Mode & Beauty alle pijlers

stylingtips kort haar

06-12-2009 12:32 23 berichten
ik heb een kort koppie alleen met stylen ben ik geen held.Draag het vooral plat. dat staat mij niet zo en ik wil het liever wat wilder en piekeriger hebben. zo is het ook geknipt, maar krijg het zelf niet helemaal hoe ik wil..... iemand stylingstips voor mij??

kan er op internet weinig over vinden
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik wax van Guhl en daarmee kun je het alle kanten op stylen...ik heb het ook kort en piekerig!
http://www.kapsels.net/kortekapsels.htm
quote:Missphoebe schreef op 06 december 2009 @ 12:32:

ik heb een kort koppie alleen met stylen ben ik geen held.Draag het vooral plat. dat staat mij niet zo en ik wil het liever wat wilder en piekeriger hebben. zo is het ook geknipt, maar krijg het zelf niet helemaal hoe ik wil..... iemand stylingstips voor mij??

kan er op internet weinig over vinden Hoe wil je het dan? Heb je een plaatje van wat je ongeveer wil?
google op pixie haircuts.

dan krijg je alle super stoere korte kapsels te zien, ook die van beroemdheden. daar kun je vast wel inspiratie opdoen.

verder is het stylingprodukt erg belangrijk.

ik heb zo ongeveer alles gehad wat er maar bestaat maar zweer toch al 10 jaar steeds maar opnieuw bij de shaper van Fudge.

dit is alleen een dure kappers-gum-wax-spul. hij is het goedkoopst op de website www.feelunique.com, omdat de pond zo voordelig staat en je geen verzendkosten betaalt.

De shaper van Hema is een goede vervanger daarvan.

wax maakt het vaak wat te vet waardoor het instort.

klei-achtige produkten kunnen het weer net te droog maken. daarom zijn de gum/achtige produkten (spul lijkt op dunne kauwgom) het beste voor kort haar.

gel maakt het weer te potterig vind ik...
jammer dat op die page niet stylingstips staan..

hoe krijg jij ut piekerig dan??
quote:Rary schreef op 06 december 2009 @ 13:19:

google op pixie haircuts.

dan krijg je alle super stoere korte kapsels te zien, ook die van beroemdheden. daar kun je vast wel inspiratie opdoen.

verder is het stylingprodukt erg belangrijk.

ik heb zo ongeveer alles gehad wat er maar bestaat maar zweer toch al 10 jaar steeds maar opnieuw bij de shaper van Fudge.

dit is alleen een dure kappers-gum-wax-spul. hij is het goedkoopst op de website www.feelunique.com, omdat de pond zo voordelig staat en je geen verzendkosten betaalt.

De shaper van Hema is een goede vervanger daarvan.

wax maakt het vaak wat te vet waardoor het instort.

klei-achtige produkten kunnen het weer net te droog maken. daarom zijn de gum/achtige produkten (spul lijkt op dunne kauwgom) het beste voor kort haar.

gel maakt het weer te potterig vind ik...

hoe ik ut wil?? niet plat.... hehehe. die fudge ken ik, idd topspul.

gebruik zelf die shaper van de hema (had ik van ut forum!!)

dat vettige is idd voor mij wel handig want anders pluist het zo. gel is een ramp bij mij, daar gaat mn haar van krullen......

maar goed ik moet ook durven. als ik ut lekker door de war doe en er zit 1 pluk niet naar mn zin maak ik het gelijk plat, en dat staat me nogmaals niet...... (ben er helemaal niet bij met mn aandacht, heb gister avond een nichtje gekregen!!! maar goed das offtopic...;-)
*** met peren...
Ja, dan moet je die helm ook niet opzetten

Ik gebruik Crude Clay van Sebastian, zie nu op internet dat het in een nieuw potje zit en nu Craft Clay heet. Kost een hoop, maar ik doe bijna een jaar met 1 potje (vandaar dus dat ik de nieuwe naam nog niet kende ). Even zoeken naar een kapper die dit merk verkoopt. Vaak kan je wel een beetje op proef meekrijgen (in een minipotje zodat je het een paar dagen kan testen). Ik gebruik het al jaren en wil niets anders meer
stylingsproducten is wel ok. t gaat mij er meer om dat ik een ontzettende doos ben met stylen. of is het gewoon een kwestie van een lik van dat spul, in je haar smijten en klaar??
De hoeveelheid is afhankelijk van het spul dat je gebruikt, van de meeste producten heb je maar een heel klein beetje nodig voor kort haar. Vaak moet je het even tussen je handen soepel wrijven en dan in je haar verdelen. Als je vindt dat het na bezoek aan je kapper goed zit, kan je die ook om advies vragen (hoe smeer ik het in mijn haar) en evt ook daar het spul dat de kapper gebruikt kopen.
ik smeer het op mn handen en dan gewoon wild door mn haar gaan, als het wat verdeeld is nog wat aan puntjes trekken in de goed richting. Ach ja, als het warrig is is het toch altijd goed?
ok wil wel ff een plaatje laten zien alleen heb ik geen idee hoe dat moet

(is het mutsendag vanaag of zo...)
gefeliciteerd met je nichtje!

ik ben ook wel kritisch met plukjes hier en daar, daarom eindig ik altijd met haarlak zodat de plukjes hier en daar blijven zitten.

ik denk verder dat het gewoon een kwestie van lef is missphoebe! toch gewoon maar eens door de war doen en hup de deur uit!

hoe ik mijn haar style: fohnen of op laten dragen, en dan een heel klein beetje fudge over mijn hele haar verdelen, en dan met fudge op mijn vingers hier en daar pieken maken, strengetjes wat rond draaien, aan wat strengetjes en piekjes plukken en dan haarlak erover.

als je haar snel instort kun je er van te voren ook wat mousse indoen.
quote:Missphoebe schreef op 06 december 2009 @ 13:47:

ok wil wel ff een plaatje laten zien alleen heb ik geen idee hoe dat moet

(is het mutsendag vanaag of zo...)

als het een plaatje op internet is moet je met de rechtermuisknop op dat plaatje klikken. dan kopieer je de afbeeldings url. of je kopieert bovenin de balk het hele web-adres.

dan als je hier op viva het bericht aanmaakt zie je bovenin bij al die icoontjes, de 5e van rechts is een icoontje, als je daarop gaat staan, staat er "voeg een afbeelding toe. en daar plak je de url van de afbeelding in.
deze vind ik erg leuk!

quote:Rary schreef op 06 december 2009 @ 13:51:

deze vind ik erg leuk!

[afbeelding]

aaaaaaah wat ben jij goed!! die bedoelde ik dus!! voor mij wel handig,

want vooraan bij de pony en bovenop is het wat langer.....

heb net al ff zitten klooien, en achter kan het wel piekerig, maar vooraan ziet er niet uit, daar is het dus te lang voor...

probleem is ook dat deze dame een paar uur bij de styling heeft gezeten en ik het zelf moet doen....
plaatje lukt niet

haar wel zo moeilijk ist niet.

voor plat/ schuin naar voren, achter 'de lucht in' en piekerig..

thanks meiden!!
mij lukt dat plaatje wel!

een tip is dan om eerst de klei/clay te gebruiken zodat het haar heel stevig wordt, en dan met de shaper wat pieken te maken en dat dan weer meteen verstevigen met haarlak.

wat ik ook met mijn handen doe is als je je handen spreidt en dan met de toppen van je ene hand tegen de toppen van je andere hand en dan de ene hand onder de andere hand laat gaan, dan spreid je je haren ook helemaal door de war... snappie?

pff moeilijk uitleggen allemaal.
quote:Rary schreef op 06 december 2009 @ 14:05:

mij lukt dat plaatje wel!

een tip is dan om eerst de klei/clay te gebruiken zodat het haar heel stevig wordt, en dan met de shaper wat pieken te maken en dat dan weer meteen verstevigen met haarlak.

wat ik ook met mijn handen doe is als je je handen spreidt en dan met de toppen van je ene hand tegen de toppen van je andere hand en dan de ene hand onder de andere hand laat gaan, dan spreid je je haren ook helemaal door de war... snappie?

pff moeilijk uitleggen allemaal.

hihi ik bedoel afbeelding invoegen. heb net ff je tip geprobeerd en het lukt aardig. zo moeilijk is het allemaal niet........

en met stylingmousse en shaper daarna?? moet ook lukken toch??
oh dat bedoelde je :-) maar goed, je 2e plaatje was uiteindelijk wel te zien, alleen even klikken

stylingmousse en shaper werkt ook.

ik heb zelf jarenlang dus de combi van eerst klei en dan shaper, en voor mijn dunne haar werkt dat perfect...
ik ook eerst klei en dan shaper, anders zakt het na een half uur in...
Ik vind het niet zo zeer uitmaken hoe ik het style, maar vooral waarmee ik het style. De manier is altijd hetzelfde en niet zo bijzonder: spul over de handen verdelen en daarmee door het haar woelen. Eventueel nog wat extra pieken maken. Maar doe ik dit met de meeste gels of waxen, dan zit het voor geen meter. Doe ik dit met de juiste klei of shaper, dan zit het de hele dag goed.

Wat ik fijn spul vind:

- Sebastian Crude Clay/Craft Clay.

- Sebastian Matte Putty.

- Wella Punk Chic.

- Wella New Wave Texture Gum.

- Wella New Wave Go Matt Clay.

- Etos Chaos Shaper.

- Hema Shaper Professional.

- Er is 1 wax die ik wel goed vind: Nivea Diamond Gloss Gelwax.

Niet dat ik dat allemaal tegelijk in huis heb, ik wissel af. Meestal vind ik dus klei/gum-achtige producten het fijnst voor mijn haar.

Als je haar iets te lang en/of iets te slap is, helpt het om van te voren mousse te gebruiken. Als je conditioner wilt gebruiken (vind ik niet altijd perse nodig bij kort haar) dan niet te veel, voor mij is een druppeltje al genoeg.

Mijn kapsel lijkt op het moment wel op die van het plaatje hierboven. http://hairstyleschat.com/images/pixie-haircuts.jpg Misschien is mijn haar nog iets korter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven