UGG ellende
dinsdag 24 september 2013 om 23:17
Voor de een de lelijkste laarzen van de wereld, voor de ander het toppunt van mode en/of comfort.
een kijkje achter de schermen van het leven van een Ugg-schaap
Nooit, nee nóóit meer Uggs voor mij
(de hele erge beelden zijn niet meteen te zien gelukkig)
http://www.piepvandaag.nl ... van-australische-schapen/
een kijkje achter de schermen van het leven van een Ugg-schaap
Nooit, nee nóóit meer Uggs voor mij
(de hele erge beelden zijn niet meteen te zien gelukkig)
http://www.piepvandaag.nl ... van-australische-schapen/
dinsdag 24 september 2013 om 23:29
dinsdag 24 september 2013 om 23:30
quote:MrsStanleyWalker schreef op 24 september 2013 @ 23:29:
Mwah, ik zie wel een klein verschilletje met betrekking tot het transport. Dat zou toch echt wel anders kunnen en anders moeten. Dat de bio-industrie hier ook niet deugt, maakt dit dierenleed natuurlijk niet minder erg.het maakt het niet minder erg, maar het maakt het ook niet erger. Transport Soit, maar wat te denken van huisvesting hier
Mwah, ik zie wel een klein verschilletje met betrekking tot het transport. Dat zou toch echt wel anders kunnen en anders moeten. Dat de bio-industrie hier ook niet deugt, maakt dit dierenleed natuurlijk niet minder erg.het maakt het niet minder erg, maar het maakt het ook niet erger. Transport Soit, maar wat te denken van huisvesting hier
dinsdag 24 september 2013 om 23:37
De huisvesting hier is net zoals die in Australië ook vaak niet om over naar huis te schrijven. Maar ik zie hier in de omgeving echt heel veel verbetering in bedrijfsvoering waar het gaat om dierwelzijn. En dat zal inderdaad niet overal in Nederland en/of Europa zo zijn, helaas.
De werkelijke macht ligt ook bij de consument en die mag best wel eens flink onder hun neus gewreven worden hoe hun dagelijkse producten geproduceerd worden. Liefst een paar foto's ervan bij elk paar UGG's in de doos om mee te beginnen of net zoals op een pakje sigaretten een leuke tekst ofzo.
De werkelijke macht ligt ook bij de consument en die mag best wel eens flink onder hun neus gewreven worden hoe hun dagelijkse producten geproduceerd worden. Liefst een paar foto's ervan bij elk paar UGG's in de doos om mee te beginnen of net zoals op een pakje sigaretten een leuke tekst ofzo.
You know how I know? Because I reeaally think so!
dinsdag 24 september 2013 om 23:43
dinsdag 24 september 2013 om 23:51
woensdag 25 september 2013 om 00:16
Ik krijg nog steeds minstens 5x per jaar een mailtje van vroegere kennissen om Uggs op te sturen omdat ze hier goedkoper zouden zijn (wat ik betwijfel trouwens).
Steevast stuur ik als antwoord dergelijke foto's of artikeltjes terug.
Dierlijke producten zouden eigenlijk allemaal Ugg. moeten heten, het procede voorafgaande aan het eindproduct is meestal precies dat :"Ugly"
Steevast stuur ik als antwoord dergelijke foto's of artikeltjes terug.
Dierlijke producten zouden eigenlijk allemaal Ugg. moeten heten, het procede voorafgaande aan het eindproduct is meestal precies dat :"Ugly"
woensdag 25 september 2013 om 07:58
woensdag 25 september 2013 om 09:27
Weet je wat het probleem is, dat het zo ondoorzichtig is. Je kunt van de meeste dingen die je koopt niet achterhalen waar het vandaan komt en hoe het gemaakt is. Ik wil best wat meer betalen voor leer wat echt een restproduct is van de vleesindustrie en voor biologisch vlees (dat laatste is gelukkig makkelijk te zien). Misschien worden die slingers die je voor de verjaardag van je kinderen koopt ook wel door kinderen in Mumbai gemaakt, het is onmogelijk om dat uit te zoeken van alles wat je koopt.
We weten niet waar Deckers outdoor zijn wol en huiden koopt, misschien doen zij helemaal niet mee aan dit dierenleed en kopen ze elders in. Heeft Ugg australia hier ooit op gereageerd?
We weten niet waar Deckers outdoor zijn wol en huiden koopt, misschien doen zij helemaal niet mee aan dit dierenleed en kopen ze elders in. Heeft Ugg australia hier ooit op gereageerd?
woensdag 25 september 2013 om 15:57
quote:chocolatechip schreef op 25 september 2013 @ 09:27:
Weet je wat het probleem is, dat het zo ondoorzichtig is. Je kunt van de meeste dingen die je koopt niet achterhalen waar het vandaan komt en hoe het gemaakt is. Ik wil best wat meer betalen voor leer wat echt een restproduct is van de vleesindustrie en voor biologisch vlees (dat laatste is gelukkig makkelijk te zien). Misschien worden die slingers die je voor de verjaardag van je kinderen koopt ook wel door kinderen in Mumbai gemaakt, het is onmogelijk om dat uit te zoeken van alles wat je koopt.
Heel toevallig las ik ergens dat Meindl, die van die bergschoenen, nu een paar laarzen heeft die gemaakt zijn van biologisch leer.
Maar dat is het enige merk waarvan ik t ooit gezien heb.
Ik probeer zo bewust mogelijk te kopen, eet geen vlees en vis, gebruik alleen biologische zuivel enz. Met eten is het relatief makkelijk. Met kleding is het ondoorzichtig.
Geen kleding meer kopen die in Bangladesh is gemaakt schijnt ook niet goed te zijn.
Maar bij UGGS is het duidelijk: nooit meer !
Heel toevallig las ik ergens dat Meindl, die van die bergschoenen, nu een paar laarzen heeft die gemaakt zijn van biologisch leer.
Maar dat is het enige merk waarvan ik t ooit gezien heb.
Ik probeer zo bewust mogelijk te kopen, eet geen vlees en vis, gebruik alleen biologische zuivel enz. Met eten is het relatief makkelijk. Met kleding is het ondoorzichtig.
Geen kleding meer kopen die in Bangladesh is gemaakt schijnt ook niet goed te zijn.
Maar bij UGGS is het duidelijk: nooit meer !