Mode & Beauty alle pijlers

Wat moet ik met mn haar ....

12-11-2019 16:38 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee dames,

Ik ben heel erg onzeker over mijn haar. Het is echt mn grootste vijand en weet niet wat ik ermee moet. Ik heb altijd heel dun haar gehad en het is ook super stijl. Het word na zo’n 18 uur al vet en moet het elke dag dus wassen, als ik wakker word moet ik het zeiknat maken zodat ik het in model kan föhnen (wat er na n halfuur al weer helemaal uit is), zit totaal geen volume in, een knotje of staart ziet er echt niet uit door hoe klein en dun ze zijn en t valt ook ontzettend uit, overal liggen mijn haren. Ik heb verschillende shampoo’s en mousse gebruikt, maar echt niks werkt. Mijn haarlengte is tot net boven mijn borsten en korter wil ik het ook eigenlijk niet.

Nu heb ik clip in haarextensions gekocht, maar dat werkt ook niet aangezien het totaal niet blend. Ik zou ze dan moeten krullen, maar dat dagelijks is ook niet goed voor mn haar natuurlijk.

Ik zou graag bij een kapper extensions willen laten zetten, maar het is zo bizar duur...

Heeft iemand tips hoe mijn haar minder snel vet word, minder uitvalt, hoe er meer volume in komt en voller lijkt?

Alvast bedankt :)
Juist minder wassen wil nog wel eens helpen qua vet worden.

En ga voor de juiste tips naar je kapper, die heeft er verstand van en kan je haar zien.

Een goed model knippen (dus korter) kan ook wel eens helpen...
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je het perse lang als het toch niet mooi valt? Laat het eens een stukje korter knippen en kijken hoe het valt. Het groeit tenslotte vanzelf weer aan.
kom gezellig meelezen en schrijven bij het curly girl topic. sinds ik dit doe kan mijn haar steeds langer zonder wassen, is het voller, en groeit het sneller. ook als je geen krullen hebt (ik heb ook meer slag dan krullen) kan je heel veel baat hebben bij deze methode.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
12-11-2019 16:42
Waarom wil je het perse lang als het toch niet mooi valt? Laat het eens een stukje korter knippen en kijken hoe het valt. Het groeit tenslotte vanzelf weer aan.
Heb het al vaker korter geknipt, maar dat doet eigenlijk helemaal niks. En mijn haar groeit totaaal niet, vanaf schouder tot hier heeft zo’n 3,5 jaar geduurd...
Ik zou voor een bob kiezen, dat geeft het idee van volume en het zit altijd goed in model.
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
12-11-2019 16:43
kom gezellig meelezen en schrijven bij het curly girl topic. sinds ik dit doe kan mijn haar steeds langer zonder wassen, is het voller, en groeit het sneller. ook als je geen krullen hebt (ik heb ook meer slag dan krullen) kan je heel veel baat hebben bij deze methode.
leuk! zal ik zeker doen :)
Alle reacties Link kopieren
In de war dan maar...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je kan je clip ins laten snijden/knippen zodat het beter blend met je eigen haar.
Alle reacties Link kopieren
Van veel wassen wordt het juist vet en slap, niet meer doen dus. Leer een vlecht maken en gebruik in het begin voor bij je oren en op je hoofd wat droogshampoo.
Daarna zul je merken dat je met minder wassen toe kan.
Een goede coupe doet wonderen. Ga eens naar een goede kapper en liever een iets korter maar goed kapsel dan lang en dat je er hopeloos van wordt toch?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al gekeken of er een oorzaak is van het dunne haar dat uitvalt? Ik heb helaas hetzelfde probleem. Ijzer en vitamine b12 helpt wel alleen is het bij mij ook dat het extra uitvalt als ik stress heb. Ik kan je helaas geen tips geven behalve wat hierboven genoemd word. Je zou altijd een haarstukje kunnen overwegen. Ik lees mee.
Life is always rocky when you're a gem.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo lees doe je ook precies alle dingen die je beter niet kunt doen.
Elke dag wassen wordt je haar juist heel vettig van.
Elke dag fohnen is heel slecht voor je haar en beschadigt het.
Wax extensions net zo, en clip ins leiden op den duur tot kale plekken.
Je lengte is ook zo ongeveer de lengte die er het slechtst uit ziet bij dunnig haar, voor lang haar heb je echt dik haar nodig, anders lijkt het alleen maar dunner.

Ga het minder wassen (je moet dan even door een vettige fase heen maar erna wordt het beter) en knip het in een lange bob of korter. Je zal zien dat je haar meteen veel voller lijkt.
-
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
12-11-2019 17:16
Als ik het zo lees doe je ook precies alle dingen die je beter niet kunt doen.
Elke dag wassen wordt je haar juist heel vettig van.
Elke dag fohnen is heel slecht voor je haar en beschadigt het.
Wax extensions net zo, en clip ins leiden op den duur tot kale plekken.
Je lengte is ook zo ongeveer de lengte die er het slechtst uit ziet bij dunnig haar, voor lang haar heb je echt dik haar nodig, anders lijkt het alleen maar dunner.

Ga het minder wassen (je moet dan even door een vettige fase heen maar erna wordt het beter) en knip het in een lange bob of korter. Je zal zien dat je haar meteen veel voller lijkt.
yep dit. Ik zou nu vast beginnen met minder wassen en af en toe droogshampoo gebruiken, dat laatste geeft ook meteen meer structuur en volume en ga eens onbevooroordeeld naar een kapper en luister eens wat die adviseert. Je zegt niet korter te willen maar wellicht is dat juist wel de oplossing. Beter een leuke korte coupe dan treurig hangend sloom lang haar, toch?
Toch echt korter, lange bob bijvoorbeeld.

Afbeelding

Afbeelding

In model brengen met een texturizing spray.
Alle reacties Link kopieren
Minder wassen helpt niet altijd. Bij mij hangt de snelheid waarmee mijn haar vet wordt ook van hormonen af. Zonder pil wordt het sneller vet. Ik was mijn lange, dunne, steiler dan steil haar in de avond, laat het aan de lucht drogen en steek het dan met 1 papillot op in een knot bovenop mijn hoofd. In de ochtend zit er dan een flinke slag in de onderkant, terwijl de bovenkant niet pluizig is geworden. Door die slag kan ik het leuk opsteken met een klein beetje volume. Verder laat ik er wel iedere paar maanden alle dooie punten uitknippen, ongeacht hoeveel lengte me dat kost. Liever iets minder lengte, maar wel gezond ogend dan een rafelrandje aan de onderkant.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een goede kapper en laat je adviseren. Die heeft er voor geleerd.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Welke stylingsproducten gebruik je?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral kijken naar de oorzaak van je haaruitval.
Heb je veel stress? Of wat eet je op een dag?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
12-11-2019 17:16
Als ik het zo lees doe je ook precies alle dingen die je beter niet kunt doen.
Elke dag wassen wordt je haar juist heel vettig van.
Elke dag fohnen is heel slecht voor je haar en beschadigt het.
Wax extensions net zo, en clip ins leiden op den duur tot kale plekken.
Je lengte is ook zo ongeveer de lengte die er het slechtst uit ziet bij dunnig haar, voor lang haar heb je echt dik haar nodig, anders lijkt het alleen maar dunner.

Ga het minder wassen (je moet dan even door een vettige fase heen maar erna wordt het beter) en knip het in een lange bob of korter. Je zal zien dat je haar meteen veel voller lijkt.
dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Saphira schreef:
12-11-2019 17:53
Minder wassen helpt niet altijd. Bij mij hangt de snelheid waarmee mijn haar vet wordt ook van hormonen af. Zonder pil wordt het sneller vet. Ik was mijn lange, dunne, steiler dan steil haar in de avond, laat het aan de lucht drogen en steek het dan met 1 papillot op in een knot bovenop mijn hoofd. In de ochtend zit er dan een flinke slag in de onderkant, terwijl de bovenkant niet pluizig is geworden. Door die slag kan ik het leuk opsteken met een klein beetje volume. Verder laat ik er wel iedere paar maanden alle dooie punten uitknippen, ongeacht hoeveel lengte me dat kost. Liever iets minder lengte, maar wel gezond ogend dan een rafelrandje aan de onderkant.
dat is misschien ook wat voor mij om te proberen, alleen sochtends heb ik dat op mn hoofd juist al mn haar omhoog en bol staat en dat vind ik dus echt niet mooi, vandaar dat ik het dan natmaak en stijl föhn
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
12-11-2019 17:56
Welke stylingsproducten gebruik je?
ik gebruik de andrelon shampoo voor haar dat snel vet word en de zijdeglans en zen conditioner (volgens mij). En de mousse die ik gebruik is van het merk Aussie en soms gebruik ik ook de beachwaves spray
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
12-11-2019 17:57
Ik zou vooral kijken naar de oorzaak van je haaruitval.
Heb je veel stress? Of wat eet je op een dag?
ja dat is erg moeilijk, stress is er soms wel soms niet. eten is hetzelfde, ene keer eet ik goed en gezond en andere dagen eet ik bijna niks
Alle reacties Link kopieren
[quote=Nitflex post_id=30613693 time=1573577527 user_id=363018]
Toch echt korter, lange bob bijvoorbeeld.

Alle reacties Link kopieren
Kijk voor extensions die op minivlechtje word genaaid. Je hebt dit ook bij kappers als een soort abonnement. Ik had hetzelfde probleem en dit echt de enige oplossing gebleken. Ik was mijn haren met fudge shampoo, 1x per week, scheelt ook een hoop.
Ja, ik weet dat mensen en de Consumentenbond er anders over denken, maar andrelon is echt een behoorlijk agressieve shampoo als je fijn haar hebt. Dagelijks wassen kan misschien, maar dan zou ik dus echt kijken of je niet iets SLS-vrij kunt vinden.

Ik geef zelf vergeleken met andrelon vrij veel geld aan shampoos uit, dus ik kan hierin niet adviseren, maar ik zou dus om te beginnen eens een andere shampoo proberen.

Ik heb overigens dan wel dik en heel veel haar, maar bij mij is na een wasbeurt ook echt het putje verstopt hoor, dat is vrij normaal. Ik was het hooguit 2 à 3x per week, en als ik niet echt onder de mensen kom was ik het ook zeker niet. Ik stel het altijd zo lang mogelijk uit (omdat er eeuwig duurt voordat het droog is).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven