Mode & Beauty alle pijlers

Stomme joggingbroeken bij bepaalde mannen in Nederland

23-01-2020 23:24 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar overal waar ik loop zie ik jongens en mannen, over het algemeen van niet Nederlandse komaf om het zo maar even te noemen, die 'gekleed' gaan in joggingbroeken. Of van die rare grijze huisbroeken. Soms van Zeeman, soms met een merk er op.

Wat is dat toch? Ik begrijp dat het lekker zit en dat je het thuis na het werk aanschiet. Maar om daar nou quasi stoer mee rond te gaan lopen, handen in de zak en krabbend aan de zak gaat zelf mij te ver.

Is het een financieel dingetje? Of is het iets dat stoer zou moeten zijn? Hoor je bij een bepaalde groep of stroming?

Wie helpt mij deze idiote kledingstijl te duiden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook lelijk en zie het eigenlijk alleen bij bepaalde bevolkingsgroepen. In de vriendenkringen van mijn zoon en dochter loopt niemand in een joggingbroek.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
24-01-2020 09:47
"Niet hippe hippies" zijn ook een herkenbare subgroep :biggrin:
ik was zeer alternatief en dus precies hetzelfde als de rest van mijn kraakvriendjes
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-01-2020 10:07
ik was zeer alternatief en dus precies hetzelfde als de rest van mijn kraakvriendjes
Precies, dat besef je achteraf. Denk dat die 'hippe' pubermeisjes van nu ook denken dat ze een eigen stijl hebben.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het er ook echt smerig en onverzorgd uitzien. Vooral als die broeken ook nog zijn afgezakt en er blote enkels onderuit komen. Aah, ik gruwel ervan! 😓
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
24-01-2020 10:26
Precies, dat besef je achteraf. Denk dat die 'hippe' pubermeisjes van nu ook denken dat ze een eigen stijl hebben.
en in je eigen subcultuur zie je de subtiele verschillen. Ik zag 47 verschillende soorten punks om me heen. De buitenwereld zag "de punker".
Mijn dochter ziet alle verschillen, in merk (schoenen vooral), welk type jas (lang of kort teddy jasje maakt verschil) haar los of in een staartje etc.
Die ziet zichzelf niet als subcultuur, die is uniek.
Dat is wel leuk (en som confronterend) aan pubers hebben, je gaat ook je eigen pubertijd weer op een andere manier bekijken.
moizer schreef:
24-01-2020 09:54
Waar lees je dat ik het mooi vind?? Vind ik nl echt niet!
Dat was me ook duidelijk. Net als dat me duidelijk is dat Willem deze 'mode' geen porum vindt.
Dus dan kan het wel allemaal in de winkels hangen, net als al het andere wat je benoemde, maar dan hoef je het dus NIET mooi te vinden.
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen de joggingbroeken. Je hebt er die mooi aansluiten en die er als een "gewone" broek uit zien. Die vind ik mooi. De flodder joggingbroeken vind ik helemaal niks.
Gut.
Niq schreef:
24-01-2020 07:01
Kan het wel in de mode zijn of bij de WE hangen, wil nog niet zeggen dat je het allemaal mooi hoeft te vinden.
Je hoeft het inderdaad niet mooi te vinden. Maar je hoeft het ook niet te veroordelen. Laat iedereen zelf lekker beslissen wat hij draagt.
Hoeft niet, doe ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk he? Uiteraard moeten ze het helemaal zelf weten, maar ik vind het ook geen gezicht.

Wat ik nóg erger vind: Nederlandse jongeren die met een buitenlands accent praten en zichzelf zo echt heel stoer vinden. En dan inderdaad compleet met joggingbroek, in de zomer van die Adidas slippers eronder en zo'n vreselijk nektasje. ''Je weet toch!'' :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. De teloorgang van onze maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ze soms op school ook bij mijn zoontje in de klas, die nu 8 is. Van die grijze lompe joggingbroeken. Ik vind dat echt armoedig eruit zien (sorry hoor).

Ik snap best dat kinderen wellicht iets zachts willen dragen, maar er bestaan zelfs jeansbroeken van joggingstof dus dat kan het argument niet zijn. Mijn zoontje heeft soms wel eens een trainingsbroek aan op school omdat ze dat vanuit school vragen (dan gaan ze los van de gewone gymles iets doen buiten ofzo) maar dan draagt hij een echte trainingsbroek en niet zo'n flodderding.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven