Mode & Beauty alle pijlers

Tattoo

09-11-2013 23:22 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag een tattoo, en ik zoek inspiratie.

Jullie zullen wel denken, weer zo'n topic van iemand die een tattoo wil maar nu hier een voorbeeld komt vragen, hoe origineel ben je dan en hoe veel betekent het dan voor je?

Probleem is, ik weet precies wat de boodschap moet zijn maar ik kom gewoon geen goed voorbeeld tegen van een quote of plaatje dat daaraan voldoet.

Ik heb, voornamelijk qua gezondheid, heel wat te verduren gehad. Op mijn 20e kreeg ik te horen dat ik kanker had. Gelukkig mag ik mij nu een overlever noemen. Heel graag wil ik hier een blijvende herinnering aan houden op mijn lijf, een versiering ipv alleen littekens. Ik weet precies waar en hoe etc, maar de juiste tekst (of plaatje, maar dat trekt me minder) kab ik gewoon niet vinden. Alle quotes zijn of veel te lang, of te nietszeggend. Het mooiste vind ik "what doesn't kill you makes you stronger" (te lang), "survivor" (te cheesy), "life goes on" (te negatief), iets in die trant. Ik denk nu vooral in het Engels, maar Nederlands mag natuurlijk ook.

Ik zoek dus inspiratie, want na jaren heb ik zelf nog niks gevonden wat echt past bij mijn gevoel.

Ik hoop dat jullie snappen dat ik dus niet zoek naar een kant-en-klare tattoo, gewoon naar wat inspiratie om uiteindelijk tot mijn eigen, perfecte ontwerp te komen!

Quotes, woorden, plaatjes, links, alles is welkom. Alvast bedankt

(Ik hoop trouwens dat ik de juiste pijler heb gekozen voor dit topic)
Is dit wat? Teksten en plaatjes gebaseerd op de tekst `I will survive`.

hier

Disclaimer, die grote lelijke tattoos bedoel ik dan niet he, maar kan niet alleen de mooie eruit pikken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
cancer tattoo (survive)
Thanks! Die met het lettertype van Disney is wel heel cool maar ik zou 'm zelf nooit zetten, haha.

Alleen als ik "I will survive" hoor dan denk ik automatisch aan het fantastische maar toch voor mij ietwat te extravagante lied :D En "ik zal overleven", ik heb het al gedaan!

Ik zat nog te denken aan een combinatie van bokshandschoenen met een 'kankerlintje' om iets van "fighter" te krijgen maar ik twijfel nog. En zo lang ik twijfel laat ik niks zetten natuurlijk.
quote:Mylene_Valerie schreef op zaterdag 09 november 2013 23:32 <a href="http://liferaftgroup.org/2010/10/cancer ... the-risks/" class="link">cancer tattoo (survive)</a>

Ja zie je, deze tattoos vind ik wel mooi maar het gaat niet alleen om kanker en deze ontwerpen zijn wel een beetje 'afgezaagd'.

Ik stel hele hoge eisen maar goed, het blijft natuurlijk je hele leven zichtbaar.

En ik snap natuurlijk dat het al snel een beetje corny wordt als je voorbeelden vraagt maar ik zoek juist iets origineels.

Wat ik trouwens ook wel heel cool vindt is "I survived cancer and all I got was this lousy tattoo" haha.

Maar misschien als ik wat dingen samenvoeg ik er toch iets 'eigens' van kan maken.
Mooi idee.

Hier een hele pagina met dat soort tattoos

http://www.pinterest.com/drmorrison/survivor-tattoos/
Het hoeft trouwens niet eens over kanker te gaan, dat is maar een van de vele dingen die op mijn pad kwamen. De hoofdgedachte is "what doesn't kill you makes you stronger". Iets waar je naar kan kijken en je doet herinneren wat je allemaal wel niet overwonnen hebt, dat je moet blijven geloven in je eigen kracht en dat je nooit weet wat de toekomst brengt...
quote:-janie schreef op 09 november 2013 @ 23:37:

Thanks! Die met het lettertype van Disney is wel heel cool maar ik zou 'm zelf nooit zetten, haha.

Alleen als ik "I will survive" hoor dan denk ik automatisch aan het fantastische maar toch voor mij ietwat te extravagante lied :D En "ik zal overleven", ik heb het al gedaan!

Ik zat nog te denken aan een combinatie van bokshandschoenen met een 'kankerlintje' om iets van "fighter" te krijgen maar ik twijfel nog. En zo lang ik twijfel laat ik niks zetten natuurlijk.

Ok, ja ik zie de woorden I will survive meer dat je sterk bent en dingen (dus wellicht ook in de toekomst) zal overwinnen/heb overwonnen.

Maar zo zie je maar hoe woorden voor de een een andere betekenis heeft dan de ander .
http://media.photobucket. ... imary]=images&sort=1&o=68
Deze is ook mooi

http://media.photobucket. ... imary]=images&sort=1&o=98
Invictus (Latijn voor onverslagen, overwinning)
quote:nomennescio schreef op 09 november 2013 @ 23:55:

Deze is ook mooi

http://media.photobucket. ... imary]=images&sort=1&o=98Dat is toch het sterrenbeeld kreeft?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:nomennescio schreef op zondag 10 november 2013 00:04 Invictus (Latijn voor onverslagen, overwinning)Oh dat is een mooi iets om te onthouden voor inspiratie, thanks!
Ik weet niet of je een smartphone heb? Ik heb zelf een app gedouwnloud en daar krijg ik zelf veel inspiratie van. Heet tattoo pro heb zelf ook een afbeelding daarvan voor mijn 2e tattoo. Veel sucses. Vind je een topper!
IK BEN ER NOG
die ik wilde bestaat al...
Wat is het doel van de tattoo? Moet die jou herinneren, of ook anderen? Denk je dat je het vergeet als je geen tattoo hebt?

Wil je iets moois overhouden na alle ellende?

Misschien is een piercing ook wel een optie, daar kun je wisselende dingen in doen, maar hij is er omdat jij gewonnen hebt.

(Ik kan me goed voorstellen dat niks mooi genoeg is. Bij jou tot nu toe, bij mij altijd. Nog geen moedervlek laat ik zetten).
Luctor et emergo (Ik worstel en kom boven) Is Latijns.
Zelf heb ik een tattoo van een scarabee. In het oude Egypte het symbool van de opgaande zon, het eeuwige leven. Zou zomaar ook op jou van toepassing kunnen zijn.
Een feniks die uit as herrijst? Als symbool voor de ziekte waaruit jij 'herrezen' bent?
I would rather shit in my hands and clap
Veni, vidi, vici

Ik kwam, ik zag, ik overwon
Ik leef

Ik vind mijn bijdrage eigenlijk niet zo goed omdat je toch ooit dood gaat. Net als i will survive of survivor, op een dag klopt het niet meer. Iets richting fighter vind ik logischer.
Veni vidi vici

*maar dan met mosterd*
Ken je het Sankofa teken? Google maar eens. Is misschien niet helemaal het idee wat je zoekt maar kan me wel voorstellen dat het past in je situatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven