Mode & Beauty alle pijlers

Verven met kappersverf

29-01-2011 12:09 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik wil graag zelf mijn haar verven. Ik ben al verscheidene keren naar de kapper geweest maar ik heb het nog steeds niet zo als ik zou willen. Mijn haar is nu blond met een warme gloed er door heen.

Ik wil het graag een stuk lichter en kouder. Nu zag ik dit: http://www.homewave.nl/ca ... oducts_id=709&language=nl

Dit leek me wel wat, want ik moet sws een astint hebben. Ik heb nu alleen geen idee hoe ik dit gebruik? Moet je het mengen etc

Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen..... Als iemand nog een ander idee zou dat ook super zijn! Ik heb al vaak een pakje bij de drogist gehaald alleen daar word het niet lichter van alleen maar grauwer.

Wie kan me helpen?
Vraag het bij een kapsalon
Bij de winkel waar ik kappersverf koop, kunnen ze ook uitgebreid advies geven.
Liever elitair dan een pauper!
Op basis van de info die je nu geeft kan niemand je een gedegen advies geven.

Ik heb nu nl geen idee welke kleur jouw haar nu heeft, in welke conditie het is, hoeveel roodpigment er in zit, etc.
Ja, dat vind ik echt.
Ik verf het ook zelf met kappersverf die ik via een online groothandel koop. Eindelijk heb ik de kleur die ik graag wil.

Zovaak bij de kapper uitgelegd wat ik bedoel, maar telkens was het echt niet de kleur die ik wilde, of wilde ze gewoon wat anders aansmeren omdat dat zogenaamd in de mode was.

Je moet je er eens goed in verdiepen, dan kom je een heel eind.
Alleerst moet je als je kappersverf wilt gaan gebruiken zoals hierboven al is gezegd naar een goede kapperswinkel gaan.

Daar krijg je goed advies en kunnen ze ook gelijk zien of je het resultaat gaat krijgen wat jij graag wil.

Verder kan je geverfd haar niet lichter krijgen dmv verven.

Dit moet je eerst ontkleuren.

Mocht het maar een tint lichter zijn dan wil ik nog wel eens proberen of het pakt want ontkleuren is een aanslag op je haar.

Ga echt niet zelf lopen proberen zonder eerst advies in te winnen.

Het mengen van de verf etc is niet moeilijk en kunnen ze in die winkel prima uitleggen.
Maar de verf die ik een link heb gezet wil ik graag gebruiken. Die moet ik dan toch mengen met waterstofperioxide 1:1. Dit is niet helemaal duidelijk voor mij.
Owwwwwww.....je wil gewoon weten welk waterstofperoxide je moet gebruiken??? Zeg dat dan!

Je wil helemaal geen goed advies, nu snap ik hem!
Ja, dat vind ik echt.
Mijn beginpost lijkt me toch vrij duidelijk en natuurlijk wil ik goed advies. Ik kwam alleen deze verf tegen en dit is precies wat ik zocht platina asblond. Ik heb alleen geen idee op welke manier je die verf moet gebruiken. Ik heb gelezen dat je het met waterstofperioxde moet mengen 1:1. Ik weet alleen niet of dit klopt? Ook heb ik vrij lang en dik haar dus ik neem aan dat ik dan 2 tubes moet hebben? Daarom zoek ik nu naar mensen die hier ervaring mee hebben en mij dit even goed willen uitleggen.
Ga naar de kapper. Je verknald je haar door zo te blijven experimenteren.
Ja, dat vind ik echt.
Zoals ik al zei ben ik al meerdere keren naar de kapper geweest, maar het is nog steeds niet zo als ik het wil. Dit soort reacties zijn dus zinloos omdat ik niet van plan ben om naar de kapper te gaan.
Als je gewoon naar een kapperswinkel gaat zullen zij jou adviseren. Over het algemeen is het aantal delen verf en ontwikkelvloeistof evenveel en dan 30 minuten intrekken maar het kan weer schelen met een andere kleur of ander merk dus check het even na bij je verkoper.

Veel succes!
1 tube verf : 1 fles waterstofperoxide 12%

quote:Quacker schreef op 29 januari 2011 @ 13:57:

Oooohhhh jij bent erg
Ja, dat vind ik echt.
quote:ikheetelise schreef op 29 januari 2011 @ 13:19:

Zoals ik al zei ben ik al meerdere keren naar de kapper geweest, maar het is nog steeds niet zo als ik het wil. Dit soort reacties zijn dus zinloos omdat ik niet van plan ben om naar de kapper te gaan.

Zeg seven-of-nine, zinvol of zinloos beslissen we nog altijd zelf.

Je had je klep open moeten trekken bij de kapper ipv steeds ontevreden weggaan.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Quacker schreef op 29 januari 2011 @ 13:57:

Precies, in de blender mikken, mixen en smeren maar!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Een paar van de reacties hier vind ik erg respectloos en dan nog te bedenken dat jullie waarschijnlijk een stuk ouder zijn als mij.... Degene die wel een zinvolle reactie hebben gegeven bedankt.

Ik ga het wel gewoon proberen en zie wel hoe het uitpakt
quote:ikheetelise schreef op 29 januari 2011 @ 14:10:

Een paar van de reacties hier vind ik erg respectloos en dan nog te bedenken dat jullie waarschijnlijk een stuk ouder als mij zijn.... Degene die wel een zinvolle reactie hebben gegeven bedankt.

Ik ga het wel gewoon proberen en zie wel hoe het uitpakt Over respect gesproken, nogal respectloos dat je ons oud vind!
ikheeteliseenikbenkaal wordt zeker je nieuwe nickname?
@diaantje1971 Een stuk ouder, niet oud ;)

@positivodo Ik hoop het niet haha, maar ik kan het niet goed op internet vinden en hier weet niemand het volgens mij. Dus ik doe het met de informatie die ik heb.
Nou zeg, kan 'ie even? Wat een lullige reacties hier.

Met het eeuwige advies 'ga toch naar de kapper' heb ik zelf ook niet veel. Ik ben zelf een ouwe doos, en heb ik mijn leven (ook door een aantal verhuizingen) veel kappers bezocht. Zeker de helft doet niet wat je wilt. Duur of goedkoop, dat maakt niet eens uit.

Heb jarenlang het haar van vriendinnen thuis geverfd met kappersverf, met heel goed resultaat. Zij gingen naar de winkel om vroegen om advies over samenstelling, inwerktijd. En kregen dat ook gewoon.
quote:ikheetelise schreef op 29 januari 2011 @ 14:19:

@diaantje1971 Een stuk ouder, niet oud ;)

@positivodo Ik hoop het niet haha, maar ik kan het niet goed op internet vinden en hier weet niemand het volgens mij. Dus ik doe het met de informatie die ik heb.

Meid als je niet zeker van je zaak bent,niet doen!

Of vraag idd bij de winkel om een goed advies!
Ik heb half lang haar en gebruik altijd een halve tube (=30ml) en dus ook 30 ml waterstofperoxide. Ik heb dan een totaal van 60ml en daar hou ik altijd van over. Dus 2 tubes lijken me echt niet nodig, ook al is jouw haar lang.

Welke waterstofperoxide je nodig hebt, hangt er vanaf. Ik ben zelf middenblond, en neem ook kleur 10, doordat ik zelf al blond ben heb ik aan 6% genoeg. Ik laat het dan 45 minuten intrekken, want dan haal ik al het geel/oranje eruit.

Ik kan ook 9% nemen en korter in laten trekken, maar ik ben bang dat het dan toch te licht zal worden.

Het hangt dus af van het merk dat je gaat gebruiken, en je eigen haarkleur. Sommige merken gebruiken een andere mengverhouding, en hoe donkerder je bent hoe hogerpercentage waterstofperoxide je nodig hebt.

Bij kappersgroothandels kun je een prima advies krijgen en raden ze je een merk aan en krijg je gelijk te horen wat de mengverhouding is. Is zou dus de eerste keer zeker naar een kappersgroothandel gaan. In elke grote stad zit er wel 1.
Ok toch zelf doen dan. Wat is je eigen haarkleur? Dan pas kan je bepalen of je 6 % of 9 % nodig hebt. Met 6% kan je hooguit 2 tinten lichter krijgen. Ik garandeer dus niet dat jij de kleur krijgt die je wil want je hebt het al geverfd en het pakt bij iedereen anders uit. Bovendien heb je nu een warme kleur erin.

Inderdaad 1:1 mengen.

Ik heb zelf niet genoeg aan 1 tube met halflang haar ( veel en dik) maar als je dun haar hebt zou het kunnen. Zeker als je een nieuwe kleur inzet moet je niet te zuinig doen.

Vraag me toch echt af waarom je toch via internet wil bestellen zonder degelijk advies. Als het verkeerd
Uitpakt heb je een groter probleem.

Sorry forum mobiel en ik verstuurde te vroeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven