Mode & Beauty alle pijlers

Waar leuke positiekleding kopen?

21-12-2012 11:03 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 20 weken zwanger en dringend op zoek naar leuke positiekleding. Ik heb met name bovenkleding en een winterjas nodig.

Ik weet dat je online kan bestellen, maar het is voor mij de 1e keer en kijk liever even in een winkel. Dan kan ik meteen passen en kijken hoe het valt.

Gister dus naar de stad geweest. wat een drama was dat!

V&D deed niet meer aan positiemode

C&A had vlaggetjesweek en kwam niet verder als een klein zielig rekje met een paar broeken 2 afschuwelijke jassen en wat shirtjes.

h&M,maar nee niet in filiaal waar ik was.

prenetal: die hadden ook uitverkoop maar wel iets meer keuze. Daar 1 leuk shirt met lange mouwen gescoord voor 13 euro.

Geen Jassen helaas.

Miss etam. Daar heb ik eigenlijk iets tegen dus ik ging er al met tegensputteren geen. En nee dat was niks voor mij, te truttig.

en 1 jas gepast. pfff dat was net een soeptent.

Weet iemand bij welke winkels ik wel leuke positiekleding kan vinden?
Ik ben toen vooral geslaagd bij miss etam. En een jas hoeft niet eens positie te zijn.

Ik heb althans zelfs bij mijn tweelingzwangerschap mijn jas nog gewoon aangehad.

Okee, de rits was naderhand naar de ritsenhemel maar dat was 25 euro bij de kleermaker.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik heb veel online gekocht juist, omdat ik in de winkels ook niets leuks kon vinden. Verder tweedehands via mp.

Winkels online waar ik veel aan had waren de c&a (online veel meer dan in de winkel) h&m en de wehkamp.
Weet niet waar je woont maar in Haarlem zit Room42, een positiemode winkel. Daar hebben ze verschillende merken hangen, daar ben ik goed geslaagd tijdens mijn zwangerschappen.
Ik kocht gewoon alleen broeken en leggings bij hnm en voor de rest lange shirts bij de Hema die zitten mooi strak om je buik voor tientje ofzo . Joh positie kleding is kut een dikke buik hebben is kut 100 keer plassen per dag is kut zwanger zijn is gewoon af en toe vervelend maar op hetzelfde moment ook weer heel erg bijzonder of te wel koop gwn iets waarin jij je nog enigszins ok voelt en maak je niet zo druk het echte zware werk moet nog komen.
Marktplaats, staat zo veel op en heb ik bij mijn 4 zwangerschappen bijna alles vanaf gehaald.
quote:lazuriet schreef op 21 december 2012 @ 11:53:

O en als je nog niets kunt vinden, dan ben je er nog niet helemaal aan toe, probeer het over een week of wat nog een keer. Succes!

Wat is dit nou voor raar advies?

Als je niks kan vinden dan is er niks leuks.

TO, ik heb ook veel bij de Wehkamp besteld, gewoon een hele berg, en wat niet leuk was terug gestuurd.
Grief is just love with nowhere to go
Niet aan toe? Hoezo?

Dat juweeltje heb ik zojuist gemist
quote:newkitten schreef op 21 december 2012 @ 14:26:

Niet aan toe? Hoezo?Als niks meer past is de wanhoop zo groot dat je zelfs de lelijkste kleding koopt. Zoiets?
Grief is just love with nowhere to go
Noppies vind ik vaak leuke en fijne dingen hebben. Waar woon je? Dan heeft iemand misschien goede tips voor je. Er zijn ook babywinkels die wat rekken met positiekleding hebben.

Qua bovenkleding heb ik bij allebei mijn zwangerschappen nauwelijks iets gekocht. Mijn gewone truien en shirtjes werden hooguit iets te kort en daar deed ik dan een buikband onder. Net alsof ik er gewoon een hemdje onder droeg. Ik had een positie T-shirt van Mamalicious, maar dat heb ik vrijwel nooit gedragen, ik droeg gewoon mijn normale bovenkleding.
Hier een fan van Queen Mum! Ja dat is de wat duurdere positiekleding maar het blijft ook lang mooi. Ik draag het nu ook terwijl ik niet zwanger ben. Helaas verdwijnen er steeds meer winkels die positiekleding verkopen, maar er is gelukkig online steeds meer te vinden. De sale is inmiddels begonnen, dus je kunt nu ook de betere kwaliteit voor minder geld kopen. Gewoon een aantal dingen online bestellen en wat niet past lekker terug sturen! Scheelt je weer de stad in
.
anoniem_170173 wijzigde dit bericht op 21-12-2012 15:41
Reden: laat maar
% gewijzigd
.
anoniem_170173 wijzigde dit bericht op 21-12-2012 15:40
Reden: laat maar
% gewijzigd
Stel je niet zo aan zeg

En ik heb dus nooit tenten gehad, altijd leuke tuniekjes en jurkjes. En wat een zaligheid toen ik me bij de eerste niet meer hoefde te hannesen met elastiekjes om de knoopsgaten van mijn spijkerbroek.
In Breda zit future maman en een winkel van noppies. Ik heb bij de eerste winkel ook veel zakelijke basics kunnen kopen. N de laatste weken heb ik nog een paar praktische kledingstukken bij de H&M gekocht. En in mijn vriendinnengroep circuleren ook zakken met zwangerschapskleding, dus ik vond het fijn om na die relatief korte periode ook dingen weer door te kunnen geven.
Ik heb veel via vriendinnen die al bevallen zijn. Dat mag ik lenen. En verder alles online. Bij c en a hebben ze niks in de winkel, alleen online.. Bij miss etam hier hetzelfde.

Winterjas via bonprix en shirtjes via wehkamp.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:saaaaar81 schreef op 21 december 2012 @ 15:41:

En ik heb dus nooit tenten gehad, altijd leuke tuniekjes en jurkjes. En wat een zaligheid toen ik me bij de eerste niet meer hoefde te hannesen met elastiekjes om de knoopsgaten van mijn spijkerbroek.Dt was de beste tip van mijn collega. Niet te lag hannesen met je eigen kleding, maar gewoon gelijk een leuke collectie kopen, dan heb je er ook nog lang plezier van.
Ik loop dus echt niet in lelijke kleding en simpele shirts van Hema hoor. Gewoon mooie kleding die buik mooi laat zien.
quote:snowy2 schreef op 21 december 2012 @ 11:52:

En heeft iemand ook nog een tip voor positiemode maat 48? Online of stenen winkel in 010?

Alvast bedankt!!!

heb zelf maat 42/44 dus weet niet of ze er ook grotere maten hebben. Waar ik zelf geslaagd ben:

* noppies: zit in stenen winkel in het centrum van 010. Kleine zaak, maar wel goed advies en tips

* andere stenen winkels in 010 hebben heel beperkt assortiment (denk C&A, miss etam, V&D, Hema, Prenatal). Wel geslaag bij C&A voor een tuniek.

* positiebroeken komen van prenatal (online), daar ook geslaagd voor tuniek en hemdjes (lekker warm en bedekken decolletee)

* ik heb bij miss etam online een trui en jurkje gekocht.

* bh's bij livera (stenen winkel) gekocht en onderbroeken bij de Hema (ook online), ze zien er niet charmant uit, maar zitten echt goed.

* winterjas: ik ben nu 27 weken zwanger en ik draag nog mijn eigen winterjas. Is er een met een stoffen band om de taille. Die band gebruik ik niet meer, maar mijn buik past er nog prima in. Vind positiejassen te duur voor de korte periode dat je ze gebruikt.
bedankt allemaal voor de tips! Ik zie het weer zonniger in.

Ik kan helaas weinig lenen van vriendinnen. Ik heb maar ex-zwangere in mijn buurt en die heeft een totaal andere maat en bouw dan ik.

Een positiewinterjas heb ik wel echt nodig want mijn eigen jas is getailleerd en begint nu al strak te zitten. Ik ben in mei uitgerekend dus er komen nog een aantal koude maanden aan.

Ik heb nu een jas gekocht bij otto:

http://www.otto.nl/product/10014965303?lastSeen=1

Verder nog shirtjes en bolero bij www.outletprocent.nl

En ik ga na de kerst en uitverkoop verder kijken, als de collecties weer wat normaler zijn.
Asos Maternity www.asos.com
I choose happy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven