Mode & Beauty alle pijlers

Vet haar

19-10-2016 07:25 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Na jarenlang kort haar te hebben gehad laat ik het nu groeien. Ik heb er inmiddels wat lengte in( voor iemand die kort haar gehad heeft dan )

Ik kan net een staartje in, onderste haar valt er dan wel een beetje uit maar dan hebben jullie een idee.

Ik kneed er shaper in na het fohnen, dit had ik nog van toen ik kort haar had. Ik heb een enorme bos haar maar merk dat het nu door die shaper vet begint te worden.

Voordat ik 100 andere middeltjes ga kopen hoop ik op een goede tip van jullie!
Het lekkere van lang(er) haar is juist dat je er zo weinig mee hoeft te doen Gewoon niets smeren (in ieder geval niet voor dagelijks gebruik) en je haar om de dag wassen...Dat werkt voor mij!
Wat ook helpt, cremespoeling niet door je hele haar smeren maar alleen punten.

Soms helpt andere shampoo ook
Alleen een beetje mousse na het wassen, en dagelijks wat haarlak, meer niet.
Shaper is toch helemaal niet geschikt voor lang haar, veel te zwaar.
Ik gebruik de stylingcreme van nivea. Voor de rest niks. Alleen als we uit gaan gaat er haarlak overheen .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik doe ook niks in mijn haar. Alleen soms wat droogshampoo aan de wortels voor volume en het wassen nog een dagje wil uitstellen.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Mijn haar gaat alleen enorm pluisen als ik er helemaal niks in doe.
Ik gebruik na het wassen leave in conditioner van andrelon, perfecte puntjes. En dan na het föhnen een serum voor het pluizen.
Beetje Chi/Biosilk tegen het pluizen, verder niks. Juist zo min mogelijk.

Dit is trouwens de lastigste lengte. Zodra het nog wat langer wordt kun je er echt wat meer meer en doordat het dan meer gaat hangen vanwege de lengte is het wat makkelijk in model te brengen.
Ik heb lang en dik haar, wat voor mij de truc is, is niet te vaak wassen met een goede shampoo, en na het wassen een silk van Chi/biosilk of moroccan oil erin.

Geen mousse/haarlak of wat voor versteviging er verder in, alleen nog weer wat silk/olie in de punten als die pluizig worden door bijvoorbeeld het weer.

Af en toe een maskertje van kokosolie en mijn haar kan er weer tegen.
quote:Tasmin schreef op 19 oktober 2016 @ 09:08:

Ik heb lang en dik haar, wat voor mij de truc is, is niet te vaak wassen met een goede shampoo, en na het wassen een silk van Chi/biosilk of moroccan oil erin.

Geen mousse/haarlak of wat voor versteviging er verder in, alleen nog weer wat silk/olie in de punten als die pluizig worden door bijvoorbeeld het weer.

Af en toe een maskertje van kokosolie en mijn haar kan er weer tegen.Dit is inderdaad een goed advies als je krullen hebt denk ik. Heb je steil haar dan zou ik niet met olies gaan werken.
Nee bij steil haar zou ik het houden bij een silk van chi of biosilk denk ik, die heeft ook een lite versie (is mijn vriendin met heel fijn, dun haar erg mee geholpen!
Ik doe het 2 x per week wassen met een heel klein beetje natuurlijke shampoo.

Geen cremspoeling dat maakt het te zwaar.

Als mijn haar droog is doe ik wat olie in de punten.

1 x per maand een masker.

Schuim en haarlak gebruik ik soms als ik het ingewikkeld wil opsteken of als ik uit ga.

Al die producten in lang haar maken het alleen maar vet.

Lang haar is makkelijk heb het meestal in een schuine vlecht of zo een hoge hipster knot.
Na het wassen op handdoek droog haar nog een beetje (leave in) conditioner in de punten smeren en niet uitspoelen.
Eerst conditioner of masker in je haar, laten inwerken, zonder je haar uit te spoelen shampoo in je haar masseren en meteen uitspoelen. Hierna de onderste helft van je handdoek-droge haar met een 'leave-in' verzorgen.
Super bedankt voor alle tips! Ik ga eens het 1 en ander uit proberen.

Dit is idd een lastige lengte waar ik even door heen moet. Omdat ik zo veel en dik haar hebt zakt het al snel naar een ik ben nat geregend coupe en nu is het opgedroogd.

Hopelijk groeit het snel!
quote:just_sabina schreef op 19 oktober 2016 @ 08:37:

Mijn haar gaat alleen enorm pluisen als ik er helemaal niks in doe.Ik ben ook lang opzoek geweest naar een geschikt product. Moroccanoil treatment vind ik echt helemaal top. Na het wassen een klein beetje op nat haar en dan laten drogen. Soms nog een beetje extra op droog haar voor extra glans. Mn haar glanst, pluist niet meer en het valt heel licht. Helemaal niet vet.
Thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven