Mode & Beauty alle pijlers

Trouwjurk, maar geen trouwjurk. Wat droeg jij?

19-05-2020 11:05 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik trouwen, of tenminste een geregistreerd partnerschap. Zonder al te veel poes pas er op en er aan, ceremonie op het gemeente huis, daarna een high tea of brunch. Een bijzonder moment voor ons twee met onze ouders er bij.

Ik heb al een aantal jurken geprobeerd maar de juiste nog niet gevonden, wegens Corona vind ik het ook niet meer fijn om te passen in winkels dus bestel ik online. De nieuwe poging komt vandaag binnen, op de foto ziet ie er perfect uit en ik hoop echt dat ie past.

Maar om tot mijn punt te komen. Ik ben heel benieuwd wat jullie aan hadden toen jullie gingen trouwen. En dan bedoel ik vooral op dezelfde manier als mij, met een trouwjurk die niet echt een trouwjurk is. Al mag een echte trouwjurk natuurlijk ook. Gewoon omdat ik het leuk vind om te kijken, en er misschien nog wat inspiratie uit haal voor als de jurk van vandaag weer een flop is.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
19-05-2020 11:53
Thanks :-)
Er waren ook een aantal mensen die nav de fotos vroegen of dit 'de' jurk was :proud:
Ik ga hem denk ik ook nog aan doen bij het diner in september, zit wat meer ontspannen dan mijn 'echte' jurk.

Het merk van deze jurk is Ivy & Oak, ze hebben een hele bridal collectie waar heel veel jurken in deze richting bij zitten.
Wel redelijk prijzig soms.
Maar echt beeldschoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde geen witte jurk, maar iets meer kleur en een jurk waar ik me heel blij en vrolijk in zou voelen. Het werd een jurk van Topvintage, die ik al in de kast had liggen. Mensen gingen helemaal achteruit als ik dat vertelde: een jurk die ik al had en al vaker had aangehad, kon echt niet! Dus ik heb een paar andere jurken gepast en er zelfs eentje gekocht, maar het werd toch echt die jurk omdat ik me er zo mooi in voelde. Dat zie je ook op de foto's: ENORME grijns! En dat is toch de bedoeling?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik droeg een (rood) jurkje van Tiffany Rose. Ik was 28 weken zwanger en voelde me fantastisch. Zo'n mooi merk :heart:
Een mooie blauwe jurk (beetje blauw-grijs) via Zalando. Mijn vrouw haat jurken en droeg een wit (zwangerschaps)pak. Nu was zij bang dat zij door het niet dragen van een jurk als minder vrouwelijk zou worden gezien, maar ik denk dat niemand een zwangere vrouw niet vrouwelijk genoeg vind.

Aan schoenen heb ik niet veel geld uitgegeven, aan lingerie al helemaal niet.
Een korte witte kanten jurk met zilveren stiletto's.
Ik vind jouw jurk niet zo mooi, sorry! Een beetje stijfjes.

wij zijn ook klein getrouwd en ik had een lange, strakke donkerblauw satijnen feestjurk aan met een mooi split van voren.
Ik vind deze jurken ook heel mooi:

https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0834381001.html

https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0836389001.html

https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0857974001.html

https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0794772001.html

https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0887164001.html

https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0732429008.html
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden in 2017 ook geregistreerd partnerschap doen. Maar omdat het toch voor de wet gelijk staat aan een huwelijk hebben we dat omgezet. Maandag ochtend, niemand erbij getuigen van de gemeente. Maar ... toen besloot ik alsnog te gaan voor een jurk, duifjes, koetsje etc. Allemaal van lokale boeren en dat was ontzettend leuk. En ik had uiteindelijk een geweldige jurk. Die ik nog ga verkopen hahaha. Maar omdat ik weinig tijd had, liet ik ook simpele jurken komen. Ik kan geloof ik geen plaatjes posten?
Alle reacties Link kopieren
Nou de jurk is bezorgd en ik heb hem direct uitgepakt en gepast.
Hij is ook in het echt prachtig, alleen hij staat mij voor geen meter.

De zoektocht begint dus weer opnieuw, ik heb nog krap een maand.
Ga ook even tussen alle linkjes hier snuffelen.
Alle reacties Link kopieren
Since1989_08 schreef:
19-05-2020 13:46
Nou de jurk is bezorgd en ik heb hem direct uitgepakt en gepast.
Hij is ook in het echt prachtig, alleen hij staat mij voor geen meter.

De zoektocht begint dus weer opnieuw, ik heb nog krap een maand.
Ga ook even tussen alle linkjes hier snuffelen.
Oh shit zeg :-(
Alle reacties Link kopieren
Ik droeg een donkerblauwe lange jurk, met maar 1 schouder, en daarbij een boa. Was bijna 23 jaar gelden. En zou als ik het over zou moeten doen hetzelfde weer aantrekken.

En dat blauw was door het hele huwelijk aanwezig: ambtenaar had het in een gedicht. Op tafel hadden we blauwe bloemen. En echt helemaal geen spijt van man en jurk!
Alle reacties Link kopieren
Ik trouwde in de vorige eeuw en toen had je net een hippe nieuwe winkel: H&M.
Ik had een rood jurkje met een crème kanten jasje. Hele outfit koste 69 gulden. Toen heb ik maar schoenen van 150 gulden erbij gekocht en die draag nog elk jaar op die dag😀
Alle reacties Link kopieren
C&A heeft ook een mooie bruidsjurkencollectie. Ook met wat simpele modellen ertussen. En een mooi pak.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik droeg bij ons huwelijk in klein gezelschap een knielange blauw-groene jurk van Steps. Het verbaast me dat er nog geen jurken van Steps voorbij gekomen zijn hier, ik dacht dat die jurken nogal vaak naar bruiloften gedragen werden. Maar misschien niet door de bruid dan. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een aantal jaren geleden getrouwd in een mooie maxi-jurk. Door omstandigheden heel klein getrouwd. Ii heb die jurk in de zomer nog vaak aan bij gelegenheden. Hij is prachtig en herinnert me altijd weer aan onze bijzondere trouwdag.
Wat een mooie jurken komen er voorbij.
Nelly heeft ook een mooie bride & bridesmaid collectie.
Ik droeg een mouwloos, kort wit zomerjurkje met daarover een kanten croptop. Verder witte lakschoenen. Ik was 8 maanden zwanger, hadden een kleine bruiloft en een officiële trouwjurk met toeters en bellen vond ik wat overdreven in die situatie. Dat jurkje draag ik elke zomer nog wel. Zonder croptop en witte lakschoenen dan wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven