Mode & Beauty alle pijlers

Van grijs naar blond?

26-09-2014 18:03 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om blondje te worden. Ik ben nu (geverfd) lichtbruin. In m’n nek zit nog wat oorspronkelijke haarkleur (kleurhoogte 5 a 6 ongeveer).

Ik wil de grote transformatie door de kapper laten doen en dan om-en-om de uitgroei door de kapper en zelf-doen mbv professionele haarverf uit de kappersgroothandel.

Maar hoe?

Bij uitleg over professionele haarverf staat altijd zoiets als “kijk naar de kleurhoogte van de natuurlijke haarkleur om zo te bepalen hoeveel activator je nodig hebt”. Mijn oorspronkelijke haarkleur heb ik dus nog maar voor een klein deel, vnl in m’n nek. De rest is grijs. Dat is m’n nieuwe eigen haarkleur dus.

Hoe bepaal ik nu met welke verfkleur en welke ‘activator’ (waterstofperoxide) ik moet gaan werken? Of kan kleur 8 en 9 altijd op grijs gedaan worden, maakt niet uit wat de vroegere kleur was?

Ik kan het de kapper vragen, maar die zijn nooit zo blij als je zelf gaat verven.
Maar de kapper doet toch de grote transformatie? Bij mij meldt mijn kapster de kleurcode vaak, zo van 'we kunnen 41 doen, die is wat cooler, 43 is wat warmer, of eventueel 63 dat is warmer en wat donkerder.' Als je kapper dat niet spontaan meldt, kun je er ook geïnteresseerd naar vragen lijkt me?
quote:marana schreef op 26 september 2014 @ 18:06:

Maar de kapper doet toch de grote transformatie? Bij mij meldt mijn kapster de kleurcode vaak, zo van 'we kunnen 41 doen, die is wat cooler, 43 is wat warmer, of eventueel 63 dat is warmer en wat donkerder.' Als je kapper dat niet spontaan meldt, kun je er ook geïnteresseerd naar vragen lijkt me?

Maar de TO wil helemaal niet naar de kapper, maar zelf knutselen.

Slecht plan maar ja dat maakt mij verder niet uit
quote:Naara schreef op 26 september 2014 @ 18:25:

[...]

Slecht plan maar ja dat maakt mij verder niet uit Nee ze wil de grote transformatie bij de kapper laten doen en dan zelf bijhouden. Kan best als je goede spullen gebruikt.
quote:Naara schreef op 26 september 2014 @ 18:25:

[...]

Slecht plan maar ja dat maakt mij verder niet uit Alsof alle kappers goed kunnen kleuren. Dat kunnen ze dus niet. Uitzonderingen daargelaten. Die ik helaas nog niet ben tegengekomen achter de kappersstoel.
quote:Star schreef op 26 september 2014 @ 18:28:

[...]

Nee ze wil de grote transformatie bij de kapper laten doen en dan zelf bijhouden. Kan best als je goede spullen gebruikt.In dat geval snap ik niet waarom zo hier een vraag neerzet, die kan ze dan beter bij de kapper stellen?
Ik vind blondgeverfd al gauw ordinair staan omdat wit haar ook alle kanten op staat. Dan wordt het een geblondeerde ragebol die oud maakt.

Ik zou drie kleuren adviseren: lichtblond met donderder lowlights (donkerblond bijvoorbeeld) en witte of heel lichtblonde highlights.
quote:Of kan kleur 8 en 9 altijd op grijs gedaan worden, maakt niet uit wat de vroegere kleur was?Als je haar wit is moet je altijd Neutraal gebruiken, aangevuld met de toon die je graag wil, dus, wil je lichtgoudblond dan meng je lichtblond neutraal met een klein beetje lichtgoudblond. En eerst een testje doen op een afgeknipt strengetje.
Natuurlijk maakt het wel uit wat de vorige kleur was. Bruin geverfd wit haar blijft donker als je het opnieuw verft.
Veel reacties, bedankt!

@Naara: ik ga niet zelf knutselen, maar wil het gewoon zelf af en toe kunnen bijhouden. En de reden dat ik het de kapper niet (uitgebreid) kan/wil vragen staat in m'n vraag: de ervaring leert dat ze hun 'formule' niet graag prijsgeven.

@blommit: hangt er vanaf wat voor kleur je kiest, toch? Bovendien: dat doet er eigenlijk niet toe. Maar als je het wilt weten: ik dacht aan goudblond.

Ik wilde wel een N en een G-kleur gebruiken inderdaad. Maar welk % activator zou ik nodig hebben? Grijs haar hoeft niet opgelicht te worden, dus dan zou 3% genoeg zijn? Of geldt dan ook dat ik eigenlijk een 6 ben en om naar een 8 te komen, zou ik dan 9% nodig hebben?
Ik zou een kapper zoeken die beter met je meedenkt.

Als ik mijn kapper eerlijk vertel dat ik mijn haar het liefst door haar laat verven, maar simpelweg niet genoeg geld heb, dan adviseert ze me uitstekend, zodat ik, wanneer ik wel voldoende geld heb, weer bij haar kom.

Is voor haar ook makkelijker, want dan valt de 'schade' die ik evt. zelf aanricht minder.

Misschien gewoon eens vragen?
quote:lievelena schreef op 26 september 2014 @ 19:59:

Ik zou een kapper zoeken die beter met je meedenkt.

Als ik mijn kapper eerlijk vertel dat ik mijn haar het liefst door haar laat verven, maar simpelweg niet genoeg geld heb, dan adviseert ze me uitstekend, zodat ik, wanneer ik wel voldoende geld heb, weer bij haar kom.

Is voor haar ook makkelijker, want dan valt de 'schade' die ik evt. zelf aanricht minder.

Misschien gewoon eens vragen?

Het is idioot, ik weet het, maar ik vind dat toch een beetje vervelend. Omdat ik weet dat ik een gezicht ga zien 'oh god, die gaat zelf 'knutselen'', zoals iemand hier eerder het al noemde

Ik kan natuurlijk wel voorzichtig vragen wat voor kleur ze gaan gebruiken (of goed meekijken met de kleurenstaaltjes), maar ik wil ook weten welk % waterstofperoxide enzo ze gebruiken. En of ze voor dezelfde nekpartij dezelfde formule gebruiken. Kan dat dus niet tussen neus en lippen door belangstellend vragen, haha.

Iemand nog ideeen over de kleuren/activator?
Een goede kapper zal je ook adviseren als je het zelf bij wilt houden. Zeker als je bij hem of haar de grote transformatie laat doen. Overigens vraag ik me af of je werkelijk zo goedkoop uit bent om het zelf tussendoor bij wilt houden. En of het net zo mooi is. Mijn advies: zoek een goede kapper die met je meedenkt.
Eens met shoelover. Als je de kapper de transformatie laat doen en dan vraagt hoe je het zelf kunt bijhouden, en daarbij laat doorschemeren dat je het eens in de zoveel tijd weer daar laat doen, denkt een goeie en vriendelijke kapper echt wel met je mee. Ze zien liever ook niet dat jij het tussendoor verpest om het dan weer daar te laten opknappen. Dus geven ze liever een goed advies over hoe het zelf te doen is.
Hou er rekening mee dat grijs haar pigmentloos is, dus dat veel verf er niet goed op pakt, zeker blond niet.
Natte tosti..
Ik kan de verf gewoon bij mijn kapper kopen.

Die ziet mij eigenlijk bijna niet meer.

Zelf de uitgroei bijwerken is erg moeilijk aan de achterkant.

Maar als je alleen de uitgroei bij laat werken dan heeft dat wel als effect dat het meer natuurlijk lijkt. De kleur gaat er ook meer geleidelijk uit.

Maar.... dat is bij een wat donkerdere tint. Als het net geverfd is dan is het erg donker. Het slijt er langzaam uit en dan lijkt het minder op plastic poppenhaar.

Alleen de uitgroei bijwerken aan de slapen aan de voor en zijkant. Ja, dat gaat wel, maar dat is ook afhankelijk van je kapsel. Aan de voorkant zie je het beter.

EDIT: Mijn kapper heeft er namelijk geen zin in om door verkeerder verf verpest te moeten bijwerken. En dan klachten dat het niet goed is gedaan te krijgen. Verder is het dan iets duurder, maar zo'n tube heeft streepjes om in 4 te verdelen. Een flesje om het mee te mengen is dan wel even lastig te verdelen, maar lukt ook met wat geduld.

Een verf die 2 tot 3 tinten lichter is dan die van jezelf. Die past er ook bij en dat kan je zonder problemen zelf doen.

En ja, zoals hiervoor ook al gezegd. Bij grijs heb je 100% grijsdekking nodig. Daar moet je oppassen dat je niet het poppenhaar van krijgt. Ook als het blond is. Bij geel moet je ook oppassen dat het niet te geel wordt.

Advies van een kapper en hulp bij het zelf doen.

Kan het verschil maken tussen lelijk en mooi.

En past de kleur wel bij je huid?

Ook even laten bekijken.
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 28 september 2014 @ 12:03:

Hou er rekening mee dat grijs haar pigmentloos is, dus dat veel verf er niet goed op pakt, zeker blond niet.En ik blijf maar het advies krijgen om m'n haar blond(-er) te verven, zodat de uitgroei minder zichtbaar is!
Er zijn wel degelijk blond tinten die grijs dekken. Alles valt of staat met de formule.

Geen 1 op 1 mix, maar 2 delen verf, 1 deel waterstof, bij voorkeur 3% of lager. De kleur moet een natuurtint zijn. een .0 dus, liever nog een .00 ( dus een 9.0 of 10.00, al is de dekking minder hoe lichter de tint)

Op de rest van je aanzet die niet grijs is gebruik je wel de 1 op 1 fomule met een beduidend hoger waterstof percentage. Welk percentage hangt af van je kleurhoogte. Echter kan dan een natuurtint ( een .0 of .00 ) weer te assig uitvallen. Dan zou voor een .03 of eventueel .3 gaan.

Kortom. Te ingewikkeld voor iemand die er niet voor geleerd heeft en zoveel goedkoper ga je niet uit zijn, schat ik. Vraag het gewoon aan je kapper, nee heb je, ja kan je krijgen.
quote:geordie schreef op 29 september 2014 @ 16:29:

Er zijn wel degelijk blond tinten die grijs dekken. Alles valt of staat met de formule.

Geen 1 op 1 mix, maar 2 delen verf, 1 deel waterstof, bij voorkeur 3% of lager. De kleur moet een natuurtint zijn. een .0 dus, liever nog een .00 ( dus een 9.0 of 10.00, al is de dekking minder hoe lichter de tint)

Op de rest van je aanzet die niet grijs is gebruik je wel de 1 op 1 fomule met een beduidend hoger waterstof percentage. Welk percentage hangt af van je kleurhoogte. Echter kan dan een natuurtint ( een .0 of .00 ) weer te assig uitvallen. Dan zou voor een .03 of eventueel .3 gaan.

Kortom. Te ingewikkeld voor iemand die er niet voor geleerd heeft en zoveel goedkoper ga je niet uit zijn, schat ik. Vraag het gewoon aan je kapper, nee heb je, ja kan je krijgen.

Bedankt hiervoor!!

Het is dus inderdaad zo, dat bij donkerder haar (oorspronkelijke haarkleur) een hoger % activator gebruikt moet worden en bij de nieuwe natuurlijke haarkleur (ahum) een lager %. Dat werd me maar niet duidelijk. En ja, de nekpartij zou dan met een ander percentage (en met een andere verhouding) geverfd moeten worden. Dat wordt ingewikkeld inderdaad.

Nogmaals dank. Ik ga heroverwegen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven