Mode & Beauty alle pijlers

Wandelschoenen tips

07-06-2025 15:30 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn wandelschoenen zijn aan vervanging toe maar ik word nog niet enthousiast van de schoenen die ik in de winkels zag.

Bestaan er wandelschoenen die er ook nog enigszins leuk uitzien?

Wat zoek ik:

-lage schoenen
-geschikt voor in de stad en onverharde wegen maar ook voor lichte bergwandelingrn
-geschikt voor een iets bredere voet, niet extreem breed
-comfortabel en een goed profiel
-het oog wil ook wat dus niet te klomperig of lomp

Welke schoenen hebben jullie en hoe bevallen die?
Kijk eens bij Salomon.
Ga even langs bij Bever.
Ik heb een leuk model van Hoka, met super demping. Ik draag ze dagelijks!

Hoka anacapa breeze.
Lowa

Niet per se mooi maar ik draag ze ook niet onder een jurk.
Ga langs outdoorwinkels en laat schoenen aanbevelen die bij jouw voeten passen.
Loopcomfort en goed passend is van groter belang dan hoe ze er ui zien, vind ik.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Toevallig vorige week bij een outdoorwinkel geweest. Eerst mijn voeten laten meten en daarna een heleboel gepast. Uiteindelijk uitgekomen bij Salomon.
Ik had ongeveer dezelfde eisen als jij hebt.
Ga naar een speciaalzaak vertel je wensen en ze zullen je verschillende modellen laten passen . Ik heb brede voeten niet extreem en Ik heb nu Hanwag’s
Eens met iemand boven mij comfort boven uiterlijk bij wandelschoenen .
Ik heb Lowa's maar ik zou ook naar Bever gaan en daar het een en ander passen en over een helling lopen.

Ik had voor ik naar Bever ging andere Lowa's op het oog waar ik veel over had gelezen online maar dat model paste niet helemaal goed bij mijn voeten.

Vind de service bij Bever ook erg fijn en ik vind mijn wandelschoenen niet echt lelijk eerlijk gezegd. Dus dat viel ook weer mee. Heb de verkoper gewoon schoenen laten pakken tot een bepaald budget want hij had er veel meer verstand van dan ik.
Lowa bevalt mij ook goed inderdaad.
Ik heb zwarte Adidas terrex sneakers met boost. Lopen echt heerlijk, lekker veel ruimte bij mijn tenen en goretex.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Gore-tex is inderdaad ook fijn. Iedereen natte sokken in de regen en van door de plassen lopen maar mijn sokken waren nog droog.
Misschien de wandelschoenen van Merrell of Revolution Race:

https://www.merrell.com/NL/nl_NL/home

https://www.revolutionrace.nl/schoenen/dames

Ik heb zelf goede ervaringen met de schoenen van Merrell (diverse modellen). Van Revolution Race heb ik nog geen schoenen geprobeerd maar ik ben erg te spreken over hun outdoorkleding.
liliane13 wijzigde dit bericht op 07-06-2025 18:13
39.24% gewijzigd
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Aanvullend:

Merrell heeft modellen die op bergwandelschoenen lijken, maar ook meer sportieve modellen zoals deze (afbeeldingen plakken van deze website lukt me niet):

https://www.merrell.com/NL/nl_NL/moab-s ... se&start=1

En ze zijn in verschillende wijdtes verkrijgbaar.
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Deze.
Voor het eerst geen blaren, terwijl ik dat normaalgesproken altijd heb bij nieuwe schoenen.

https://www.adidas.nl/terrex-free-hiker ... H0672.html
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ik heb bergwandelschoenen van Lowa, het type wat ik heb is wel meer geschikt voor de wandelingen op ruig terrein dan voor wandelingen in de stad.
Verder loop ik op vlakke grond en in de stad op hardloopschoenen.
Niet per se mooi, maar wel comfortabel en praktisch.
Ik heb Lowa's. Aangemeten bij bever. Die wisten mij ook te vertellen dat ik op de verkeerde schoenen liep, zonder dat ze wisten dat deze bij de concurrent vandaan kwamen. het klopte helemaal, deze Lowa's zitten prima, ook nog eens in een leuk kleurtje
"Boring conversation anyway"
BleuBerryMufje schreef:
07-06-2025 16:02
Ik heb een leuk model van Hoka, met super demping. Ik draag ze dagelijks!

Hoka anacapa breeze.
Die zijn leuk zeg!
In de bergen draag ik altijd hoge schoenen. Die zien er niet leuk uit, per definitie, maar als ik daardoor niet mijn enkel verzwik bij een onverhoopte misstap dan ben ik al lang blij.
In Nederland ben ik ook erg blij met mijn lichte Lowa’s. Maar ga vooral ook passen! Brede of smalle voet maakt veel uit.
Liliane13 schreef:
07-06-2025 22:00
Die zijn leuk zeg!
En zitten fantastisch!!
Heb ze wel een maat groter dan mijn normale schoenmaat.
Liliane13 schreef:
07-06-2025 22:00
Die zijn leuk zeg!

Zo blijkt maar weer hoe smaken verschillen, want ik vind deze bijvoorbeeld weer erg lomp :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Welke schoenmaat heb je?
Ik heb hier nog zo goed als nieuwe Meindls in de kast staan. Hoog model, breed bij de tenen. Ik kon er niet op lopen zonder mega blaren te krijgen onder mijn voeten. Zowel hiel als bal van mijn voet.
Heb steunzolen dus de originele binnenzool is nog nieuw.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven