Mode & Beauty alle pijlers

starten kledingwinkel online

23-09-2015 09:02 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil binnekort gaan beginnen met een kledingwinkel online.



Ik ben benieuwd of mensen hier ervaring in hebben zoals in adverteren, inkoop, leuke acties enz..





Zelf werk ik in de zorg met een vaste aansluiting, maar helaas maar voor 28 uur.

Ik ben dol op mode en keek mij leuk om dit naast mijn werk te gaan doen.



Is het verstandig om zoiets nu op te starten.



Alle tips zijn welkom ;-]!!
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een plan?

Weet je wat er het hebben van een webwinkel komt kijken?
Een webwinkel dus.



Wat voor ervaring heb je daarmee? Heb je je al verdiept in alles wat daarbij komt kijken?





Het klinkt zo meer als een hobby eigenlijk.
Denk dat het heel lastig is, tenzij je iets unieks gaat verkopen.



Ik zou me de moeite niet nemen.
http://hallo.kvk.nl/hallo ... tarten-in-10-stappen.aspx
Alle reacties Link kopieren
Hoe denk je vindbaar te zijn? Heb je geld?



Een webwinkel voor de leul erbij is op voorhand gedoemd te mislukken. Zonde van je geld.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
http://www.ondernemersple ... enplan-webwinkel-starten/
Google, TO.... Daar krijg je meer info dan hier.

Tip: leuke, unieke webwinkels krijgen nog wel eens wat free publicity in tijdschriften: Flow, Margriet, Libelle, Flair, Viva(!).
Alle reacties Link kopieren
Met alleen een leuke website ben je er niet. Je moet ook vindbaar zijn voor je klanten.



Je moet genoeg keuze hebben en snel leveren anders kopen klanten liever ergens anders.



Dat betekent genoeg voorraad. Heb je daar ruimte voor in je huis?

Inkopen bij groothandels betekent afnemen van minimaal aantal stuks of je moet voor een minimum bedrag inkopen wil je dat merk mogen voeren.



Het i sdus een hele investeri g met een groot risico d a t je met je voorraad blijft zitten.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring in de mode en geen verstand van kleding? Niet doen.

Ga eerst in een modezaak werken om te leren wat er allemaal bij kleding komt kijken.

"Ik ben dol op mode" is niet de goede basis om een online "kledingzaak" te beginnen, want jij gaat je waarschijnlijk te veel richten op kleding die jij leuk vindt terwijl je bij de inkoop naar een veel breder beeld moet kijken.



Ik heb hier al eerder adviezen over online (mode)winkels gegeven. Heb zelf in de mode gezeten en ook ervaring met een webshop. Heb verstand van stoffen, hoe kleding gemaakt wordt, pasvorm, inkoop, wat modisch is etc. Ik zal daarom niet in herhalingen vallen. Gebruik de zoekknop even naar die andere topics als je wat wil weten.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Heb je opslagruimte voor de kleding? Kan je binnen 24 uur leveren? Heb je algemene voorwaarden?

Heb je kapitaal om in te kopen?

En dan hebben we het nog niet over kosten die je moet maken om vindbaar te zijn tussen die duizenden andere webwinkels en de kosten van een mooie en vooral goedwerkende site.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hoe ga jij concurreren met Zalando en Wehkamp? Of met 1 van de 1000en 'unieke' onlinekledingshops?
Alle reacties Link kopieren
Ga dan met je persoonlijke smaak op braderieën staan. Is stukken goedkoper.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als je nu nog dit soort vragen op Vivaforum komt stellen ben je kennelijk nog niet erg ver met je ondernemersplan. Hoe wil je gaan opboksen tegen gevestigde namen als Zalando? Zeker in de kledingbranche is de concurrentie moordend, je moet wel heel iets speciaals te bieden hebben wil je dat redden als baantje erbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsie schreef op 23 september 2015 @ 09:33:

Als je nu nog dit soort vragen op Vivaforum komt stellen ben je kennelijk nog niet erg ver met je ondernemersplan. Ik denk dat er (nog?) niet eens een ondernemersplan is.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zoooo ontzettend veel webshops dat het heel moeilijk is om het van de grond te krijgen. Als je goed gevonden wilt worden moet je zorgen dat je vindbaarheid op Google goed is (lees: veel geld investeren) en dat je bijvoorbeeld bij websites als beslist.nl goed gevonden word. Dit kost allemaal veel geld.



Zoals hierboven al vermeld stond moet je meestal grotere aantallen inkopen. Ook is het niet makkelijk om leveranciers te vinden. Ook moet je goed nadenken hoe jij je gaat onderscheiden van andere webshops.



Hou er ook rekening mee dat mensen veel spullen terugsturen en dat consumenten erg goed beschermd zijn. Zo moet jij bijvoorbeeld opdraaien voor deze verzendkosten en sommige mensen sturen de kleding misschien wel gedragen terug. Hou er ook rekening mee dat sommige stukken niet verkocht worden. Ook niet in de sale.
If you can dream it you can do it
Wat gaat jou uniek maken op de toch al overvolle markt voor online kleding winkels? Als je niet iets nieuws toe te voegen hebt kun je het beter niet doen denk ik. Bekijk goed wie je concurrentie zijn en wat zij bieden niet alleen qua producten maar ook qua service. Goede en snelle service zijn enorm belangrijk, mensen willen producten snel in huis hebben en het liefst met gunstige verzend en retour opties.



Maar wat tips voor als je het wel gaat doen.



Zorg voor een goede website, dus lay-out netjes en duidelijk, laat alle tekst doorlezen op taal en schrijf fouten en het moet natuurlijk goed werken. Mensen bepalen bij de eerste blik op de website al wat ze er van vinden, je website is je visitekaartje als je website er niet professioneel uitziet zullen mensen niet zo snel kopen. Als je er echt iets mee wil zou ik investeren in een goede website door een prof. Zorg ook voor goede foto's van je producten, geen knullige foto's op de keukentafel dus.



Verder schijnt sociale media een goede manier te zijn om naamsbekendheid te krijgen. Like en win acties doen het volgens mij wel goed, die zie ik regelmatig langskomen. Voorbeelden van nieuwe producten onder de aandacht brengen met een foto. Kaartjes maken en verspreiden in de buurt (supermarkt, kapper enz) en als je eens ergens anders bent of vrienden die elders wonen vragen het voor je te doen. Misschien kun je met producten en je kaartjes op een beurs of markt gaan staan.
Alle reacties Link kopieren
Verkoop je ook trashy classy?



maar als jij niet binnen 1 dag zou leveren zoals de whehkamp wel doet, zou ik niet bij jou bestellen.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Een goed functionerende webshop kost al rond de 4,000-15,000 Euro, google adwords en adverteren is ook super belangrijk.

Je kunt wel een webshop beheren, maar als men je niet kan vinden, heeft het weinig nut. En zorg ervoor dat je webshop er professioneel uit gaat zien, dus niet zelf een logo in paint maken. Zorg ook voor een goede pakkende naam, en check ook of de domeinnaam beschikbaar is!!!



Waar ga je alle producten opslaan? Hoe ga je het regelen met verzenden? Ga je de verzendkosten bij de producten optellen of laat je de bezoekers zelf de verzendkosten betalen? Of 50/50?



Ook snelle levering is belangrijk, anders kiest men voor een andere snellere webshop. En doe iets speciaals, iets wat anderen niet doen. Zo bestel ik ook wel eens iets bij een kledingwebshop, en die pakken alles hartstikke mooi in, net een cadeautje!



Mocht je meer informatie willen dan kun je mij een PB sturen, zelf zit ik in deze branche.
Een beetje webshop levert de volgende werkdag. Dat betekent dus dat je alles op voorraad moet hebben. Voor 1 broek in 3 kleuren en 5 maten betekent dat al een voorraadwaarde van een paar honderd euro. En 1 broek in je webshop kunnen aanbieden is helemaal niks.

Dan moet je dus iedere dag je pakjes verzenden. Ook als je net een drukke nacht in de zorg hebt gedraaid, je gezin aandacht vraagt, je op vakantie bent, etc. Zie je dat echt zitten?
Leuk, ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Zooo wat veel berichten al gelijk!



Ik ben al wel een paar stappen verder, heb zelf in kleding winkels gewerkt en weet waar je naar moet kijken bij het inkopen van kleding zoals hoeveel je besteld per maat, wat voor kleding houden mensen van, dat je kleding koopt wat met elkaar te combineren valt. ( ik vind het wel moeilijk om de juiste leverancier te vinden)



Ik zal niet in keer 15 verschillende broeken en 50 verschillde shirts inslaan. Maar bijvoorbeeld 3 verschillende broeken met daarbij passende tops, vestjes enzovoort. Zodat je een leuke begin collectie hebt en als dat loopt uitbreiden, naar schoenen, sieraden, sjaaltjes en denk zo maar verder.



Website heb ik aangedacht, en wordt geregeld zelf ben ik daar niet zo handig mee, maar gelukkig familie leden wel zoals: link naar ideal, paypal, visa betalingen, winkelwagen productinformatie enzovoort.



Iemand gaf de tip over voorwaarde ( hier heb ik nog niet aangedacht)



Ook kan er geregeld worden dat ik vindbaar ben op google als je bijvoorbeeld zoekterm "kleding" in toets



Facebook: een leuke winactie bij zoveel like's en share berichten.



( gelukkig heb ik handige familie leden daarin )



Waar ik wel mee zit is natuurlijk de verzendkosten, hoe ga je dat regelen. Ik zelf vind het altijd fijn dat als ik iets toch niet pas dat ik het dan gratis kan terug sturen. Maar hoe doe je dat als je 10 pakketen verstuurd en je krijgt er 9 terug dan draai je al een flink verlies op verzendkosten.



Thuis heb ik voldoende ruimte om een voorraad op te slaan, ook heb ik een goed finicieel plan en geld om te investeren.



Ik vind dat idee op een braderie staan ook erg leuk zo hou je de kosten ook erg laag.
quote:sabrina010 schreef op 23 september 2015 @ 10:40:



Ik vind dat idee op een braderie staan ook erg leuk zo hou je de kosten ook erg laag.Dan zou ik daarvoor gaan. Dat scheelt je verzendgedoe. En je kunt per braderie bekijken welke stukken goed lopen, en die weer bestellen voor de volgende braderie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meerdere webshops waarvan een in kleding. Zoek een niche, wees origineel en verkoop iets dat niemand anders doet, maar waar wel vraag naar is. Zonder vraag naar je product verkoop je natuurlijk niets. Zo is het ook makkelijker om hoog in Google te komen.



Een goede webshop kost je duizenden euro's en daarnaast ben je duizenden euro's kwijt aan je voorraad. Een flinke investering dus! Je moet van te voren goed marktonderzoek doen om te kijken of je die investering er wel weer uit krijgt.



Om je webshop goed op de kaart te zetten, ben je er minstens fulltime mee bezig: regelmatig artikelen plaatsen, leuke productomschrijvingen, promotie, blog, enzovoort. Zeker in de opstartfase!



Een eigen onderneming is hard werken maar super leuk! Als je overtuigd bent van je eigen kunnen, je product en voldoende middelen hebt om de investeringen te kunnen doen, dan moet het zeker lukken. Veel succes!



Als jij
Alle reacties Link kopieren
Dus jij bent vindbaar bij het woord kleding op Google? Werkelijk? Op de hoeveelste plaats dan en tegen welke prijs? Knutselende familie is leuk maar daar kom je niet hoger in de resultatenlijst mee.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven