Mode & Beauty alle pijlers

Toch verven?

03-09-2015 11:40 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Ik ben erg donker van mijzelf en laat regelmatig mij hele haar highlighten om het op een zo natuurlijk mogelijke manier blond te krijgen.

Eind juli ben ik weer naar de kapper geweest om dit keer alleen de uitgroei te blonderen, om vervolgens wat lowlights erdoorheen te doen voor het 'natuurlijke effect', met het idee dat ik wat minder snel terug hoefde om het weer bij te werken.

Achteraf dus niet zo'n goed plan, want met het uitspoelen van de blondering was de kleur niet helemaal zoals het zou moeten zijn en hebben zij het nog 'afgematteerd' (weet niet of ik het goed schrijf). Dit goedje heeft mijn hoofdhuid verbrand. De kapster was hiervan geschrokken en heeft contact opgenomen met de fabrikant wie op zijn beurt weer contact met mij opnam.

Waarschijnlijk was het geen allergische reactie, maar wellicht wel een overgevoeligheid in combinatie met het kort van tevoren nog wassen van mijn haar. De meneer wie contact met mij opnam hierover raadde mij toch aan om via de dermatoloog een test te doen om evt overgevoeligheden uit te sluiten voor in de toekomst.

Vorige week dinsdag bericht van de huisarts gehad dat zij de doorverwijzing gingen regelen, maar tot op heden nog geen bericht van het ziekenhuis? Inmiddels heb ik een enorme uitgroei en wil ik het donker verven (even geen blondering voorlopig).

Zal ik dat gewoon doen in plaats van afwachten op de afspraak van de dermatoloog? Als ik dit keer netjes een paar dagen niet mijn haar was voor ik het verf lijkt mij dit toch niet zo'n probleem? Blondering is veel agressiever dan verf.

Graag wat advies gevraagd dus
Maar je hoofdhuid is verbrand. Is het niet pijnlijk/gevaarlijk om daar dan met welk chemisch goedje dan ook overheen te gaan?
Is een kleurspoeling een optie? Je wast het wel na een tijdje uit, maar is dan alleen voor tot je bij de dermatoloog bent geweest en is volgens mij minder een aanslag op je haar en huid dan verf.
Ikeaverslaafde, Het is inmiddels al een paar weken genezen dus het doet geen zeer meer. Wel heb ik soms jeuk op een paar plekjes en dan zit er een verdikking/bultje wat gevoelig is als ik eraan krab. Gek genoeg had ik dit maanden geleden jarenlang, wat na een bezoekje aan de huisarts een 'schimmel' bleek te zijn. Kreeg er speciale shampoo voor en dit ging over. Het lijkt nu te zijn teruggekomen? Lijkt mij wel heel toevallig als dit is teruggekomen door het kleuren, maar dat soort dingen kan ik beter vragen aan de dermatoloog.

My little appletree, zou dat wel pakken een spoeling?
Ik heb het ook gehad, dat mijn hoofdhuid verbrand was (wekenlang met korstjes op mn hoofd gelopen). Bij mij kwam het door het twee keer ontkleuren en daarna een spoeling. Zodra die spoeling erin ging, brandden! misschien dat het gewoon even te heftig is geweest op je hoofdhuid?

Ik verf nog steeds mn haar en heb er nooit meer last van gehad. Ook met blonderen niet meer. Maar als je echt graag wilt verven, zou ik inderdaad even kijken voor een spoeling, dat is toch een stuk milder voor je hoofdhuid en liefst zonder ammoniak en peroxide.
Bij de bijenkorf heb je een soort van kleurpoeder voor je haren. Misschien hebben ze daar je huidige kleur. Wat ik begrepen heb (heb het zelf niet, een vriendin gebruikt het) verdeel je de poeder op de uitgroei na wassen en drogen en blijft dit zitten tot de volgende wasbeurt.

Raar dat je nog niets gehoord hebt. Is het een optie om de arts te bellen om te vragen of zij een indicatie van de wachttijden hebben? Of zelf even bellen met de afdeling en een afspraak inplannen?
Zolang je een kleur donkerder doet dan je huidige kleur moet het volgens mij goed gaan, maar je kan het altijd overleggen met de kapper. Die zal wel weten welke tint wel of niet goed zal pakken bij jou haar.

Ook zou ik even na gaan wanneer je een afspraak kan krijgen, soms is er spraken van miscommunicatie. Wordt tegen jou gezegd dat jij gebeld wordt en tegen iemand anders dat jij zal bellen. Of ze zijn het vergeten.
Ik snap niet dat je dat uberhaupt overweegt.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Ik heb inmiddels het ziekenhuis gesproken of zij een doorverwijzing hebben binnengekregen, maar nee dus

De assistente van de huisarts gaat er achteraan om de doorverwijzing te regelen. Ze raadde het niet af om te verven maar zei wel dat ik beter een spoeling kon gebruiken, zoals sommige van jullie ook al aangaven.

Als ik bij de kapper ben laat ik mijn hoofdhuid wel even nakijken, maar het enige waar ik nu nog last van heb is af en toe jeuk bij bepaalde bultjes. Verder is het genezen.
quote:Noelle85 schreef op 03 september 2015 @ 12:31:

Ik heb het ook gehad, dat mijn hoofdhuid verbrand was (wekenlang met korstjes op mn hoofd gelopen). Bij mij kwam het door het twee keer ontkleuren en daarna een spoeling. Zodra die spoeling erin ging, brandden! misschien dat het gewoon even te heftig is geweest op je hoofdhuid?

Ik verf nog steeds mn haar en heb er nooit meer last van gehad. Ook met blonderen niet meer. Maar als je echt graag wilt verven, zou ik inderdaad even kijken voor een spoeling, dat is toch een stuk milder voor je hoofdhuid en liefst zonder ammoniak en peroxide.

Ja zeer doet het he En collega van de kapster die mijn haar deed had dus ook al eens zo'n reactie op dat goedje gehad, hele hoofdhuid stuk.

De laatste keer dat ik blondering op mijn hoofdhuid had was zeker 10 jaar geleden en ik kan mij herinneren dat ik dat toen ook had, maar in mindere mate (toen hebben zij geen afmattering hoeven te gebruiken want hele haar in 1 keer geblondeerd).

Toch denk ik dat het grotendeels ligt aan de combinatie gevoelige hoofdhuid en te kort van te voren wassen.
Mijn advies is om t even te laten rusten. Even niet verven. Dat is beter en geloof me, na een tijdje ben je de uitgroei gewend en vind je het misschien niet meer zo erg. Succes 😊
quote:RedBaron schreef op 03 september 2015 @ 13:42:

Ik heb inmiddels het ziekenhuis gesproken of zij een doorverwijzing hebben binnengekregen, maar nee dus

De assistente van de huisarts gaat er achteraan om de doorverwijzing te regelen. Ze raadde het niet af om te verven maar zei wel dat ik beter een spoeling kon gebruiken, zoals sommige van jullie ook al aangaven.

Als ik bij de kapper ben laat ik mijn hoofdhuid wel even nakijken, maar het enige waar ik nu nog last van heb is af en toe jeuk bij bepaalde bultjes. Verder is het genezen.

Je haar een week lang niet wassen en daarna verven met een spoeling uit groep twee. Over een week is 1) je haar goed vet en 2) je hoofdhuid genezen.

Ontkleuren is troep eerste klas. Dat hoort eigenlijk helemaal niet op je hoofdhuid te komen.
Mijn hoofdhuid is al genezen Casalinga

Het is bijna 5 weken geleden. En ja, ontkleuren is troep. Als ik highlights liet zetten kwam het niet op de hoofdhuid dus amper last. Wel een beetje jeuken en iets prikken maar niet te vergelijken met dat van laatst.
Even een update:

Heb het donker laten verven en geen last gehad van mijn hoofdhuid. Nu even de test afwachten of de 'afmattering' de uiteindelijke boosdoener was..
Oh super! Misschien dat de spoeling op de ontkleuring reageert ofzo? Dat die twee gewoon niet achter elkaar gebruikt moeten worden? Fijn in ieder geval dat alles goed gegaan is en je weer blij bent met je haartjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven