Mode & Beauty alle pijlers

Sollicitatiebroek

26-01-2013 14:49 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie helpt mij zoeken naar een mooie broek om in te solliciteren?

Ik zoek een nette, donkere broek (geen spijkerbroek), die geen vouw heeft (ben slecht in strijken ) en die van boven niet tè strak is, maar wel aansluit op mijn benen, zodat ik er ook evt. nog iets langs (een tuniek oid) over kan doen.

Vind het wel lastig, want een skinny vind ik niet echt netjes genoeg, maar zo'n 'businessbroek' met wijde pijpen (en meestal een vouw) is het ook niet helemaal voor mij. Pff lastig!

Wie heeft er goeie tips?
Hier hebben ze ook vele leuke broeken:

Sollicitatiebroeken
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Ik zou toch voor een pantalon gaan, maar dan een zonder vouw.
Anders een jurkje met colbert?
Mexx heeft overigens leuke pantalons (zonder vouw) die vaak in de wasmachine kunnen: http://www.mexx.nl/dames/broeken/c-1776/
quote:_lupine_ schreef op 26 januari 2013 @ 15:02:

Ik zou toch voor een pantalon gaan, maar dan een zonder vouw.

Daar was ik ook naar op zoek, maar ik kon eigenlijk geen pantalons zonder vouw vinden. Bestaan die wel?

Ow mosterd, wel dus Bedankt captain_obvious, goeie website!

Edit 2: hmm volgens mij hebben alle pantalons daar toch nog een vouw...
Een zwarte chino.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Chino kan inderdaad ook, als dat je staat. Maar ik vind die soms niet zakelijk genoeg - maar goed, ik werk in een nogal hardcore zakelijke wereld... denk dat jij (TO) beter kan beoordelen of dat kan.
In de link die ik je net gaf, die zwarte stretchbroek en die zwarte stretchpantalon vind ik bijvoorbeeld wel netjes genoeg. En die stretchchino met dat roze riempje is ook wel leuk.
Chino ben ik niet zo fan van. Ik heb liever een broek die bovenaan gewoon mooi aansluit. En vind ze idd ook vaak wat te 'hip' voor een sollicitatiegesprek.

In jurkjes/rokjes voel ik mij niet echt op mijn gemak (draag het vrijwel nooit, of alleen met legging oid ) dus dat wordt 'm ook niet.

Tjongejonge, wat ben ik eigenlijk veeleisend he?
Ik heb altijd pantalons met vouw en die hoef ik nooit te strijken hoor.
Oi, ja een jurkje met een legging is zo onzakelijk als het kan wat mij betreft dus dat zou ik niet doen dan.
Mmmm veeleisend mag toch? Alleen niet gaan miepen dat er niets te koop is voor je
Wat kun je, naast een blousje met colbertje, nog meer dragen op een pantalon? Ik denk dat dat mij namelijk ook vaak weerhoud van het kopen van een pantalon: dat ik niet weet wat ik er boven moet doen.

Voor het werk dat ik wil doen is pantalon+bloesje+colbertje wel wat overdressed en ik zou het verder ook nooit meer aandoen, dus vind dat dan wat zonde van het geld.
Een kokerrok die niet te kort is. Misschien ook een alternatief?

Zijn er meer van te vinden. En bij Vanilla hebben ze vaak wel leuke business kleding.

http://www.vanilia.com/sh ... /the-business-collection/

Esprit en WE misshcine ook.
In welke sector solliciteer je? Ik heb voor mijn huidige baan gesolliciteerd in een spijkerbroek, een hoodie-sweater en sneakers... Maar ik werk dan ook met jongeren...
quote:Maryni83 schreef op 26 januari 2013 @ 15:19:

Wat kun je, naast een blousje met colbertje, nog meer dragen op een pantalon? Ik denk dat dat mij namelijk ook vaak weerhoud van het kopen van een pantalon: dat ik niet weet wat ik er boven moet doen.

Voor het werk dat ik wil doen is pantalon+bloesje+colbertje wel wat overdressed en ik zou het verder ook nooit meer aandoen, dus vind dat dan wat zonde van het geld.Ik draag naar sollicitaties (vaak bij organisaties waar je ook niet supernetjes/strak in pak hoeft te verschijnen) meestal een pantalon met net shirtje er op (1 kleur met mooi werkje of iets dergelijks aan de bovenkant) en dan deze tijd van het jaar een net vest erop en nette pumps of enkellaarsjes er onder.
Zulk soort tops staan best chique met een colbertje erbij! http://www.stepswebshop.nl/product/1791 ... louse.aspx of http://www.stepswebshop.nl/product/1748/pearl_top.aspx of http://www.stepswebshop.nl/product/1811/dot_blouse.aspx

Dus een top van een ander soort stofje dan het standaard katoen. Ik vind zelf blouses niet leuk staan bij mij en als ik zoiets aantrek, dan ziet het er toch zakelijk genoeg uit. En je kunt het ook gewoon naar een feestje aan als je de colbert weglaat.
Voor sollicitaties geldt beter overdressed dan underdressed
Bedankt! Hier kan ik wel wat mee. Ik bedenk nu net dat ik nog wel iets heb dat lijkt op die blouse uit de eerste link. Ik ga maar gewoon eens een dagje shoppen binnenkort en dan toch maar eens pantalons en colbertjes passen. Moet ik het maar gewoon als investering in nieuwe baan zien
Voor je t weet ben je 'hooked' (zoals ik zelfde proces doorgemaakt)
quote:Cici28 schreef op 26 januari 2013 @ 15:14:

Ik heb altijd pantalons met vouw en die hoef ik nooit te strijken hoor.

Ik ook, dus dat een vouw veel strijkwerk betekent, klopt niet hoor.

Bij Esprit hebben ze een aantal pantalons die mooi aansluiten. Wel met vouw allemaal. Je ziet op die pagina ook een paar manieren om zo'n broek te combineren naast het standaard witte bloesje.

In plaats van een colbert kan je ook een vestje over een bloes dragen. Ik combineer mijn zwarte pantalon ook gewoon met meer casual shirts en truitjes. Je kunt het ook combineren met een leren jasje om het wat stoerder te maken.

Voorbeeldcombinaties (met hoge hakken-alert):

Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Leuke plaatjes tyche!
Met dank aan Pinterest (het zwarte gat voor vrije tijd, maar in dit soort gevallen erg handig).
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Inderdaad leuke plaatjes! Die eerste combi vind ik leuk, met uitzondering van de schoenen dan: daarmee struikel ik over de drempel als ik binnenkom. Maakt niet zo'n goeie eerste indruk denk ik

Maar die kleurencombi vind ik wel erg leuk in elk geval. Ga die even in mijn achterhoofd houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven