Mode & Beauty alle pijlers

Studentikoos casual? Que?

18-02-2010 19:14 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort krijg ik een andere werkplek. Waar ik nu zit kan ik in spijkerbroek lopen. Gewoon aandoen waar ik zin in heb.

Dit gaat veranderen. Ik ga ergens anders werken en daar gaan ze 'studentikoos casual' en ook ik moet mijn kleding dan aanpassen. En dat vind ik lastig. Hebben jullie tips?

Ik ben van mijzelf erg wit en heb vaak ook een rode neus. Op dit moment heb ik donker haar, maar dit gaat binnenkort blond worden, ivm dat witte gelaat.

Ik ben 181, heb van boven maat 40 van onder maat 46. Ik kan geen pumps aan, wel laarzen. Het is dus niet de bedoeling dat ik in spijkerbroek ga wandelen, maar ook niet in mantelpakje.
Wat als je je spijkerbroek verruild voor een wat nettere broek of je jeans upgradet naar een iets netter exemplaar en combineert met een jasje?

Overigens vind ik studentikoos casual juist schreeuwen om een jeans.
studentikoos casual??? is dat een stijl?? klinkt mij als smakeloos en saai.... ik zou dan dus maar gaan voor een kaki broek met een lichtblauw poloshirtje????
Bij studentikoos casual denk ik inderdaad ook meteen aan n spijkerbroek. Maar dan gecombineerd met een bloesje of gewoon strakke trui erop. Ik zie eigenlijk niet zo wat het probleem is; zolang je niet in een afgetrapte jeans komt of in je minirok met netpanty, of omgekeerd juist strak in pak, lijkt het me al snel goed met deze omschrijving. Volgens mij maak je je druk om niks...

Wat voor bedrijf heeft trouwens zo'n kledingvoorschrift? Werkelijk nog nooit van gehoord....
studentikoos casual?

oh ajb doe dat eens in plaatjes
quote:Soepkippie schreef op 18 februari 2010 @ 19:21:

studentikoos casual??? is dat een stijl?? klinkt mij als smakeloos en saai.... ik zou dan dus maar gaan voor een kaki broek met een lichtblauw poloshirtje???? OMG, krijg corps visioenen, nu nog een Oilily sjaaltje omgeknoopt
Ik zou googlen op business casual.

Een kenmerk van business casual is geen spijkerbroek dragen.
StudentikoosCasual?

Is dat niet met van die donkerblauwe streepjessjaaltjes? Spijkerbroek met instappertjes en een polootje met het kraagje omhoog?

En moet je dan ook de hele tijd brallen met een schorre stem en doen alsof je 20 bier op hebt?

En je haar op een knotje door het in een staart een keer door het elastiekje te halen en dan op een frot met plukjes eruit hoog op je hoofd.
zoiets??

In galajurk met je hoofd in de toiletpot?

(dat is het enige wat ik me bij studentikoos, casual kan bedenken)

Kijk eens bij deze winkel: http://internetwinkel.steppinout.nl/

Ik zeg Gaastra of Tommy Hilfiger.
dit was mijn casual look toen ik studeerde

sorry ik heb nu heel veel lol in mn eentje, ik zal je topic verder niet meer vervuilen.

Misschien kun je gewoon eens bij WE of Steps winkelen?
Voor mannen is het makkelijker.

En samen;

Ik denk maar dat ik beter met Soepkip vertrek...

Sorry hoor Pilous, ik heb helaas geen tips voor je behalve dit soort onzinnige plaatjes
nastik

*onthoudt m als carnavalsthema van volgend jaar*

Oke, ik ben niet de enige die dit een rare omschrijving vond

Ik mag dus geen spijkerbroek aan. Moet dus wel netjes, maar niet helemaal in mantelpakje. Iets daar tussen dus. Maar ik ben echt een ramp met combinaties.
@Soepkippie: mijn broertje ging verkleed als nerd dit jaar, dus waarom zou kakker geen optie zijn. Punt echter dat een heleboel mensen van mijn middelbare school zo werkelijk gekleed gingen (met driedubbele kraagjes en een of andere gekleurde Ralph Lauren-broek van minimaal 200euro erbij, bleghhh)
@Pilous: ik zou zeggen een nette broek met een strakke trui erboven. Of een blousje (zonder opstaand kraagje ) erop. Of een (wikkel)vestje. Andere opties zijn rokjes (beetje nette lengte en ook daar dan geen spijker lijkt me), of een jurk. Laarzen lijken me prima, net als nette lage schoenen. Ik denk dat als je de gemiddelde wehkamppagina even bekijkt of sites van bijv esprit of mexx bekijkt je vast een heleboel mogelijkheden moet kunnen vinden,
hahaha maar is dit serieus hoe ze zichzelf omschrijven? ik zou gewoon eens een rondje op die afdeling gaan lopen om te zien hoe ze erbij lopen....

daarbuiten. Dat je geen spijkerbroek aan kan, betekent toch niet dat je hun stijl moet overnemen? Gewoon je eigen combinaties, maar dan net ietsjes netter. Dus gewoon pantalon ipv spijkerbroek? zoets?
Hebben ze er ook nog bijgezegd van welke opleiding de studentenlook moet komen? Je zit zeker in het werkveld van de management oid studenten? Bij mijn opleiding zie je nml alleen maar spijkerbroeken en zeker geen gaastra stijl zoals plaatje van iemand hierboven.
Misschien doen ze wel aan casual friday, mag je tenminste nog een dag in de week een spijkerbroek aan.
quote:Sagrera schreef op 18 februari 2010 @ 19:54:

Hebben ze er ook nog bijgezegd van welke opleiding de studentenlook moet komen? Je zit zeker in het werkveld van de management oid studenten? Bij mijn opleiding zie je nml alleen maar spijkerbroeken en zeker geen gaastra stijl zoals plaatje van iemand hierboven.ja maar studentenlook is toch ook niet hetzelfde als studentikoos??
@Soepkipp: als ik een rondje ga lopen om te kijken wat ze aanhebben, wat moet ik dan aan? Nee, oke. 90% daar zijn mannen die strak in pak lopen incl. stropdas.

De stijl is omschreven door mijn (vrouwelijke) manager.

Ik deed maar alsof ik totaal begreep wat voor stijl. Maar ik denk dat 'business casual' een betere omschrijving is.

Dus te winkelen: Pantalons, blousjes, strakke truitjes en vestjes?
haha ik werk zelf op een hogeschool, als ik er hetzelfde bij moest lopen als die studenten kon ik elke dag mn joggingspak aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven