Mode & Beauty alle pijlers

Tangle Teezer

16-03-2016 19:54 29 berichten
Ik heb ooit eens een goedkope tangle teezer gekocht bij de primark en die vond ik veel te hard en helemaal niet prettig dus ik dacht zoiets is niks voor mij. Laatst was ik bij de kapper waar mijn haar geborsteld werd met een tangle teezer en wat een verschil, dat ding gleed zowat door mijn haar. Aangezien ik binnenkort toch een nieuwe borstel wil halen omdat mijn huidige aan vervanging toe is zit ik er aan te denken om een echte tangle teezer te kopen.

Ik vraag mij echter een paar dingen af:

- Hoe lang gaan ze mee? Gaan die pinnetjes niet een keer scheef staan?

- Zijn ze makkelijk schoon te maken met al die pinnetjes (last van roos)?

- Weet iemand het verschil tussen de 'gewone' en de elite salon editie?

Ik zie dat de salon editie goedkoper is dan de gewone bij bol.com maar ik zou zelf verwachten dat het andersom is.
Ze zijn fijn, ik heb een echte, maar ik kocht daarna een andere versie bij de Kruidvat, en die is veel fijner. Iets zachter en met handvat en goedkoper. Ik Google even.
Ik heb deze:

Dat is de echte.

En deze:

En die vind ik fijner. Werkt hetzelfde, maar die echte laat ik vaak vallen door onhandige grip zonder handvat.
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 maanden heb ik deze borstel (salon editie). Ben er zo blij mee!! Over hoelang hij mee gaat kan ik dus nog weinig zeggen.. Schoonmaken, of nou ja de haren verwijderen gaat super makkelijk. Ik wil echt niet meer terug naar mijn oude gewone borstel!
Ik heb ook een echte en die schiet ook regelmatig uit mijn hand. Ik zag later pas dat er ook echte Tangle Teezers met een handvat zijn, maar die van het Kruidvat zijn natuurlijk een stuk goedkoper.

Ik heb de echte al jaren en behalve dat hij wel eens uit mijn hand schiet, vind ik hem verder super. Ik heb lang haar dat na het wassen erg klitterig is. Met zo'n borstel is het zo uit de klit.
quote:Return-of-the-Sid schreef op 16 maart 2016 @ 20:05:

Ik heb deze:

[afbeelding]

Dat is de echte.

En deze:

[afbeelding]

En die vind ik fijner. Werkt hetzelfde, maar die echte laat ik vaak vallen door onhandige grip zonder handvat.Maakt het echt zoveel verschil tov een gewone plastic borstel met pinnetjes met een bolletje er op?
quote:Moiren_ schreef op 16 maart 2016 @ 20:07:

[...]

Maakt het echt zoveel verschil tov een gewone plastic borstel met pinnetjes met een bolletje er op?Ja dat maakt echt veel verschil.
quote:Moiren_ schreef op 16 maart 2016 @ 20:07:

[...]

Maakt het echt zoveel verschil tov een gewone plastic borstel met pinnetjes met een bolletje er op?Ja, vind ik wel. Zeker bij haar van dochter. Die heeft dik haar met slag. En ook zij laat de bovenste nog wel eens vallen en vindt de onderste fijner. Maar je trekt veel minder aan je haar, dus mijn haar breekt veel minder af. Dochter krijgt klitten er veel makkelijker uit.
Ik heb de echte en een neppe. De echte is echt beter, maar werkt voor dochter 1 heur haar nog steeds niet optimaal. Voor mezelf wel. Ik ben er blij mee en hij is zijn geld echt waard. Omdat de borstel door kinderen gebruikt wordt, valt hij vaak. Maar hij ziet er nog netjes uit.
Ik heb een soortgelijke en vind hem heel fijn !

De zwarte met vleugels.

https://www.google.nl/sea ... ygB&biw=768&bih=928#imgrc=yZkHf-1EHP8-XM%3A
Okay, met een bos krullen werkt het ook? Of heb ik dan gewoon na het borstelen nog steeds klitten?

Ik heb nog VVVbonnen liggen, zou een leuke aankoop zijn
Ik heb mijn tangle teezer nu 2 jaar. Gekocht op douglas.nl. ik wil niet anders meer. Vind hem heel fijn en ook goed schoon te houden. Gewoon onder de kraan met wat zeep en dan op zijn kop met pinnen naar beneden laten drogen. Sommige pinnetjes staan iets scheef inmiddels maar er is er nog geen een afgebroken.
De borstel is juist bedoeld voor kroes haar, daar werkt het echt heel goed voor! Ik heb de echte en een nepperd, de neppend is wat harder. Ze blijven allebei goed en ik kan ze goed schoonmaken. Er is een heel groot verschil met een gewone borstel; die is gewoon niet te gebruiken in kroeshaar.
De mijne ziet er ongeveer zo uit: http://dutch.alibaba.com/ ... ck-white-60236621839.html

En daar staat bij dat het voor kroes-haar is. Ik heb geen kroes-haar, wel een flinke slag, en ik vind hem erg fijn. Met handvat dus, en zelfs dan laat ik hem nog regelmatig vallen.
Action en Kruidvat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Moiren_: ik heb ook krullen Ik gebruik de tangle teezer nu al een paar jaar en wil echt geen andere borstel meer!
quote:TummieTummie schreef op 16 maart 2016 @ 20:48:

Moiren_: ik heb ook krullen Ik gebruik de tangle teezer nu al een paar jaar en wil echt geen andere borstel meer!Goed om te horen! Ik ga van de week even langs de Douglas
Ja ik zag bij kruidvat laatst ook die borstels van Zenner en die leken mij ook wel wat maar ik vraag mij af wat nou echt het verschil is met de andere borstels die ik in het verleden heb versleten die daar verdacht veel op leken. Ik zie qua plaatsing van de pinnetjes nou niet echt iets bijzonders?

Wat mij ook wel ideaal leek aan de tangle teezer is dat je hem onder de douche kan gebruiken. Daar kocht ik die van Primark ook ooit voor zodat ik het met conditioner in makkelijk uit kon kammen.
Ik zou zeker voor de echte gaan, er zit ontzettend veel verschil in.. En geloof me, ik heb er veel geprobeerd! Echt een ontzettend fijne borstel, ik kom er zelfs moeiteloos mee door mijn enorme bos krullen heen.
Hier ook een echte. Al zo'n 5 jaar nu en ik dacht laatst ineens "goh, hij is onderhand wel aan vervanging toe" de pinnetjes staan wat scheef en het roze is eraf gesleten enzo. Maar hij kamt nog prima! Ik maak hem sowieso elke ochtend snel schoon door het meeste haar eraf te halen. Verder eens in de zoveel tijd dmv zo'n gewone kam (met zo'n pin aan de ene kant en aan de andere kant een fijne kam) tussen de pinnetjes door te halen. Dan krijg ik heel snel alle haren en pluizen eruit.

De elite is volgens mij iets groter en anders gevormd. Geen idee hoe die in de hand ligt. De gewone vind ik fijn in de hand liggen iig. Maar laat hem soms wel vallen ook.

Voor dochter heb ik de kleine versie met zo'n dekseltje erop voor in je tas.
Ik heb zelf de originele zwarte, maar vind het persoonlijk niet fijn bij geverfd/droog haar. Ik krijg de klitten er niet helemaal goed uit en borstelen duurt dan voor mij te lang.
Ik heb inmiddels een blauw met roze besteld in de salon elite versie en kreeg ook nog een of andere korting dus uiteindelijk was ie 10 euro geloof ik Nog duur maar als ik daardoor makkelijker door mijn haar kom wat soms erg kan gaan klitten.
Duur? Voor iets dat je dagelijks gebruikt voor in mijn geval al 4 jaar lang? Ik vind dat niet echt duur voor een haarborstel eigenlijk.
Voor mijn doen s het duur want ik koop normaal goedkopere haarborstels van Zenner of Hema maar je hebt helemaal gelijk. Heb er vast nog jaren plezier van.
Heb sinds eem week de salon elite, maar valt me echt tegen...

Als mijn haar droog is geraak ik er nog niet op een normale manier door, alleen als mijn haar nat is gaat het goed.

Ook mijn dochter van 9 vind het niks, het doet nog steeds pijn om haar haar te borstelen...

Mijn borstel van Primark werkt veel beter!

Dus nee, ik vond het weggegooid geld...
My way or the highway!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven