Terug sturen Hema
vrijdag 26 februari 2021 om 21:05
Ik heb een maand geleden een vest bestelt bij de Hema. Maar veel te groot en te lang. Wilde wachten totdat de winkels open zijn en het dan terugbrengen. Maar het duurt best lang voordat ze open zijn. Dus terugsturen via ups. Had het bij een ups punt gebracht, maar ze accepteren het niet want er zat geen barcode op. Maar er zat geen barcode in het pakket of formulier in de doos. Tegen de tijd dat ik het terug kan brengen is het zomer en het is een wintervest
ik heb een berichtje gestuurd naar Hema hierover maar duurt echt lang voordat ze antwoord geven.
vrijdag 26 februari 2021 om 21:07
Het is momenteel erg druk in ons distributiecentrum. Daarom willen we je vriendelijk verzoeken om te wachten met het terugsturen van je bestelling tot de winkels weer open zijn. De retourtermijn van 30 dagen gaat pas in wanneer de winkels weer open zijn. Je hoeft dus geen zorgen te maken over de retourtermijn. Excuus voor het ongemak en hopelijk tot snel in een van onze winkels.
vrijdag 26 februari 2021 om 21:08
vrijdag 26 februari 2021 om 21:09
Zo staat het wel op de site van de Hema, UPS.Colorado1975 schreef: ↑26-02-2021 21:08Sinds wanneer verstuurt hema met ups? Alles gaat toch via dhl? Is dat niet het probleem?
vrijdag 26 februari 2021 om 21:13
hoef niet op een barcode te wachten. Zag niks in de doos geen retourformulier niks. Bracht hem naar een ups punt en ze hadden het over een barcode
vrijdag 26 februari 2021 om 21:15
Ja Idd. Maak ik ook maar een afspraak..GroenTuintje schreef: ↑26-02-2021 21:08Hier hetzelfde. Alleen gaat het om het product wat defect is, wel gekocht toen ze nog open waren.
Ik heb vandaag gebeld en ik kan als het goed is volgende week weer bellen om een afspraak in te plannen. Wel een gedoe allemaal, maar goed![]()
vrijdag 26 februari 2021 om 21:25
Hier ook gedoe met Hema. UPS-punt in mijn buurt blijkt te zijn opgeheven en heb ook geen barcode dus is maar de vraag of het lukt. Wacht wel even tot ze weer open zijn dan breng ik het zelf naar de Hema. Alles wat ik had besteld had moet retour, mijn onderhemden, de pyjama voor mijn zoon. Flutkwaliteit is het geworden, zo enorm jammer.
vrijdag 26 februari 2021 om 22:38
Ik wil graag reageren maar dan vanuit de andere kant... ik werk niet voor hema hoor maar een andere retailer en maak de andere kant mee 
Voor de meeste retailers is deze lockdown echt een ramp. Niet alleen dat de winkels verplicht dicht zijn maar ook de vele online orders die geplaatst worden is iets waar fysieke winkels moeite mee hebben. Het is dan ook niet te vergelijken met de echte online shops zoals b*l z*l*nd* enz die alleen meer online verkoop doen. Deze hebben ook vaak veel gunstigere retourvoorwaardes.
Normaal gesproken had je waarschijnlijk je pakketje allang bij de hema op de hoek terug gebracht. OnIine retourneren is dan ook vaak voor eigen rekening. De UPS barcode is ongetwijfeld de verzendcode nog van het versturen. En zul je de retour kosten voor je eigen rekening moeten nemen.
Maar het einde is in zicht! 3 maart kun je weer gewoon naar de hema op de hoek om te retourneren!
Het is niet ideaal maar dat is de hele lockdown niet, al helemaal niet voor alle retailers die als het nog langer doorgaat volgend jaar allemaal niet meer bestaan...
Gelukkig is er veel begrip vanuit de meeste klanten maar de negativiteit, ongeduld en vervelende reacties die wij vanuit klanten krijgen is erg vervelend.
Ik weet niet of je wat aan mijn verhaal hebt maar laten we hopen dat niet alleen voor de retail maar voor heel veel andere ondernemers er snel ruimte komt om weer wat te mogen.
Voor de meeste retailers is deze lockdown echt een ramp. Niet alleen dat de winkels verplicht dicht zijn maar ook de vele online orders die geplaatst worden is iets waar fysieke winkels moeite mee hebben. Het is dan ook niet te vergelijken met de echte online shops zoals b*l z*l*nd* enz die alleen meer online verkoop doen. Deze hebben ook vaak veel gunstigere retourvoorwaardes.
Normaal gesproken had je waarschijnlijk je pakketje allang bij de hema op de hoek terug gebracht. OnIine retourneren is dan ook vaak voor eigen rekening. De UPS barcode is ongetwijfeld de verzendcode nog van het versturen. En zul je de retour kosten voor je eigen rekening moeten nemen.
Maar het einde is in zicht! 3 maart kun je weer gewoon naar de hema op de hoek om te retourneren!
Het is niet ideaal maar dat is de hele lockdown niet, al helemaal niet voor alle retailers die als het nog langer doorgaat volgend jaar allemaal niet meer bestaan...
Gelukkig is er veel begrip vanuit de meeste klanten maar de negativiteit, ongeduld en vervelende reacties die wij vanuit klanten krijgen is erg vervelend.
Ik weet niet of je wat aan mijn verhaal hebt maar laten we hopen dat niet alleen voor de retail maar voor heel veel andere ondernemers er snel ruimte komt om weer wat te mogen.
vrijdag 26 februari 2021 om 23:29
Click and collect, ja. Niet voor retouren.Steranijs78 schreef: ↑26-02-2021 22:40Is de HEMA niet open voor click en collect? Dat je even langs kunt lopen om het te regelen?
Anderzijds, zoals hierboven al aangegeven gaat je retourtermijn pas in als de winkels echt opengaan. Dus geen haast...
zaterdag 27 februari 2021 om 00:48
Het is nu UPS, dus misschien is dat achterhaald.remedialteacher schreef: ↑27-02-2021 00:09Als ik inlog op mijn Hema account, kan ik daar mijn retouren regelen. Volgens mij ook retour code printen voorbij de doos. En dan gratis afgeven bij dhl of PostNL
zaterdag 27 februari 2021 om 01:06
Ik ben ook niet tevreden over de kwaliteit o.a vd kleding. Hier na 2x dragen en wassen enorme gaten in mijn blouseNYC schreef: ↑26-02-2021 21:25Hier ook gedoe met Hema. UPS-punt in mijn buurt blijkt te zijn opgeheven en heb ook geen barcode dus is maar de vraag of het lukt. Wacht wel even tot ze weer open zijn dan breng ik het zelf naar de Hema. Alles wat ik had besteld had moet retour, mijn onderhemden, de pyjama voor mijn zoon. Flutkwaliteit is het geworden, zo enorm jammer.
Voor iedereen een groene tuin
zaterdag 27 februari 2021 om 07:57
Hier loopt al een ander topic overGroenTuintje schreef: ↑27-02-2021 01:06Ik ben ook niet tevreden over de kwaliteit o.a vd kleding. Hier na 2x dragen en wassen enorme gaten in mijn blouse. En pyjama’s voor mijn kinderen vind ik er ook veel te dun qua stof.
zaterdag 27 februari 2021 om 08:12
Wat heeft dat te maken met een pakketje wat terug gestuurd moet worden en waar geen code bij zit.GroenTuintje schreef: ↑27-02-2021 01:06Ik ben ook niet tevreden over de kwaliteit o.a vd kleding. Hier na 2x dragen en wassen enorme gaten in mijn blouse. En pyjama’s voor mijn kinderen vind ik er ook veel te dun qua stof.
zaterdag 27 februari 2021 om 08:54
Je kunt wel retouren al verzoeken ze je het nog even niet te doen. Je moet een retourformier van hun website halen en invullen. Daarop zit ook een strookje met het retour adres. Je kunt het dan afgeven. Ik heb vorige week het pakketje terug gestuurd omdat het ontiegelijk in de weg stond en geld is al terug gestort.
zaterdag 27 februari 2021 om 09:11
weetje82 schreef: ↑26-02-2021 22:38Ik wil graag reageren maar dan vanuit de andere kant... ik werk niet voor hema hoor maar een andere retailer en maak de andere kant mee
Snap ik, maar werk zelf in een supermarkt. En wij hebben het ook druk en redden het wel. En klanten hebben totaal geen begrip als ze in de rij moeten wachten... of wat dan ook. Maar is wel triest voor de ondernemers hopelijk wordt alles snel weer normaal
zaterdag 27 februari 2021 om 13:51
Wilde ik dus ook doen. Maar ups wilde hem niet aannemen. Zat geen barcode op heel vaag.. hoeft volgens mij helemaal niet en staat ook niet op de site van de Hema. Dus maar ergens anders brengen dan.guria schreef: ↑27-02-2021 08:54Je kunt wel retouren al verzoeken ze je het nog even niet te doen. Je moet een retourformier van hun website halen en invullen. Daarop zit ook een strookje met het retour adres. Je kunt het dan afgeven. Ik heb vorige week het pakketje terug gestuurd omdat het ontiegelijk in de weg stond en geld is al terug gestort.
zaterdag 27 februari 2021 om 18:52
Vaak krijg je die barcode per mail als je de retour aanmeldt en er een label wordt gemaakt. Als het niet al bij voorbaat was meegeleverd bij de zending. Ik heb geen printer, maar soms kunnen ze ‘m dan bij zo’n punt van je telefoon scannen.gewoon_corina schreef: ↑27-02-2021 13:51Wilde ik dus ook doen. Maar ups wilde hem niet aannemen. Zat geen barcode op heel vaag.. hoeft volgens mij helemaal niet en staat ook niet op de site van de Hema. Dus maar ergens anders brengen dan.
zaterdag 27 februari 2021 om 20:30
Ik reageerde op iemandtruusperenat schreef: ↑27-02-2021 08:12Wat heeft dat te maken met een pakketje wat terug gestuurd moet worden en waar geen code bij zit.
Voor iedereen een groene tuin