Mode & Beauty alle pijlers

Wat vind jij te bloot?

04-10-2013 22:27 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer was er een enorme hotpants trend aan de gang onder jongere meiden en studentes. Ik zelf vond dat te ver gaan, maar goed, wie ben ik om er wat van te zeggen. Ik vind het wel vervelend om midden op straat geconfronteerd te worden met andermans seksualiteit. Sommige vrouwen (en mannen) proberen zichzelf 24/7 te laten zien lijkt het wel. "Hier ben ik, neuk mij". Ik vind dit storend. Het liefst zou ik mensen gewoon bedekt willen zien. Niet teveel billen, benen en borsten. Natuurlijk wil ik geen burqa's in laten voeren, maar ik voel me niet op mijn gemak met al dat vlees. Waarom kleden sommige mensen zich toch zo bloot terwijl ze niet naar de club gaan of een intiem avondje hebben met hun vriend/scharrel? Ik snap het niet. Ik vind bloot iets dat alleen bij aangewezen gelegenheden hoort: het strand, de club en thuis. Daar buiten niet. Het is voor mij bijna net als iemand te zien poepen op straat, iets prive's waar ik niet mee geconfronteerd wil worden. Maar men lijkt me niet te begrijpen lijkt het wel. Ze vinden me preuts en raar. En ik vind hen te bloot en te makkelijk.

Zelf draag ik nooit jurkjes die te strak om de billen zitten, bewaar ik decollete alleen voor het uitgaan of op vakantie, en laat ik niet te veel been zien. Ik merk zo vaak verschil: als ik een kort rokje aandoe word ik constant nageroepen door mannen die denken dat ik makkelijk ben. Het zou niet moeten, maar zo is het gewoon. Zodra ik me normaal bedek krijg ik opeens hele respectvolle complimenten (je hebt een mooie lach). Als je laat zien dat je zelfrespect hebt, krijg je het ook van een ander. Hoe moet een man een vrouw zien als meer dan een neukertje als ze het uniform aanheeft van een hoer (vrij naar Dave Chappele)

Wat vinden jullie?
McLovin does NOT like the bathtub. http://www.youtube.com/watch?v=kvxCU_lQwKM
quote:iones schreef op 15 oktober 2013 @ 22:07:

[...]

Omdat de consequenties van die vooroordelen erg naar uit kunnen pakken>?

Wat een onzin. Het idee dat 'korte rokjes' seksueel geweld uitlokken, is behoorlijk achterhaald. Het gaat dat soort types om macht, niet om seksuele aantrekkingskracht.

En dat iemand 'vuile slet' denkt is uiteindelijk meer het probleem van die persoon, dan het probleem van mij. Zolang ze het maar niet hardop zeggen - dan krijgen ze er (verbaal) van langs.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Interpreteren ben je in iedergeval goed in.
quote:Gamayun schreef op 15 oktober 2013 @ 21:43:

Iemands kleding associëren met iemands seksleven zegt iets over je eigen aannames, beste TO.

Ik vind je erg vrouw onvriendelijk overkomen. Op zich al storend genoeg, dat je een vrouw bent maakt het voor mij nog storender.Het is helemaal geen vrouw joh. Dat merk je toch wel aan alles wat TO schrijft. Tis zo'n verknipte Arabier, begon ook gelijk over een burka
quote:fbjewel schreef op 15 oktober 2013 @ 21:38:

[...]

Dus omdat jij je eraan stoort moeten ze het maar bedekken?? Ik vind dat erg egoistisch. Als hun zich daar lekker bij voelen moeten ze dat toch zelf weten! Als het bedrijf kleding eisen stelt is dat anders, doen ze dat niet dan moet ieder voor zich bepalen wat hij of zij aan doet..

Storen niet hoor, waar precies gebruik ik dat woord? Mijn mening is dat binnen een zakelijke, nette omgeving, ik een spaghettitop, korte broek en slippers geen zakelijke, nette kleding vind. Gerust dat ze zich er prettig in voelen.

Daarnaast geef ik ook duidelijk aan dat er geen (expliciete) kledingregel bij ons is en dús kan en mag het. Wat dan zo egoistisch aan mijn mening erover is, snap ik niet zo goed, zou je dat willen uitleggen?
Krijg motto niet verwijderd :-)
quote:fbjewel schreef op 15 oktober 2013 @ 23:04:

[...]

Je laatste alinea is pas kortzichtig. Het moet toch niet zo zijn dat de normale mensen zich moeten gaan aanpassen aan de mensen die zich niet kunnen gedragen? Alsof je het uitlokt als je het wel doet... Dat vind ik echt geen normale denkwijze. Zich te etaleren.. Dat vind ik wel heel ver gaan. Ik voel mezelf ook veel beter in een sexy truitje dan in een koltrui. Als we moeten gaan leven hoe jij het voorstelt dan is het einde echt nabij...

Het zou niet zo moeten zijn dat mensen zich aanpassen aan mensen die zich niet weten te gedragen.

Maar de meesten willen bepaalde risico's tóch maar niet nemen.

Jij wilt op je strepen staan, maar dat kost misschien je kop.

Het is zoiets als dat er op je grafsteen komt te staan "hier ligt Piet, hij had eigenlijk voorrang".

Waar ligt je voornaamste prioriteit nou? Je veiligheid, of je rechten?

En we hebben het hier niet over een sexy truitje denk ik. Maar meer over nauwelijks een truitje etc.
quote:fbjewel schreef op 15 oktober 2013 @ 21:48:

[...]

Ja klopt maar zo lopen er ook heel veel pedofielen rond, mogen kinderen dan ook niet meer op straat spelen?

Beetje vreemde vergelijking daar je aan de buitenkant niet kan zien dat iemand pedofiel is.

Ik lees hier dat mensen graag hun rondingen tonen dmv een dieper decolete of een kortere rok. Dus daarmee zeg je al te weten dat je er kijkers mee kan krijgen.

Aandacht vestigen op.

Mag allemaal hoor ik kijk ook graag naar een goedgevuld truitje.
Ik zou toch vreemd op staan te kijken als ik bij de plaatselijke notaris binnenstap en zijn secretaresse zie zitten met slippers, in korte broek en dito top.

Dan denk ik echt van hey trek eens iets representatiefs aan.
quote:iones schreef op 16 oktober 2013 @ 10:40:

[...]

Het is zoiets als dat er op je grafsteen komt te staan "hier ligt Piet, hij had eigenlijk voorrang".Ik ben het niet helemaal met je eens iones, maar ik vind dit wel een leuke uitspraak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven