Van bruin naar rood.
vrijdag 1 juni 2012 om 11:19
Hallo iedereen,
Ik ben zo van plan mijn haar weer in de verf te zetten. Dit doe ik al jaren zelf met hetzelfde merk.
Heb er nu een koperbruin inzitten, redelijk donker, maar wel met een roodtint. en wil het voorpigmenteren met mahonierood.
Dat ging perfect toen ik nog blond was, maar nu ik donker ben is dat een heel ander verhaal. Wil dat rode door de zon laten oplichten, ''oranje'' worden, en weer blonderen bij de kapper. (eigen haarkleur)
Ik vraag me nu af, welke kleur kan het in het ''ergste'' geval worden? Of juist niet worden, dat ik gewoon bruin blijf.
Ik heb hier nog genoeg bruine haarkleurtjes liggen dus kan er zo weer over heen schilderen. Echt fout zal het dus niet gaan, maar ben wel benieuwd naar ervaringen van andere.
Ik ben zo van plan mijn haar weer in de verf te zetten. Dit doe ik al jaren zelf met hetzelfde merk.
Heb er nu een koperbruin inzitten, redelijk donker, maar wel met een roodtint. en wil het voorpigmenteren met mahonierood.
Dat ging perfect toen ik nog blond was, maar nu ik donker ben is dat een heel ander verhaal. Wil dat rode door de zon laten oplichten, ''oranje'' worden, en weer blonderen bij de kapper. (eigen haarkleur)
Ik vraag me nu af, welke kleur kan het in het ''ergste'' geval worden? Of juist niet worden, dat ik gewoon bruin blijf.
Ik heb hier nog genoeg bruine haarkleurtjes liggen dus kan er zo weer over heen schilderen. Echt fout zal het dus niet gaan, maar ben wel benieuwd naar ervaringen van andere.
vrijdag 1 juni 2012 om 11:27
vrijdag 1 juni 2012 om 11:28
Dat ook Flutzel. En als je roodbruin hebt, en je ontkleurt: dan krijg je oranje.
Oranje is één van de moeilijkste tinten om uit je haar te krijgen. Als het oranje is krijg je het heel moeilijk blond. Wss moet het dan nog een keer ontkleurd worden en dan wordt het wit/geel. Dan kunnen ze het blond verven, wat dan wss een gele gloed zal hebben.
Kortom: van bruin naar blond = nog te doen... Maar van rood(bruin) naar blond is nagenoeg onmogelijk/vergt heeeel veel van de conditie van je haar.
Oranje is één van de moeilijkste tinten om uit je haar te krijgen. Als het oranje is krijg je het heel moeilijk blond. Wss moet het dan nog een keer ontkleurd worden en dan wordt het wit/geel. Dan kunnen ze het blond verven, wat dan wss een gele gloed zal hebben.
Kortom: van bruin naar blond = nog te doen... Maar van rood(bruin) naar blond is nagenoeg onmogelijk/vergt heeeel veel van de conditie van je haar.
vrijdag 1 juni 2012 om 11:32
Mijn ervaring met dezelfde voorpigmentatie die ik voorheen had, is dat na een week of 6/8 ik bijna blond ben van de verkleuring in de zon. Dat vond ik toen zo'n zonde dat ik bruin heb gedaan, maar ik wil weer blond.
Mijn haar kan aardig wat hebben, vroeger haalde ik 3 pakjes blonde verf, en smeerde het zo keer op keer over mn donkerbruine haar heen. En was daarna mooi blond. Het is nooit echt beschadigd geraakt. Soms een beetje droog, maar na een paar haarmaskers was het weer vitaal. Nu wil ik het in stappen doen. Volgens mijn oude kapper kan het wel, maar duurt dat alleen een maand of 4, maar dat maakt me niet uit
vrijdag 1 juni 2012 om 11:37
Ik ben een keer van zwart naar blond gegaan met 1 ontkleuring . En van zwart naar blond daar schuwen ook veel kappers van want een keer zwart is het ook een hele klus om terug lichter te gaan, maar nooit dubbele ontkleuring nodig gehad.
Niet voor de keer van zwart naar blond, niet voor de keer van zwart naar ros, niet voor de keer van zwart naar bruin, niet voor de keer van zwart naar paars. Altijd een enkele ontkleuring, en kwam altijd met de kleur die ik wou buiten, zonder oranje schijn ofzo.
Ik zou het in elk geval zowiezo door een kapper laten doen TO, ik verf ook al ettelijke jaren zelf, maar voor zoiets maak ik wel een afspraak bij de kapper.
Niet voor de keer van zwart naar blond, niet voor de keer van zwart naar ros, niet voor de keer van zwart naar bruin, niet voor de keer van zwart naar paars. Altijd een enkele ontkleuring, en kwam altijd met de kleur die ik wou buiten, zonder oranje schijn ofzo.
Ik zou het in elk geval zowiezo door een kapper laten doen TO, ik verf ook al ettelijke jaren zelf, maar voor zoiets maak ik wel een afspraak bij de kapper.
vrijdag 1 juni 2012 om 11:44
Wow Flutzel, dan heb je misschien makkelijk haar
Ik ben van mijzelf donkerbruin en heb van mijzelf al veel roodpigment dus in mijn haar. Ontkleuren is bij mij een hels karwei 
Paar maanden terug wilde ik donkerblond, sloeg het groen uit... was te verwachten en niet meer te verhelpen met tomatenpuree. Ik naar de kapper en daar hebben ze dus roodpigment moeten toevoegen.. chocolade bruin. Nu zit ik weer met die stomme oranje tint.
Heb het gisteren toevallig asbruin geverft, nu is het weer mooi bruin en het oranjige is wat minder gelukkig
Nu laat ik het weer even zo en de volgende keer gebruik ik een bruine kleuring zonder tint-toevoegingen. Dan moet het weer goedkomen 
En ik moet maar leven met het feit dat bruin de beste kleur voor mij is
Paar maanden terug wilde ik donkerblond, sloeg het groen uit... was te verwachten en niet meer te verhelpen met tomatenpuree. Ik naar de kapper en daar hebben ze dus roodpigment moeten toevoegen.. chocolade bruin. Nu zit ik weer met die stomme oranje tint.
Heb het gisteren toevallig asbruin geverft, nu is het weer mooi bruin en het oranjige is wat minder gelukkig
En ik moet maar leven met het feit dat bruin de beste kleur voor mij is
vrijdag 1 juni 2012 om 12:01
Jaa... Ik was/ben van mezelf koperblond. Als ik nu uitgroei heb lijk ik asblond. Verf al vanaf mn 13de ( kon niet leven met het gepest dat ik een vuurtoren was
Kan zelfs groen hebben, of blauw haha, maar ik wil niet knaloranje of uiteindelijk geel uitslaan. Of gevlekt...
Wilde het eerst met henna doen, maar hoorde dat je dan moet wachten tot het uitgegroeit is voordat je het weer kan verven. En dat duurt me te lang.
vrijdag 1 juni 2012 om 16:19