Waar moeten kledingmakers beter op letten?
zaterdag 24 mei 2025 om 19:17
Hier is lang geleden eens een topic over geweest, maar ik kan het niet terugvinden. Maar waar loop jij tegenaan als je op zoek bent naar kleding? Kwaliteit, stof, afwerking, pasvorm of combinatie hiervan waardoor je al dan niet voor bepaalde kledingstukken / merken kiest?
Ik hou van mooie kleding maar zou meer goede kwaliteit willen zien. En dan bedoel ik: fijne stof die niet snel slijt of vaal wordt, goede kwaliteit ritsen en knopen die goed vast zitten.
Jurken en rokken vind ik erg leuk, maar vooral bij de zomerjurken en rokken vind ik het lelijk als je de witte binnenkant van de stof bij de mouwen of split kan zien.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik hou van mooie kleding maar zou meer goede kwaliteit willen zien. En dan bedoel ik: fijne stof die niet snel slijt of vaal wordt, goede kwaliteit ritsen en knopen die goed vast zitten.
Jurken en rokken vind ik erg leuk, maar vooral bij de zomerjurken en rokken vind ik het lelijk als je de witte binnenkant van de stof bij de mouwen of split kan zien.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
zaterdag 24 mei 2025 om 19:58
Ja, lengtematen!

Hier dus ook vaak jeans aan, want een te korte broek vind ik echt geen gezicht.
Heb ook het idee dat het achteruit gaat, ook ik kon altijd wel slagen bij reguliere winkels maar de afgelopen twee jaar is het waardeloos.
Gelukkig laatst nog wel een prachtige zomerbroek gekocht van Long Tall Sally bij Zalando.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
zaterdag 24 mei 2025 om 20:02
Ik sluit me aan bij de taille-wens. In een recht (vierkant) model lijk ik een tientonner, het verschil is echt bizar.
En weg met dat polyester/acrylspul, ik wil geen plastic kleding waarin ik als ik zweet naar kattenpis ga ruiken.
Oh, en nu we toch bezig zijn, graag de normale waist terug. In high waist verdwijnt mijn kont en komt ie op de plek van mijn buik ofzo.
En weg met dat polyester/acrylspul, ik wil geen plastic kleding waarin ik als ik zweet naar kattenpis ga ruiken.
Oh, en nu we toch bezig zijn, graag de normale waist terug. In high waist verdwijnt mijn kont en komt ie op de plek van mijn buik ofzo.
zaterdag 24 mei 2025 om 20:04
Oh, leuk topic!!
Ben je kledingontwerper, TO?
- Zakken in rokken en jurken op 1
- Shirts met een motiefje of print óók op de achterkant. Zo armoedig om dit alleen op de voorkant te doen
- Leuke details: een andere kleur boord of rits. Gewoon omdat dat net zo duur is, en leuker staat
- Mooie zware stoffen met stretch
- Streepjes die mooi recht aansluiten
- Rokken in lengtematen. Zal erg duur zijn, maar je maakt de kortere klant heul blij
- Getailleerde jassen, ik zoek me helemaal een bult nu al die bomberjacks hip zijn

Ben je kledingontwerper, TO?
zaterdag 24 mei 2025 om 20:07
zaterdag 24 mei 2025 om 20:12
zaterdag 24 mei 2025 om 20:13
Nana_Mouskouri schreef: ↑24-05-2025 19:22Meer getailleerde kleding in maat 48, voor alle vrouwen die te zwaar zijn en wel een taille hebben.
Hoogwaardige kleding in maat 48 sowieso, want ik wil geen polyester geflodder met wazige teksten of beertjes erop, maar iets wat ook in een werkomgeving past.
Dit inderdaad.
Sowieso minder polyester. Ook bij duurdere merken kom ik te veel polyester tegen.

En ik zoek met mijn maat 48 ook gewone shirts, blouses en truien die niet op een tent lijken. In die vormloze tenten lijk ik 10x zo dik.
En maten moeten gewoon kloppen. 48 moet 48 zijn. Dat kan toch niet zo ingewikkeld zijn?
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
zaterdag 24 mei 2025 om 20:17
Zo eens! Of kneiter duur. Ik vind getailleerde zomerjassen moeilijk te vinden.
gryla wijzigde dit bericht op 24-05-2025 20:18
3.95% gewijzigd
zaterdag 24 mei 2025 om 20:17
zaterdag 24 mei 2025 om 20:18
zaterdag 24 mei 2025 om 20:23
- Het valt mij op dat mannenkleding vaak dikker is dan vrouwenkleding en dan met name winterkleding. Vroeger pakte ik al de pyjama's van mijn vader in de winter omdat deze zo lekker warm en groot waren. ( Vond hij niet erg gelukkig )
- Korte broeken voor meisjes op een normale lengte. Zo raar dat er voor meisjes alleen korte broekjes te vinden zijn die net de onderbroek bedekken terwijl er voor jongens wel normale korte broeken te vinden zijn van enkele centimeters boven de knie.
- En verder wat hierboven ook al genoemd is. Minder synthetische stoffen en van betere kwaliteit. Ik wil best meer betalen als het dan langer mee gaat.
- Korte broeken voor meisjes op een normale lengte. Zo raar dat er voor meisjes alleen korte broekjes te vinden zijn die net de onderbroek bedekken terwijl er voor jongens wel normale korte broeken te vinden zijn van enkele centimeters boven de knie.
- En verder wat hierboven ook al genoemd is. Minder synthetische stoffen en van betere kwaliteit. Ik wil best meer betalen als het dan langer mee gaat.
bassvick wijzigde dit bericht op 24-05-2025 20:24
0.39% gewijzigd
zaterdag 24 mei 2025 om 20:23
Eens. Het lijkt alsof er ieder jaar minder zomerjassen op de markt komen.
En dan graag ook zonder polyester.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
zaterdag 24 mei 2025 om 20:25
zaterdag 24 mei 2025 om 20:25
zaterdag 24 mei 2025 om 20:27

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in