Mode & Beauty alle pijlers

Waar moeten kledingmakers beter op letten?

24-05-2025 19:17 181 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is lang geleden eens een topic over geweest, maar ik kan het niet terugvinden. Maar waar loop jij tegenaan als je op zoek bent naar kleding? Kwaliteit, stof, afwerking, pasvorm of combinatie hiervan waardoor je al dan niet voor bepaalde kledingstukken / merken kiest?

Ik hou van mooie kleding maar zou meer goede kwaliteit willen zien. En dan bedoel ik: fijne stof die niet snel slijt of vaal wordt, goede kwaliteit ritsen en knopen die goed vast zitten.

Jurken en rokken vind ik erg leuk, maar vooral bij de zomerjurken en rokken vind ik het lelijk als je de witte binnenkant van de stof bij de mouwen of split kan zien.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Mette schreef:
24-05-2025 19:54
Ik heb het idee dat het aanbod weer achteruit aan het gaan is qua lengte. Ik heb jaren weinig problemen gehad (ben 183) maar ik merk nu dat het weer veel te vaak toch te kort is, vooral broeken en blouses.

Daarom ben ik ook dol op jeans want altijd lengtematen.
Ja, lengtematen! :heart:
Hier dus ook vaak jeans aan, want een te korte broek vind ik echt geen gezicht.
Heb ook het idee dat het achteruit gaat, ook ik kon altijd wel slagen bij reguliere winkels maar de afgelopen twee jaar is het waardeloos.
Gelukkig laatst nog wel een prachtige zomerbroek gekocht van Long Tall Sally bij Zalando.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
T-shirts met normale mouwtjes en een kleine V-hals, dus geen kapmouwen of andere gekke dingen. En die dan met een normale lengte. Gek genoeg zie ik zat mooie shirtjes model croptop.
Verder broeken in korte maten.
Ik sluit me aan bij de taille-wens. In een recht (vierkant) model lijk ik een tientonner, het verschil is echt bizar.
En weg met dat polyester/acrylspul, ik wil geen plastic kleding waarin ik als ik zweet naar kattenpis ga ruiken.
Oh, en nu we toch bezig zijn, graag de normale waist terug. In high waist verdwijnt mijn kont en komt ie op de plek van mijn buik ofzo.
Oh, leuk topic!!
  • Zakken in rokken en jurken op 1
  • Shirts met een motiefje of print óók op de achterkant. Zo armoedig om dit alleen op de voorkant te doen
  • Leuke details: een andere kleur boord of rits. Gewoon omdat dat net zo duur is, en leuker staat
  • Mooie zware stoffen met stretch
  • Streepjes die mooi recht aansluiten
  • Rokken in lengtematen. Zal erg duur zijn, maar je maakt de kortere klant heul blij
  • Getailleerde jassen, ik zoek me helemaal een bult nu al die bomberjacks hip zijn
:worship:

Ben je kledingontwerper, TO?
Geen polyester troep. De naden wat ruimer stikken en niet zo dicht aan de rand dat als je er naar kijkt de naad al los schiet. Maten die kloppen. Geen shirts die zo scheef zijn dat ze om de strijkplank draaien.
geen labels in de nek. Die dingen prikken.
Dikkere t-shirt stof en geen broekspijpen met draai neigingen.
Geen polyester; zelfs bij de duurdere merken stikt het van de polyester tegenwoordig. Zweet en stikstof is het.
Maar mensen gaan voorbij
Stoppen met dat rampzalige one size gedoe. Ik snap dat het lekker goedkoop is, maar echt bijna geen één kledingstuk kan goed zitten/staan bij zowel maat 36 als 44. Doe dan op zijn minst een verdeling in S/M en L/XL.
Nothing happens for a reason
Nana_Mouskouri schreef:
24-05-2025 19:22
Meer getailleerde kleding in maat 48, voor alle vrouwen die te zwaar zijn en wel een taille hebben.
Hoogwaardige kleding in maat 48 sowieso, want ik wil geen polyester geflodder met wazige teksten of beertjes erop, maar iets wat ook in een werkomgeving past.

Dit inderdaad.
Sowieso minder polyester. Ook bij duurdere merken kom ik te veel polyester tegen. :( Ik wil niet zweten als een otter.

En ik zoek met mijn maat 48 ook gewone shirts, blouses en truien die niet op een tent lijken. In die vormloze tenten lijk ik 10x zo dik.

En maten moeten gewoon kloppen. 48 moet 48 zijn. Dat kan toch niet zo ingewikkeld zijn?
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Überhaupt aanbod aan mooie zomerjassen zou ook best tof zijn. Als je iets anders wil dan een trenchcoat dan kun je alleen bij Bever of de ANWB terecht.
Mette schreef:
24-05-2025 20:14
Überhaupt aanbod aan mooie zomerjassen zou ook best tof zijn. Als je iets anders wil dan een trenchcoat dan kun je alleen bij Bever of de ANWB terecht.
Zo eens! Of kneiter duur. Ik vind getailleerde zomerjassen moeilijk te vinden.
gryla wijzigde dit bericht op 24-05-2025 20:18
3.95% gewijzigd
Mette schreef:
Nog zeg dat. Ik heb nog steeds geen zomerjas gevonden.
Maar mensen gaan voorbij
Zakken in jurken
BH’s (alle soorten en maten, van sport tot chique etc) niet alleen maar in kleine maten!!! Zeer grote irritatie van mij. Met cup F kan ik echt nérgens terecht. Bij een HM standaard alleen maar cup, A, B, C.
hartje567 wijzigde dit bericht op 24-05-2025 20:19
11.60% gewijzigd
Oh, en natuurlijk volledig afschaffen van kleding van of met merinowol. Het is werkelijk afschuwelijk hoe merinoschapen lijden.
Ik zag pas een mooie zomerjas…. voor €350 :@@:
Of het is meteen een regenjas, ook niet nodig.
- Het valt mij op dat mannenkleding vaak dikker is dan vrouwenkleding en dan met name winterkleding. Vroeger pakte ik al de pyjama's van mijn vader in de winter omdat deze zo lekker warm en groot waren. ( Vond hij niet erg gelukkig )
- Korte broeken voor meisjes op een normale lengte. Zo raar dat er voor meisjes alleen korte broekjes te vinden zijn die net de onderbroek bedekken terwijl er voor jongens wel normale korte broeken te vinden zijn van enkele centimeters boven de knie.
- En verder wat hierboven ook al genoemd is. Minder synthetische stoffen en van betere kwaliteit. Ik wil best meer betalen als het dan langer mee gaat.
bassvick wijzigde dit bericht op 24-05-2025 20:24
0.39% gewijzigd
Mette schreef:

Eens. Het lijkt alsof er ieder jaar minder zomerjassen op de markt komen.

En dan graag ook zonder polyester.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Zo min mogelijk kleding van plastic maken.
Geen motto
Serengeti schreef:
24-05-2025 20:23
Eens. Het lijkt alsof er ieder jaar minder zomerjassen op de markt komen.

En dan graag ook zonder polyester.
Dit. En met mouwen die lang genoeg zijn graag.
BassVick schreef:
24-05-2025 20:23
- Korte broeken voor meisjes op een normale lengte. Zo raar dat er voor meisjes alleen korte broekjes te vinden zijn die net de onderbroek bedekken terwijl er voor jongens wel normale korte broeken te vinden zijn van enkele centimeters boven de knie.
+1
Gryla schreef:
24-05-2025 20:21
Ik zag pas een mooie zomerjas…. voor €350 :@@:
Of het is meteen een regenjas, ook niet nodig.
Ja precies, het is meteen outdoor. Ik hoorde mijn collega ook al klagen dat ze geen zomerjas kon vinden. En toen dacht ik, zie je het ligt niet aan mij, het is er gewoon niet.
Lengtematen. Armen, rug, benen, alles.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Shirts met korte mouwen die gewoon dat kleine “kwabje” tussen je borsten en je oksel netjes bedekken 😅
Oh ja, bh’s met een kleinere omvang, 60/65, ook bij betaalbare merken/winkels, voor alle letters (niet alleen AA en A).
KamilleT schreef:
24-05-2025 20:39
Oh ja, bh’s met een kleinere omvang, 60/65, ook bij betaalbare merken/winkels, voor alle letters (niet alleen AA en A).

En ook grote omvang bij AA en A.
Bij tricot/shirtjes: dikkere kwaliteit! Heb ik echt wel een beetje extra geld voor over. Maar helaas zijn stoffen ook bij dure merken vaak nogal flodderig.

En echt netjes “recht van draad” knippen gaat ook soms nog wel eens mis.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven