Mode & Beauty alle pijlers

WAT is er met de maten bij Vero Moda / Only gebeurd??

09-06-2008 18:27 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jarenlang koop ik mijn spijkerbroeken van Only in maat 38. past perfect.......

Nou ben ik t afgelopen jaar wel zo'n 2 kilo aangekomen maar ik pas nog in al mijn kleding en koop van vrijwel alles nog dezelfde maat.

Ging ik dit weekend lekker shoppen, was ik toch lichtelijk verbaasd over de so-called maat 38 van de Only broeken.

toen ik ze op het hangertje zag dacht ik al: "mijn hemel dat lijkt maat 34 wel" maar ja....toch gaan passen want ik heb altijd maat 38!! Nou die dingen kwamen net halverwege mijn dijbenen

Ook een witte broek van only die ik wilde passen in 38 ging niet omhoog en zelfs de 40 zat eigenlijk veel te strak

WAT zijn de daar aan het doen?? Ik bedoel: dat een broek misschien ietsje strakker zit is 1 ding, maar een broek die niet meer over je benen heen wil, en zelfs in 1 maat groter nog te strak zit?? Hebben ze maatje anorexia daar ingevoerd of zo of is het een nieuwe lijn broeken?? ik snap er niks meer van...........
Ik heb maatje anorexia (ahum) en ik vind juist dat de broeken de laatste jaren erg ruim vallen, in de ene winkel is dat wat erger dan in de andere. Maar waar maak je je druk om, het is maar een getalletje hoor....
Nou, het is erg irritant als je je maat niet meer weet in een winkel waar je graag komt lijkt me! Ik had hetzelfde probleem, maar dat bleek wel degelijk aan mijn eigen gewichtstoename te liggen..
ik vind het vooral irritant ja

Ik wil gewoon het pashok in kunnen lopen en weten wat ik moet pakken. niet van elke broek 3 verschillende maten meenemen omdat het elke keer weer een gok is of je maat 38 hebt of maat 42.

Bovendien vond ik de Only altijd een fijne winkel omdat hun maten naar mijn idee aardig kloppen. Nu lijkt het een soort Miss Sixty / Benneton te worden waar je ook altijd 2 maten bij het label moet optellen om op je eigen maat te komen.

En ik snap ook niet waarom ze ineens de maatvoering ZO veranderd hebben ....want echt serieus: ik ben dan misschien een tikkie aangekomen: maar echt niet zo erg dat een broek niet eens meer over m'n bovenbenen heenkomt.

Ik pas al m'n kleding tenslotte nog......

Vroeg me gewoon af of het meer mensen was opgevallen....
Ja hoor, hetzelfde was mij ook al opgevallen..echt balen. Het geldt volgens mij vooral voor de spijkerbroeken. Heb normaal maat 30,, nu moet ik 31 of zelfs 31 kopen. Ik ben niks aangekomen, maar heb al een hele tijd geen nieuwe broek meer daar gekocht. Maar dat viel dus vies tegen haha
Het viel mij ook al op hoor. Ik heb normaal maat 36 en nu moet ik maat 38 kopen van Only. Het ligt dus niet aan jou en aan mij maar aan de broeken
quote:muis80 schreef op 09 juni 2008 @ 18:35:

Maar waar maak je je druk om, het is maar een getalletje hoor....Waar maak je je druk om?? Nou omdat ik maat 42 heb ik dan echt geen maatje groter KAN pakken! Daarom! Het maakt mij niet uit wat voor nummertje erop staat, maar als die maat er niet eens is dan heb ik pech!
Only had juist altijd beetje ruime maten had ik het idee, ik moest vaak 36 pakken terwijl ik eigenlijk 38 heb. Misschien hebben ze het nu gewoon recht getrokken?
Ik heb dezelfde ervaring bij Only/Vero Moda maar dan precies andersom! Ik had altijd maat 29 als spijkerbroek en nu is zelf een maat 27 vaak nog te groot. Volgens hun is maat 29 nu hetzelfde als maat 38/40 terwijl bij andere jeanszaken maat 29 maat 36 is (= mijn maat). Snappen jullie het nog!

Je hebt helemaal gelijk dat het niet prettig is als je niet meer weet welke maat je moet pakken.
Ik heb dat probleem altijd in elke winkel,bij mijn kleding varieert de maat van 42 tot 46,kan er geen pijl op trekken en ga dus altijd met tig broeken de paskamer in...
Ik vind het irritant dat ofschoon de gemiddelde Nederlandse maat 42 is, je toch min of meer in de Grote Maten afdeling terecht komt omdat er alleen XXS, XS, S, M en L is, waarbij de L maat 40 betekent. Met mijn gezonde Hollandse boezem pas ik daar van zijn levensdagen niet in. Zo ga je nog denken veel te dik te zijn...terwijl je er gewoon ' gemiddeld' bijloopt. Ik voel me soms een olifant als ik al die schattige kleine lapjes zie die voor shirts moeten doorgaan...
Volgens mij hebben ze 2 maatsystemen daar, de oude spijkerbroeken maat, met inches (waar je bijv. 31-34 kan hebben) en daarnaast de confectiemaat met lengtematen (heb je nu dus 38-34).

Is dit niet wat je misschien door de war haalt?

Of bedoel je iets anders... mij is het namelijk niet opgevallen, pas nog altijd gewoon in 38.
ik heb wel eens gehoord dat er 2 totaal verschillende lijnen naast elkaar lopen bij dergelijke kledingzaken.

dat een spijkerbroekenlijn eigenlijk uit 2 collecties bestaat, de zgn "slankere" en de wat "vollere" lijn, de maatvoering is wel gelijk. Euh......hoe kan ik dit ff duidelijk uitleggen....ik heb zelf altijd een spijkerbroek 32-34 (32 voor over m'n kont en 34 in de lengte dus) maar er is dus ook een 32-34 waarbij de 32 voor een maat 32 staat (bestaat dat eigenlijk?) dus in het laatste geval zou ik een 40/42- 34 moeten hebben.
Americagirl, Je kan maar beter toch dat kleine maatje dan pakken hoor! Heb een witte broek van Only gehaald in mijn eigen maat (34). Na 1 dag dragen is het echter maat 38 en lubbert 'ie om je gat. Da's pas irritant.
quote:Ginger schreef op 09 juni 2008 @ 19:01:

[...]

Waar maak je je druk om?? Nou omdat ik maat 42 heb ik dan echt geen maatje groter KAN pakken! Daarom! Het maakt mij niet uit wat voor nummertje erop staat, maar als die maat er niet eens is dan heb ik pech!Dat, dus. Ik was juist zo blij dat ik tegenwoordig meestal weer maatje 42 heb, stond ik bij Vero Moda een schattig paars jasje te passen, nou, veel te klein, het leek wel maatje 38 ofzo! Groter dan 42 gaan ze dus niet, met dat huidige kleine maten stelsel van ze kunnen ze op z'n minst toch wel tot 46 gaan. Ik ben blij dat het toch niet aan mij blijkt te liggen.
Niks geks aan de maten hierzo hoor!
quote:ringelding schreef op 09 juni 2008 @ 20:13:

ik heb wel eens gehoord dat er 2 totaal verschillende lijnen naast elkaar lopen bij dergelijke kledingzaken.Dit is bij Esprit ook zo. Als ik de "gewone" lijn pak bij Esprit pas ik niks. Echt helemaal niks. Alles is te groot. Maar als ik de "edc" lijn pak pas ik de xs....al is dat ook dubieus, want volgens mij doen ze bij edc voor elk kledingstuk een willekeurige maat. De ene keer pas ik toch de s, de andere keer is zelfs xs te groot. Maar goed...
Meestal heb ik geluk met die maten bij Vero Moda en Only(koop er trouwens niet alles hoor).Maar wat ik wel tegenkom is dat als er in een broek maat 40 of 42 staat deze daadwerkelijk kleiner valt,niet allemaal,ligt aan de pasform maar dan mogen ze deze ook aanpassen vind ik.
Ik heb een beetje het idee dat het aan het model ligt. Heb normaal maat 38 maar daar verschilt t nog wel s, soms 38 en soms 40. En van die andere 'maten' 30 of 31. Loop dus ook altijd met meerdere broeken de paskamer in.

Zag er echter pas wel een broek die in meerdere filialen alleen in (spijkerbroek)maat 25 t/m 27 te krijgen was! Ben ik dan zo dik of is iedereen dan zo slank denk ik dan ;)
Ik loop ook met meerdere maten het pashokje in. Het is sowieso per merk verschillend en ook binnen een merk heb je niet altijd dezlfde maat.

Een tijdje geleden zag ik een mooie Replay broek. Ik pakte maat 26 en maat 27 (ben maar 1.60m) want je weet hoe het gaat. Kon ik alsnog terug voor....maat 25
Hmmm, ik pak standaard de kleinste maat, dus wat dat betreft is het makkelijk. Soms komt het dan nog weleens voor dat zelfs de kleinste maat te groot is, dus ik heb ook niet altijd wat in mijn maat. Die winkels ken ik inmiddels en daar ga ik ook niet meer heen, scheelt een hoop frustratie

Toch bekruipt mij het gevoel dat de TO er een stuk minder problemen mee zou hebben gehad als de maten naar de andere kant waren verschoven en ze ineens maat 36 had moeten pakken ipv 42. Denk in ieder geval niet dat ze er dan een topic over geopend zou hebben.
De Franse maten zijn trouwens een stuk betrouwbaarder dan de Nederlandse, qua Franse maat heb ik altijd dezelfde maat.
Volgens mij wordt alles juist ruimer. Kijk naar de VS, daar is een S ook veel groter dan een S in Europa. En de laarzen worden de laatste jaren ook ruimer, omdat de Nederlandse vrouwen steeds voller worden.
Heb van de week twee spijkerbroeken bij de Vero Moda gekocht, een grijze en een witte, allebei in maat 27, en allebei na een dag dragen uitgelubberd tot maat zakt direct van mijn kont af....;-) Nu was maat 27 voor mijn doen eigenlijk al aan de kleine kant ( qua getalletje dus, heb normaal maat 36 of 28) Dus kan me echt niet voorstellen dat ik eigenlijk een 26 zou moeten kopen....Ga deze maar even heet wassen denk ik, misschien helpt het
klopt helemaal.

Ik heb normaal maat 38 had nu maat 40 gekocht maar trek hem niet met plezier aan zit net iets te strak! is wel even balen ga je toch denken of je niet bent aangekomenTerwijl ik ook een broek van G star heb gekocht 2 maten kleiner dan normaal! Dus ik ga niet meer van maten uit gewoon passen en maar niet denken aan die maten gewoon nemen wat je fijn zit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven