaker, die zet er dan nieuwe stukjes onder
Maand of 3 tegenwoordig. Vroeger nooit last van gehad en koop toch echt wel goede laarzen, maar dat wil tegenwoordig niet zoveel meer zeggen. Laatst bij de schoenmaker hierover geklaagd (30,- euro voor nieuwe hakken en zool, had ze drie maanden, kostten iets van 130,-). Hij zei dit tegenwoordig vaak van vrouwen te horen, dat laarzen met name sneller slijten dan vroeger.
De eerste rubber hakjes slijten sneller, die in de winkel er al onder zaten bedoel ik.

Die van de schoenmaker gaan langer mee.
Ligt aan het soort hakken ;) Plastic hakken slijten supersnel, houten hakken helemaal en lederen hakken gaan wat langer mee.

Gewoon naar de schoenmaker gaan en zeggen dat je de hardste hakken wilt;-) En er vooral niet te lang op doorlopen, omdat het zeer beroerd is voor je rug en ze vaak niet mooi te maken zijn.
Ohja en van dure schoenen gaan zeker niet de hakken langer mee iets wat veel mensen denken. Maar helaas wordt daar vaak op bespaard.
anoniem_98558 wijzigde dit bericht op 26-02-2010 15:33
Reden: typfout
% gewijzigd
Ik laat vrij snel na aankoop bij de schoenmaker nieuwe hakken er onder zetten (zeker bij wat duurdere schoenen). De hakken van de fabriek slijten, uitzonderingen daargelaten, heel snel af. Bij mij inderdaad ook scheef omdat ik iets met mn voeten naar binnen loop.
Ja, heb ik ook. Alleen bij platte schoenen niet.

Ik heb JJ Laarzen gehad en na 3 seizoenen bijna niets.

Als de schoenen goed passen en echt "vast" aan mijn hiel zitten dan is het een stuk minder.
Nee, bij platte schoenen heeft niemand dat denk ik.
O jawel hoor, alleen veel minder. Zelfs bij echte wandelschoenen heb ik het nog, maar die zijn hoger.

In een betere sportwinkel hebben ze de manier van de voet neerzetten wel eens opgemeten en a.d.h.v. die resultaten een advies gegeven voor de demping die nodig is.

EDIT: o ja, die wandelschoenen hoef ik pas opnieuw te laten verzolen na zo'n 2000 km gelopen te hebben. De laatste keer heb ik dat niet gedaan en heb ik er nog 3 jaar op kunnen lopen voordat ik echt natte voeten kreeg.

Even googlen op "afwikkeling voet" en dan is een van de hits uitleg voldoende om te zien dat het normaal is.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 27-02-2010 14:23
Reden: EDIT
% gewijzigd
Bedankt voor de reacties!!

Bij jullie gebeurt dit dus ook al zo snel.

Ik zou zo niet weten van welk materiaal de hakken zijn.

Maar ik denk in iedergeval dat de schoenmaker de beste oplossing is.

Ok lees nu nog een reactie over dat ze de manier van de voet neerzetten kunnen meten in de betere sportwinkel en daarover een advies kunnen geven; goed om te weten!
Ja, ik loop al mijn schoenen scheef af aan de buitenkant, ook de platte.

Maar ik loop raar.
Zooooo vervelend: na 1 of 2 keer lopen op nieuwe schoenen is de winkelhak er al af! Nu koop ik niet de duurste schoenen, maar toch, het is iets om rekening mee te houden bij de aanschaf.

Eenmaal terug van de schoenmaker gaan ze wel een tijdje mee - afhankelijk van hoe vaak ik ze draag natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven