Mode & Beauty alle pijlers

The wax bar.

11-07-2012 09:00 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Mijn vraag aan jullie is of jullie ervaringen hebben met the wax bar. Deze zit gevestigd in Den Haag, Rotterdam en Amersfoort.

Ik lees op internet nog niet veel ervaringen, maar wel een paar met de inhoud dat het waxen heel anders is dan harsen.

Nou vond ik persoonlijk harsen niet zo fijn,

op mijn benen, maar nu wil ik een brazilian wax laten doen met waxen iemand ervaringen ermee?

Ben heel benieuwd.

Groetjes
Ik heb geen ervaring bij the wax bar, maar wel met waxen zelf. Ik laat 100 keer liever m'n bikinilijn waxen dan harsen, op de een of andere manier vind ik harsen pijnlijker. Een brazilian wax doet de eerste keer meer pijn dan de keren daarna.

Even op je tanden bijten, daarna kan je er weer een tijdje tegen aan
wat is het verschil? bij beide methoden worden de haren eruit getrokken.Ik heb zelf een waxroller van de waxshop online gekocht, bevalt erg goed trouwens.
Wat is het verschil dan? Kan op internet alleen een ander forum vinden waarbij deze vraag werd gesteld en het antwoord was dat dat hetzelfde was maar dan met waxen als engelse benaming.
Ik heb ervaring met de waxbar den haag.

Toevallig heb ik vrijdag mijn 3de afspraak.

Ik vind het een prima zaak, heb verder geen ervaring met andere zaken.

Er is mij verteld dat waxen minder prijnlijk is omdat dit de haartjes pakt en bij harsen het ook aan de huid plakt waardoor je bij iedere “ruk” ook een dreun aan je huis geeft.

Voorheen heb ik zelf wel is geprobeerd te harsen “down there” en dit was killing! Ik kan het nu goed vol houden.

Prettig is het niet, maar pijnlijk vind ik het ook niet het is meer gevoelig. Ik doe de brazilian wax en de oksels.

Oksels is sowieso peanuts en bij de brazilian heb ik de meeste pijn bij de plek richting de billen en aan de binnenkant van de buitenste schaamlippen..dit is elke keer een rot plek.

De andere plekken is goed te doen en bovenal je staat voor je het weet weer buiten.

Ze zetten een filmpje op, en de behandelende meid die ik tot nu toe gehad heb (toevallig beide keren dezelfde) babbelt ook gezellig met je en doet snel en goed d’r werk.

Het enige nadeel vind ik, en daar kunnen hun natuurlijk niets aan doen, het haar.

Je moet het laten groeien, maar ik een jonge meid van 24 vind het walgelijk! Tussentijds scheren is niet handig omdat het de bedoeling is dat de haren op een moment dezelfde groei periode hebben zodat je op een moment alles tegelijk kan hebben en je langer weg kan blijven.

Maar ja, nu ook ik walg ervan, de oksels met haar en down there met haar, ik vind het nasty en ben blij als het weer vrijdag is!
Je weet dat harsen gewoon de Nederlandse term voor waxen is?

Er zijn veel verschillende methodes voor harsen/waxen. Bedoel je misschien de suikerhars methode? Die wordt in Brazilie veel gebruikt. Ik heb dat maar 1 keer gedaan maar vond de hars minder goed pakken dan andere harsen. Daarom is het waarschijnlijk milder.
Ik wil over een paar weken ook naar de waxbar in Den Haag gaan

dus ik lees mee.
@n988, hoe veel kost het?
Ik heb totaal 52 euro kwijt per bezoek.

(oksels 16,- en brazilian 36,-)
36 maar?! Oeh dat is het overwegen waard..

Ik zie alleen zo op tegen de periode dat je he tmoet laten groeien..
@n1988: Hoe lang moet je het laten groeien voordat ze het weer kunnen waxen? Ik neem aan dat het geen cm lang hoeft te zijn?
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Ze raden aan om 2 weken voor de behandeling niet meer te scheren. ik weet niet precies hoelang het moet zijn er staat heel veel informatie op hun site..

ff bij google wax bar intypen.

Na de eerste behandeling ging ik op vakantie, helaas kwam er toen weer redelijk snel haar terug waardoor ik ging scheren.

Toen ik na de vakantie terug kwam even aangekaart..

Ik heb me laten vertellen dat het scheren afgeraden wordt omdat de haren allemaal een andere "groei fase" hebben en doormiddel van volhouden van waxen en niet tussentijds scheren komt dit op een moment gelijk te lopen...

Maar uiteindelijk kan je me alles wijsmaken, heb er niet zoveel verstand van. Ik hou gewoon van een baby huidje dat ik weer heb na een behandeling (L)
Het verschil tussen harsen en waxen is dat de harsstrips aan je haartjes en huid plakken, de wax plakt alleen aan de haartjes.

Het viel mij tegen hoe lang de haartjes moeten zijn. Mij had ze aangeraden 2 weken voor de afspraak niet meer te scheren, maar toen ik m'n afspraak had werd me aangeraden voor een volgende afspraak 3 weken te hanteren. Dit houdt me tegen in het 'bijhouden'. Ik laat het nu alleen nog maar 2x per jaar doen voordat ik op vakantie ga.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven