Mode & Beauty alle pijlers

Van wit naar honingblond haar?

12-08-2011 14:45 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Al een tijdje blondeer ik mijn haar zelf. Nu heb ik gisteren mijn uitgroei weer geblondeerd en daarmee express wat gelige lokken in de rest van mijn haar ook mee genomen.

Nu ben ik blijkbaar iets te enthousiast geweest want uiteindelijk zijn al mijn haren spierwit geworden. Gelukkig is het wel egaal.

Omdat de warmere kleuren mij beter staan wil ik het eigenlijk opnieuw verven naar een iets warmere teint die van het witte af is.

Wat raden jullie me aan?

Kan ik gewoon honingblonde verf kopen of heb ik dan kans dat het gelig wordt? Een verf in een asteint wil ik liever niet gebruiken, ten eerste ben ik bang dat het misschien groen wordt en ten tweede omdat het dan nog steeds een koele teint is..

Ik hoor het graag van jullie want ik lijkt nu wel een albino!!
Zoals mijn vriendin de kapper zou zeggen. Blonder NOOIT! je haar zelf. De kans dat het een keer groen uitslaat is zo groot. Het lukt soms niet eens alle kappers om het haar goed te blonderen.

Nu even OT: Het wordt afgeraden, je haar kan op dat moment afbreken. Ook kan de verf en de blondeer tegen elkaar werken met als gevolg: groen haar.

Ga langs een kapper voor advies. Anders loop je straks helemaal voor lul en verpest je je haar for a life time.
Ik heb rossig haar van mijzelf, dus als ik het blondeer kan het toch hooguit geel worden door de vele roodpigmenten in mn eigen kleur? Dan kan het toch niet groenig worden?

Wat betreft haar afbreken en het tegen werken van verf en blondeer.. true. Het liefst doe ik het zelf (goedkoop) maar misschien dat ik straks even de kappersgroothandel binnenstap voor advies.
Fanta mijn haar is door de kapper een keer groen geworden.. En ik ben ook rossig van mezelf.
Ook ik ben rossig en ik heb ook wel eens met groen haar rondgelopen.

Dus ga naar de kapper toe voor advies.
Oh my god.. nou ik ga dr maar eens goed over nadenken. Misschien is spierwit dan nog zo erg niet!
Groen? Nog nooit van gehoord. Ik verf het ook al tijden zelf (ontkleuren en verven) Nog nooit mislukt. Ik zou een paar dagen wachten en dan gewoon je haar verven in de kleur die je wilt.
Al sinds ik 30 ben, verf ik mijn haar (heb geverfd), omdat toen de eerste grijze haren al kwamen. Ik laat het elke 6 weken knippen. Nu zei de kapster de ene laatste keer: Al het blonde is er nu uitgeknipt en nu heb ik dus mijn eigen haarkleur: Witblond/grijs en iedereen geeft me complimenten voor de mooie kleur! Bij wie "ik dit heb laten verven"....

Nu laat ik het zo, geen verf meer. Als ik echt muisgrijs was geweest, dan wel, maar deze witblonde kleur staat prima!
Als het nu witblond is loop je met honingblond volgens mij niet zoveel kans dat het groen wordt hoor. Als het maar een warme tint is die je erover gooit. Oranje/geel ligt dan meer in de lijn der verwachting ;) Maar met blond weet je het maar nooit!
honingblond is bij mij een keer oranje geworden..... vond ik ook niet mooi. Bovendien ontkleur je toch nog een keer je haar. bij een collega van mij is haar haar echt afgebroken toen ze twee keer achter elkaar zelf had gekleurd. Die moest het helemaal laten afknippen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven