Wat doen met kapotte kleding?
woensdag 31 oktober 2018 om 16:10
Hello,
Ik had een vraagje. Ik ben mijn kast aan het opruimen en heb een stapel kleding die eigenlijk niet meer geschikt is om te dragen (vlekken, oud, kapot). Nu voel ik me niet echt comfortabel om deze in een container of prullenbak te gooien.
Hebben jullie tips wat ik hier thuis nog mee kan doen of waar ik dit heen kan brengen? (waar ze misschien wel kapotte kleding kunnen gebruiken).
Alle tips/foto's zijn welkom!!
Ik had een vraagje. Ik ben mijn kast aan het opruimen en heb een stapel kleding die eigenlijk niet meer geschikt is om te dragen (vlekken, oud, kapot). Nu voel ik me niet echt comfortabel om deze in een container of prullenbak te gooien.
Hebben jullie tips wat ik hier thuis nog mee kan doen of waar ik dit heen kan brengen? (waar ze misschien wel kapotte kleding kunnen gebruiken).
Alle tips/foto's zijn welkom!!
woensdag 31 oktober 2018 om 16:27
woensdag 31 oktober 2018 om 16:28
Ligt eraan. Hier eentje waarop kapotte kleding ed ook mag, dat wordt doorverkocht aan een opkoper van lompen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 31 oktober 2018 om 16:55
Er zijn verschillende bakken. Sommigen zamelen in om her te verdelen, de meesten vermalen het textiel echter om te recyclen. Dan maakt het niet uit of het stuk is.SallySpectra* schreef: ↑31-10-2018 16:27Hier niet, er staat zelfs op dat er wel kapotte kleding in mag. Ook gordijnen, beddengoed, kussens etc.
woensdag 31 oktober 2018 om 16:58
Poetslappen van snijden/knippen.
Ramenlaptextiel van maken.
Doeken om handen aan af te vegen na fietsketting smeren.
Dat weggeven aan een fokker ook goed idee. Kan ook katten of andere dieren.
Dierenasiel misschien zelfs.
Textielbak hier mag trouwens alles in. Ook kapot of vies. Heb begrepen dat het per kilo verhandeld wordt richting China etc. per vrachtschip?
Ramenlaptextiel van maken.
Doeken om handen aan af te vegen na fietsketting smeren.
Dat weggeven aan een fokker ook goed idee. Kan ook katten of andere dieren.
Dierenasiel misschien zelfs.
Textielbak hier mag trouwens alles in. Ook kapot of vies. Heb begrepen dat het per kilo verhandeld wordt richting China etc. per vrachtschip?
woensdag 31 oktober 2018 om 17:18
Ja dat weet ik.
Hier gaat wat draagbaar is naar rode kruis enzo en wat niet draagbaar is wordt gerecycled.
donderdag 1 november 2018 om 05:36
Wat moet een ander met kapotte kleding als jij er ook niets meer mee kunt?
Dan is het voor een ander ook niet bruikbaar.
Misschien zijn er wel modevakscholen die resten van stoffen kunnen gebruiken om er iets nieuws van te maken, maar dan moet je wel iets speciaals hebben.
Gooi het in een afvalbak als het niet meer bruikbaar is. Daar hoef je je toch niet schuldig over te voelen?
Dan is het voor een ander ook niet bruikbaar.
Misschien zijn er wel modevakscholen die resten van stoffen kunnen gebruiken om er iets nieuws van te maken, maar dan moet je wel iets speciaals hebben.
Gooi het in een afvalbak als het niet meer bruikbaar is. Daar hoef je je toch niet schuldig over te voelen?
donderdag 1 november 2018 om 08:56
Oude kleding kan gerecycled worden. Er wordt vaak geen nieuwe kleding van gemaakt, maar het wordt gebruikt voor oa isolatiemateriaal, vulmateriaal (bv auto stoelen) en meer.
Dus in de kliko is echt zonde!
Dus in de kliko is echt zonde!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 1 november 2018 om 18:13
Ja dit! Kan het niet laten om H&M nog een keer te noemen. Levert je per tas een kortingsbon van 15% op. Maakt niet eens uit of het kleding is, lakens, theedoeken zijn ook ok.
https://www2.hm.com/nl_nl/dames/shop-by ... cting.html
donderdag 1 november 2018 om 20:00
En dan moet je je kleding kopen bij de H&M, waar kleding van slechte kwaliteit is en zo wéér weggegooid kan worden?Tillif schreef: ↑01-11-2018 18:13Ja dit! Kan het niet laten om H&M nog een keer te noemen. Levert je per tas een kortingsbon van 15% op. Maakt niet eens uit of het kleding is, lakens, theedoeken zijn ook ok.
https://www2.hm.com/nl_nl/dames/shop-by ... cting.html
donderdag 1 november 2018 om 20:17