Mode & Beauty alle pijlers

Tips voor bruiloftskleding

26-01-2012 09:21 21 berichten
Ik ben niet bepaald slank, sterker nog; ik ben gewoon dik. Wel ben ik vrij lang. Punten die ik niet wel accentueren zijn: buik en billen. Benen ben ik ook niet trots op.

Mijn decolleté mag er wel zijn.

Nu ben ik op zoek naar een bruiloftsoutfit voor in september. Mijn schoonzus gaat trouwen. Ik wil het liefst iets vrouwelijks maar ik ben niet zo heel modebewust.

Kan iemand mij helpen met tips?
Welke maat heb je?
Geen wit en geen legging als het even kan. En als je iets vrouwelijks wil dan misschien een leuk rokje met iets er op of een jurkje? Ik ben ook niet de slankste (maat 48) en kan goed slagen bij Didi. Moet je wel van houden, de kleuren en patronen zijn niet echt rustgevend . Veel borduursels en ook vaak pailetten en kraaltjes. Vind ik zelf vaak wel heel feestelijk. Als je de juiste medewerkster treft word je er super geholpen en heb je zo een leuke outfit bij elkaar.
Gaat DIDI tot en met maat 48??
Alle reacties Link kopieren
Beste Kate, misschien zou je bij winkels kunnen kijken die jurken zelf maken. Zij kunnen namelijk vaak jou vertellen wat enorm leuk staat en voor een kleine prijs (tot 250euro) een mooie jurk of outfit laten maken die jou perfect zal passen!

Waar woon je?
Gefeliciteerd met de trouwplannen van je zus! Heeft ze een dresscode? Welke kleuren draag je zelf graag? Welke kleur haar/ogen heb je? Wat voor winkels slaag je meestal? Draag je liever een jurk/rok of liever een broek, liever kleur of naturel, liever uitbundig of bescheiden...?

En jij kent je eigen lichaam natuurlijk, maar vaak als je lang bent en stevig is het juist mooi om je rondingen (dus ook je billen) wel wat mee te geven. Hoeft geen accent op, maar hoeft ook niet verstopt. Vind ik.
quote:SeptemberGirl schreef op 26 januari 2012 @ 09:33:

Gaat DIDI tot en met maat 48??Niet alles maar ik pas altijd wel wat ja. Broeken niet (dikke bovenbenen) maar rokjes wel. Ze hebben veel rokjes die goed bij mijn figuur passen. A-lijn tot op de knie. En bovenkleding past ook vaak maar daar ben ik ook iets slanker minder dik.
Even off topic: ik was ooit even bij een Didi binnen gestapt, er hing iets leuks buiten. Vroeg naar de verkrijgbare maten. Verkoopster keek naar me, en zei toen: ja hoor, mevrouw, we hebben echt grote maten, we gaan tot 42

(ik heb maat 48-50-52, net hoe het valt)

TO: ik heb geen tips voor je. Hoop dat je een leuke outfit kunt vinden!
Ik weet niet welke maat je precies hebt maar onderstaande jurkjes gaan ongeveer tot maat 50

Guria, waar komen die jurkjes vandaan?
Ik heb geen verstand van kleding in grotere maten, maar als je je benen niet wilt showen kun je denk ik het beste een broek aan? Ik vind de jurkjes van Guria ook erg leuk. En wat denk je van een kokerrok/tulp? Zijn vaak ook flatteus. Misschien met een blouse/shirt met mooi decollete?
Monsoon rocks idd Guria! Ik heb maat 48 en slaag daar ook voor jurkjes. Krijg er ook veel complimenten over.
WTF?
@ confiture, de jurkjes zijn van monsoon (monsoon.co.uk) met uitzondering van het polkadot jurkje die is van topvintage
Leuk! Bedankt! ;)
quote:carenza schreef op 26 januari 2012 @ 10:15:

Even off topic: ik was ooit even bij een Didi binnen gestapt, er hing iets leuks buiten. Vroeg naar de verkrijgbare maten. Verkoopster keek naar me, en zei toen: ja hoor, mevrouw, we hebben echt grote maten, we gaan tot 42

(ik heb maat 48-50-52, net hoe het valt)

TO: ik heb geen tips voor je. Hoop dat je een leuke outfit kunt vinden!Jammer hoor,ik werk bij Didi en we gaan tot maat 46. Echter gebruiken we veel materialen dat je er met maat 48 ook in kan hoor. Broeken zullen dan af vallen,maar een tuniekje of mooi jurkje kan je dan wel in. Bij ons staat service en advies hoog in het vaandel,en dus een blije tevreden klant. Ik hoop dat je een leuke Didi in je buurt hebt! Succes!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg,niet voor wat jij verstaat!
quote:kaetje schreef op 26 januari 2012 @ 09:27:

Geen wit en geen legging als het even kan. En als je iets vrouwelijks wil dan misschien een leuk rokje met iets er op of een jurkje? Ik ben ook niet de slankste (maat 48) en kan goed slagen bij Didi. Moet je wel van houden, de kleuren en patronen zijn niet echt rustgevend . Veel borduursels en ook vaak pailetten en kraaltjes. Vind ik zelf vaak wel heel feestelijk. Als je de juiste medewerkster treft word je er super geholpen en heb je zo een leuke outfit bij elkaar.Wat een goeie reclame voor "mijn" winkel,thnx!
Ik heb maart 48/50. Ik ben 1.84m lang.

Ik heb donkerbruin/zwart haar en groene ogen. Verder hou ik van (donker) groen en donkerblauw. Zoals dat 1e jurkje wat hier getoond wordt.

Ik wil alleen geen mouwloos iets.

Mijn benen mogen wel gedeeltelijk getoond worden maar dan trek ik wel een panty o.i.d. aan. Geen heel kort rokje dus ;)
Je kunt er dan een knoopvestje opdragen!
Dreamdress in Arnhem. Weet niet of dat heel erg uit de buurt ligt?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Maar wat is de dresscode dan?
quote:Tickel schreef op 26 januari 2012 @ 11:25:

Dreamdress in Arnhem. Weet niet of dat heel erg uit de buurt ligt?

Leuke site! Dankjewel!

Er is geen dresscode.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven