Mode & Beauty alle pijlers

Wanhopig haar

14-05-2020 21:46 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Jarenlang heb ik mijn haar blootgesteld aan de meest agressieve producten (verf, ontkleuring,..). Nu ben ik op een punt gekomen dat ik mijn haar niet meer wil verven maar gewoon wil laten uitgroeien..

Ik ben radeloos wat betreft de conditie van mijn haar. Erg droog, pluizig, lelijke gespleten punten, korte stukken in mijn haar,.. wie heeft tips voor mij? Ik heb al erg veel producten geprobeerd en heel wat geld hieraan uitgegeven. Ik laat netjes om de 3 maanden mijn puntjes bijknippen. Verschillende kapsters zeggen steeds dat mijn haar niet beschadigd is maar gewoon erg droog. Toch voelt dit voor mij anders, mijn korte stukken breken volgens mij gewoon af doordat het beschadigd is?

Mijn 'uitgroei' glanst een stuk meer dan mijn lengtes. Voel mij erg hopeloos als ik naar mijn haar kijk.

Iemand ervaringen/tips?
Helemaal overnieuw beginnen met haar. Ff rot, maar dat is dit ook.
Wat adviseert de kapper?
Dat ik mijn haar gewoon moet blijven verzorgen met maskers en conditioner.. Ik gebruik dit ondertussen al een erg lange tijd maar merk geen verbetering
Stoppen met alles, je haar gewoon goed verzorgen (als het echt kapot is helpt niks meer) en als de uitgroei lang genoeg is een leuk kort kapsel laten knippen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Hoe lang is je haar en hoeveel uitgroei heb je?

Niet teveel aan doen, veel je haar vast dragen en iedere keer een stukje korter knippen (dus van huidige lengte--> 5 cm eraf, 3 cm laten groeien, weer 5 cm eraf enz.) Zo zou ik het doen denk ik.
Mijn haar is halflang. Ongeveer tot mijn borst. Mijn uitgroei is nu van eind december, een 5 cm veronderstel ik dan ongeveer
Maak n kommetje olijfolie of argan olie warm. Masseer dat in je haar. Doe er n plastic zak omheen. En n warme handdoek,
Slaap er n nacht mee. .volgende ochtend goed uitwassen.Ik vind het altijd n opknapper voor mijn haar.
Als je veel werk altijd hebt met je haar. Doe het dan als je de volgende dag vrij bent.
chrisjoh wijzigde dit bericht op 14-05-2020 22:09
16.95% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Bij mij heeft kokosolie en castorolie enorm geholpen. Steeds de nacht voor je het gaat wassen intrekken. Wordt wel heel vet dus 2x wassen maar het is na een paar weken zacht en glanzend, niet meer zo droog en het groeit als een tiet
maak eens een masker van rijstwater, doet bij mij wonderen
Murrmurr schreef:
14-05-2020 22:08
Bij mij heeft kokosolie en castorolie enorm geholpen. Steeds de nacht voor je het gaat wassen intrekken. Wordt wel heel vet dus 2x wassen maar het is na een paar weken zacht en glanzend, niet meer zo droog en het groeit als een tiet
:hyper:
Olaplex al eens gedaan?

Gebruik je een masker met proteïne of met alleen met vochtinbrengende ingrediënten?
Cookielover schreef:
14-05-2020 22:19
:hyper:
Ja ik smeer het nou ook op m'n tieten maar die blijven gewoon hetzelde :wtf:
Murrmurr schreef:
14-05-2020 22:22
Misschien zijn ze al uitgegroeid? Op een gegeven moment stopt het groeien wel.
Murrmurr schreef:

Zijn jouw tieten niet behaard zeker? Anders had je het verschil wel gezien.
Murrmurr schreef:
Geeft pas na jaren resultaat.
Nog even een paar jaar doorsmeren dus.
Als je uitgroei mooi glanzend is, dan is dat toch juist hoopvol in plaats van hopeloos?
Wat voor haar heb je? Dik , fijn, krul, slag, stijl?
Wat voor producten gebruik je nu?
Dankjewel allemaal voor de tips. Ik heb al veel verschillende soorten maskers gebruikt. Zowel vochtinbrengend als keratine, proteïne,.. olaplex ook al eens geprobeerd maar niet echt het gewenste resultaat. Ik zal jullie tips meenemen naar mijn volgende wasbeurten ;-)
rumforviva schreef:
14-05-2020 22:30
Als je uitgroei mooi glanzend is, dan is dat toch juist hoopvol in plaats van hopeloos?
Ja idd, maar dit kan natuurlijk nog heel erg lang duren vooraleer mijn hele coupe mooi gezond zal zijn
SallySpectra* schreef:
14-05-2020 22:31
Wat voor haar heb je? Dik , fijn, krul, slag, stijl?
Wat voor producten gebruik je nu?
Ik heb stijl haar en normaal redelijk dik. Het laatste jaar zijn ze dunner geworden. Heb wel heel veel haar. Ik gebruik vooral producten op plantaardige basis
Een herstellende Olaplex behandeling bij de kapper doen en daarna goed bijhouden met stap 3. Verder kan je je eens verdiepen in de Curly Girl methode, je hebt dan weliswaar geen krullen maar voor beschadigd/droog haar kan het ook voordelig zijn!
Biotine slikken ?
Iets wat je jaren lang kapot hebt gemaakt met rottig spul krijg je nu éénmaal niet op 3 maanden terug recht-getrokken.
Ik vrees dat de rommel er toch echt letterlijk zal moeten uitgroeien.

Ik zou de boel dus zelf zo kort mogelijk laten wieken. In bob-vorm of tot net onder je oren ofzo.

En ik zou die punten tijdelijk opschroeven naar elke 2 maanden.
Zoveel te rapper dat ze weg zijn, zoveel te beter.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Scheren werkt maar wil je niet. Binnen 3 maanden normaal haar. Niet veel als je het jarenlang hebt verknald.

Alternatief is veel langer rondlopen met haar wat er niet uit ziet. Gelukkig zeggen mensen dat niet waar je bij bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven