Slijten van hakken
vrijdag 26 februari 2010 om 15:19
Maand of 3 tegenwoordig. Vroeger nooit last van gehad en koop toch echt wel goede laarzen, maar dat wil tegenwoordig niet zoveel meer zeggen. Laatst bij de schoenmaker hierover geklaagd (30,- euro voor nieuwe hakken en zool, had ze drie maanden, kostten iets van 130,-). Hij zei dit tegenwoordig vaak van vrouwen te horen, dat laarzen met name sneller slijten dan vroeger.
vrijdag 26 februari 2010 om 15:31
Ligt aan het soort hakken
Plastic hakken slijten supersnel, houten hakken helemaal en lederen hakken gaan wat langer mee.
Gewoon naar de schoenmaker gaan en zeggen dat je de hardste hakken wilt;-) En er vooral niet te lang op doorlopen, omdat het zeer beroerd is voor je rug en ze vaak niet mooi te maken zijn.
Gewoon naar de schoenmaker gaan en zeggen dat je de hardste hakken wilt;-) En er vooral niet te lang op doorlopen, omdat het zeer beroerd is voor je rug en ze vaak niet mooi te maken zijn.
vrijdag 26 februari 2010 om 15:43
vrijdag 26 februari 2010 om 15:54
O jawel hoor, alleen veel minder. Zelfs bij echte wandelschoenen heb ik het nog, maar die zijn hoger.
In een betere sportwinkel hebben ze de manier van de voet neerzetten wel eens opgemeten en a.d.h.v. die resultaten een advies gegeven voor de demping die nodig is.
EDIT: o ja, die wandelschoenen hoef ik pas opnieuw te laten verzolen na zo'n 2000 km gelopen te hebben. De laatste keer heb ik dat niet gedaan en heb ik er nog 3 jaar op kunnen lopen voordat ik echt natte voeten kreeg.
Even googlen op "afwikkeling voet" en dan is een van de hits uitleg voldoende om te zien dat het normaal is.
In een betere sportwinkel hebben ze de manier van de voet neerzetten wel eens opgemeten en a.d.h.v. die resultaten een advies gegeven voor de demping die nodig is.
EDIT: o ja, die wandelschoenen hoef ik pas opnieuw te laten verzolen na zo'n 2000 km gelopen te hebben. De laatste keer heb ik dat niet gedaan en heb ik er nog 3 jaar op kunnen lopen voordat ik echt natte voeten kreeg.
Even googlen op "afwikkeling voet" en dan is een van de hits uitleg voldoende om te zien dat het normaal is.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 27-02-2010 14:23
Reden: EDIT
Reden: EDIT
% gewijzigd
vrijdag 26 februari 2010 om 15:57
Bedankt voor de reacties!!
Bij jullie gebeurt dit dus ook al zo snel.
Ik zou zo niet weten van welk materiaal de hakken zijn.
Maar ik denk in iedergeval dat de schoenmaker de beste oplossing is.
Ok lees nu nog een reactie over dat ze de manier van de voet neerzetten kunnen meten in de betere sportwinkel en daarover een advies kunnen geven; goed om te weten!
Bij jullie gebeurt dit dus ook al zo snel.
Ik zou zo niet weten van welk materiaal de hakken zijn.
Maar ik denk in iedergeval dat de schoenmaker de beste oplossing is.
Ok lees nu nog een reactie over dat ze de manier van de voet neerzetten kunnen meten in de betere sportwinkel en daarover een advies kunnen geven; goed om te weten!
vrijdag 26 februari 2010 om 19:50