Mode & Beauty alle pijlers

Tips om jonger te lijken

13-12-2010 16:47 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Hoe oud ben je ongeveer en hoe jong wil je eruit zien?

Dit is trouwens een serieuze vraag.
Ik zou je sowieso afraden om het te proberen. Denk namelijk dat het een averechts effect heeft. Ik schrik me zelf tenminste meestal een hoedje als je iemand ziet met twee staarten of gekleed in roze of een minirokje of en dan zo'n ouwe kop erbij... Brrr.
Het hangt er natuurlijk van af hoe oud je bent en hoe je eruit ziet (dik/dun/lang/kort etc.).

Ik vind een klassieke kledingstijl altijd bijdragen tot ouder lijken. Een goed passende, mooie jean (Levi's, Diesel, etc.) met een simpel shirt erop vind ik altijd erg leeftijd ongebonden. Kleurrijke sieraden e.d. kunnen het altijd opvrolijken.

Qua haar denk ik dat een half lang model het meeste leeftijdloos is, zoals bijvoorbeeld de bekende 'rachel' haarstijl. In ieder geval niet zo'n kortgeknipt 'helm' kapsel.

Met foundation, blush, oogpotlood en mascara kan je ook veel doen. De kunst is om het natuurlijk te houden, maar net de accenten te leggen op de goede plaatsen.
...
Doe normaal, ik dacht dat je zeker 50 was of zo.

Trek een paar all-stars aan, leuk shirt erop, niet zeuren.
Als je een jaar of 60 bent met grijs haar zou ik zeggen: ander haarkleurtje. Maar niet in mini-rokjes gaan lopen.

Ben je 20 en wil je 17 lijken: staartjes in je haar, geen make-up dragen.

Ben je 15 en wil je 12 lijken, dan doe je een trui aan met een grote teddybeer erop.
Oh je bent 24. Misschien wat sportiever kleden?
Zet een bril op en doe je haar in een paardestaart, dan schat iedereen je 14.
...
TO: Waarom vind je dan dat je er op je 24e al ouder uit bent gaan zien? Waar baseer je dat op? Het is heel moeilijk om zo blanko voor een 24e te bedenken hoe ze er jonger uit kan zien...

Vraag me ook sterk af hoe oud je er op je 24e uit kunt zien? Hoe oud vind je dat je er uit ziet?
Gebrek aan zon misschien? En anders al wat blush geprobeerd? Werkt voor mij wel, omdat ik nu heel bleek ben, met blush lijk ik net iets meer levend..

Als je heel gewaagd wilt doen kan je ook een felle kleur in je haar laten zetten, of highlights o.i.d. Maar dan moet je wel naar een echt goede kapper gaan.
...
Ja. gebrek aan zon zou het best ook kunnen zijn.. Ik ben nog nooit onder de zonnebank geweest, misschien helpt dat wel
Af en toe lekker naar de sauna, niet roken, matig met alcohol, voldoende slaap.

Verliefd worden.

Veel lachen.

Bronzer

Make up met een glans/glinstertje.
The sun does not compare or judge. It shines for all life.
Ik zou vooral aandacht besteden aan je gezondheid. Lekker goed eten, sporten,ontspannen, goed voor jezelf zorgen e.d. Misschien een zonnebankje idd. Dan fleur je vast vanzelf weer op.
Verliefd ben ik al

Veel lachen kan wel beter..

Thanks!
Zonnebankbruin is natuurlijk niet het doel, maar gewoon om net even dat hele bleke eraf te halen. Je huid scrubben kan trouwens ook wel iets uitmaken, dat zag ik in een documentaire, omdat je huid in de winter bijna niet vernieuwd of zo en daardoor wordt die ene huidlaag grauw..
...
...
Scrubben is niet slecht, als je het maar niet dagelijks doet! Een keer per week kan wel volgens mij. Maar pin me er niet op vast want het is een van de voornemens die ik heb en nog niet doe.

Met de tips die zijn gegeven kun je er inderdaad wel frisser uit gaan zien, dus wellicht ook jonger. En goed slapen natuurlijk.
Ik ben veel minder make-up gaan gebruiken en sindsdien word ik veel jonger geschat dan ik ben (leuk!) daarvoor juist heel vaak ouder.
lang(er) haar, naturel make-up, gezonde blos op de wangen (winterwandelingen in het bos kunnen hier goed aan bijdragen!) werken vaak goed! Wat bij mij goed werkt is een haarband in mijn haar doen, wordt ik gelijk een jaar of 2-3 jonger geschat, grappig:)
Vrouwen die ouder worden hebben vaak kruinhaar dat dun is aan de uiteinden. Dat sprieterige is typisch een ouderdomsverschijnsel. Oplossing is het haar zo te laten knippen dat het voller lijkt aan de einden. In lagen dus.

Steil haar oogt jonger, glanzend haar ook.

De kleur die je had toen de 18 was zal je ook als je ouder wordt beter staan dan lichter of donkerder.
Zachte tinten make-up... bruin oogpotlood gebruiken, vooral niet pikzwart, en een lichte perzik-rozige blush, zelfde voor de lippen. Beetje highlighter aan de binnenkant van je ogen.. Als je een wenkbrauwpotlood gebruikt, dan liever een poeder, oogt een stuk zachter. Ik vind alle "harde" makeup kleuren ouder maken..

Ik vind een pony, en dan niet zo'n kaarsrechte maar meer een beetje schuin geknipt , ook vaak jonger maken, maar dat staat niet iedereen natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven