Mode & Beauty alle pijlers

Wat kan ik doen

14-08-2017 12:33 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik draag graag make - up en wil graag foundation dragen alleen als ik foundation aan breng ziet het er al snel heel pancake achtig uit. (Ik breng het aan met een beautyblender en van te voren doe ik ook altijd nog een creme op.)En tussen me wenkbrauwen gaat het heet vreemd zitten( weet niet zo goed hoe ik dat moet uit leggen, de foundation wordt daar soort van nog donkerder en gaat zich ophopen. Ik heb een zeer lichte huid dus er zijn heel veel foundations die er niet bij passen. En als ik een foundation heb gevonden die een beetje bij me huid past. Is die na een week al weer te donker. Dus zouden er nog andere opties zijn dat ik iets van foundation kan dragen of iets anders? En merk of product wat misschien goed bij mij zou passen? Zouden jullie mij daar bij kunnen helpen. ( ik draag eigenlijk nooit foundation omdat het er dus zo vreemd uitziet. En als ik het een keer doe gebruik ik maar 1
Pompje

XX ( meisje van 16 jaar )
anoniem_352725 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 13:56
12.95% gewijzigd
Kijk eens bij Minerallissima voor losse minerale poeder. Die zijn er ook in heel lichte kleuren. Ik heb er ook een kabuki kwastje bij van Minerallissima, werkt goed. Gaat ook niet oxideren.
Je foundation aanbrengen met een vochtige beautyblender (of soortgelijke spons) scheelt al veel, dan is het natuurlijker dan met een kwast.
Ik kan je deze aanraden als je geen 20 euro wil neerleggen voor een beautyblender: https://www.boozyshop.nl/real-technique ... gI9SvD_BwE
NYX heeft hele lichte foundations, zie ook: http://lottelovesbeauty.nl/review/nyx-t ... oundation/
Internagelaktisch
Z
Maaique schreef:
14-08-2017 12:39
Je foundation aanbrengen met een vochtige beautyblender (of soortgelijke spons) scheelt al veel, dan is het natuurlijker dan met een kwast.
Ik kan je deze aanraden als je geen 20 euro wil neerleggen voor een beautyblender: https://www.boozyshop.nl/real-technique ... gI9SvD_BwE
NYX heeft hele lichte foundations, zie ook: http://lottelovesbeauty.nl/review/nyx-t ... oundation/
Maaique, ik gebruik voor concealer en foundation altijd me beautyblender ( echt merk ) ik gebruik nooit een kwast voor foundation omdat me gezicht dat heel streeperig wordt😄.
Maar wel bedankt
Vosje0174 schreef:
14-08-2017 12:46
Maaique, ik gebruik voor concealer en foundation altijd me beautyblender ( echt merk ) ik gebruik nooit een kwast voor foundation omdat me gezicht dat heel streeperig wordt😄.
Maar wel bedankt
Ok dat scheelt al :) Misschien gebruik je de verkeerde foundation? Als je een droog gezicht hebt kan een matte foundation heel erg velletjes accentueren namelijk. Dan kan het goed zijn om een extra voedende creme te gebruiken of een foundation die een natuurlijke finish heeft :)
Internagelaktisch
Wat ook nog zou kunnen; heb je erg veel blonde haartjes tussen je wenkbrauwen? Daar kan foundation in ophopen, dan kan het helpen om dit te laten harsen :)
Internagelaktisch
Probeer eens een goede crème op je gezicht te smeren voor je de foundation aanbrengt.
Maaique schreef:
14-08-2017 12:51
Wat ook nog zou kunnen; heb je erg veel blonde haartjes tussen je wenkbrauwen? Daar kan foundation in ophopen, dan kan het helpen om dit te laten harsen :)
Mijn wenkrbrauw haartjes zijn zwart, want ik heb ze al vaker geharst. Maar het zou best kunnen dat der er een paar blonde tussen zitten. Ik heb trouwen voor sat mensen het moet weten blond haar.
Ik denk dat je teveel foundation gebruikt. Probeer het eens te minderen, een beetje is al genoeg voor het hele gezicht.
snap je probleem maar eh.. heb je echt foundation nodig? Ik gebruik een CC cream met een vleugje foundation, samen met wat blush ziet dat er prima uit. Ik heb zelf een egale huid en enkel omdat alle makeup bloggers/vloggers een lading foundation gebruiken, maakt niet dat het moet he!
guppekop schreef:
14-08-2017 13:32
snap je probleem maar eh.. heb je echt foundation nodig? Ik gebruik een CC cream met een vleugje foundation, samen met wat blush ziet dat er prima uit. Ik heb zelf een egale huid en enkel omdat alle makeup bloggers/vloggers een lading foundation gebruiken, maakt niet dat het moet he!

Ik weet niet echt wat dat is bb cream en cc cream. Is dat ook goed dekkend maar maakt het niet te cakie?
Vergeten jullie niet dat TO 16 is? Als je 16 bent is je beeld van jezelf heel anders dan wanneer je 25+ bent en je meer tevreden bent met jezelf :) Dan is de drang om dingen te verdoezelen nog veel groter.
TO, de rest heeft wel gelijk, mocht je heel veel foundation gebruiken: het is écht niet nodig om er zo uit te zien als half Youtube/Beautyblogger. Een klein drupje of wat mengen door je creme is voldoende :) Je imperfecties maken je juist perfect zoals je bent!
Internagelaktisch
Vosje0174 schreef:
14-08-2017 13:35
Ik weet niet echt wat dat is bb cream en cc cream. Is dat ook goed dekkend maar maakt het niet te cakie?
Nee dat is niet heel dekkend, dat is eigenlijk een soort creme met foundation erdoor (kan je dus ook zelf maken)
Het is juist natuurlijk, eigenlijk wat jouw foundation nu niet is.
Internagelaktisch
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem. Maar bij mij ligt het er meer aan dat ik tijdens mijn ongesteldheid meer puistjes heb waardoor ik meer foundation op doe, waardoor het dus cakey wordt. Gebruik je een primer? Dat kan ook nog wel helpen. Verder meng ik 2 druppels olie met mijn foundation en dit helpt ook een beetje. Anders kan ik je deze foundation aanraden: Perfection Lumière Velvet van Chanel en dan de lichtste kleur. Ik heb ook een super lichte huid en deze is bij mij altijd minder of niet cakey.
Vosje0174 schreef:
14-08-2017 13:35
het is niet zo dekkend als foundation, het is meer een verzorgende dagcream met een vleugje foundation er door. Kijk maar hier bijv.

http://www.loreal-paris.nl/cc-cream/bb-cream.aspx
Maaique schreef:
14-08-2017 13:36
Vergeten jullie niet dat TO 16 is? Als je 16 bent is je beeld van jezelf heel anders dan wanneer je 25+ bent en je meer tevreden bent met jezelf :) Dan is de drang om dingen te verdoezelen nog veel groter.
TO, de rest heeft wel gelijk, mocht je heel veel foundation gebruiken: het is écht niet nodig om er zo uit te zien als half Youtube/Beautyblogger. Een klein drupje of wat mengen door je creme is voldoende :) Je imperfecties maken je juist perfect zoals je bent!
ik draag eigenlijk nooit foundation alleen concealer, maar ik wil iets van fondation of te minste iets wat dekt gebruiken omdat ik veel last heb van oneffeheden
Vosje0174 schreef:
14-08-2017 13:46
ik draag eigenlijk nooit foundation alleen concealer, maar ik wil iets van fondation of te minste iets wat dekt gebruiken omdat ik veel last heb van oneffeheden
Je zegt net in een eerder post dat je een beautyblender gebruikt voor je foundation..
Internagelaktisch
Maar goed, dan kan je prima een bb cream gebruiken.
Internagelaktisch
Wat je kan doen is BB cream op je hele gezicht gebruiken en dan alleen concealer op de oneffenheden.

Maak je je beautyblender nat als je het gebruikt? Daarmee kan je het veel mooier uitsmeren en heb je ook minder nodig.

Wat ook helpt is iets van blush of bronzingpoeder gebruiken op je wangen nadat je foundation hebt aangebracht. Hierdoor is je gezicht niet 1 kleur en is het wat natuurlijker.

Ik breng mijn foundation alleen aan op de plekken waar ik het nodig heb, en smeer het dan goed uit met de beautyblender. Tussen mijn wenbrauwen sla ik bijvoorbeeld over omdat dat inderdaag nog weleens gaat ophopen. Ik heb ook een heel lichte huid maar koop altijd "medium" of "light" coverage foundation in de allerlichtste kleur die ik kan vinden. Let ook op de textuur van je foundation: een meer creme achtige foundation kun je vaak wat lichter aanbrengen dan een matte, compacte vorm.

Kijk anders eens wat YouTube filmpjes - ik vind zelf Xelly Kabau wel goed zij brengt alles heel natuurlijk aan.
houdoe schreef:
14-08-2017 14:07
Wat je kan doen is BB cream op je hele gezicht gebruiken en dan alleen concealer op de oneffenheden.

Maak je je beautyblender nat als je het gebruikt? Daarmee kan je het veel mooier uitsmeren en heb je ook minder nodig.

Wat ook helpt is iets van blush of bronzingpoeder gebruiken op je wangen nadat je foundation hebt aangebracht. Hierdoor is je gezicht niet 1 kleur en is het wat natuurlijker.

Ik breng mijn foundation alleen aan op de plekken waar ik het nodig heb, en smeer het dan goed uit met de beautyblender. Tussen mijn wenbrauwen sla ik bijvoorbeeld over omdat dat inderdaag nog weleens gaat ophopen. Ik heb ook een heel lichte huid maar koop altijd "medium" of "light" coverage foundation in de allerlichtste kleur die ik kan vinden. Let ook op de textuur van je foundation: een meer creme achtige foundation kun je vaak wat lichter aanbrengen dan een matte, compacte vorm.

Kijk anders eens wat YouTube filmpjes - ik vind zelf Xelly Kabau wel goed zij brengt alles heel natuurlijk aan.
Dankje😄
Ik breng het aan met zo'n ovale borstel.
Maakt het niet te dik en verdeeld het goed over m'n huid, heb ook niet zoveel product nodig.
Foundation die ik gebruik is van mac.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven